2026-01-12, 19:58
Avslutad
Skilja sig... Nej,, jag älskar min fru, oavsett vad ,men när ni vet ni. Sanning och hennes sanning , nej men otrogen het ja... Men nej ja vet och jag förstår,ingen ursäkt men ja förstår,.. ta kontakt med mod och återställa tidigare svar som
Senast redigerad av SierraAdemi 2026-01-12 kl. 20:05.
Citera
2026-01-12, 20:54
Avslutad
Ursprungligen postat av SierraAdemi
SAMLAD SKYDDSBEDÖMNING – FAMILJEN ADEMI SIERRA
Avseende fastigheten och Mr and Miss Ademi Sierras rättsliga ställning
Datum: 2025
Upprättad av: Mr Sierra Ademi
1. Översikt
Denna sammanställning redogör för den juridiska och personliga skyddsstruktur som upprättats för familjen Ademi Sierra.
Syftet är att tydliggöra hur fastigheten äktenskapets juridiska handlingar och den dokumenterade neuropsykiatriska diagnosen tillsammans skapar en stark och hållbar skyddsnivå för båda makarna.
2. Fastigheten
Fastigheten är jordbruksfastighet och därmed svårdelad enligt Jordabalken (JB 20 kap.).
Båda makarna, Mr och Miss Sierra Ademi äger 50 % var genom registrerad bodelning under bestående äktenskap.
Bodelningen, tillsammans med registrerat äktenskapsförord och lagfartsbeslut, har fastställts av Skatteverket () och Lantmäteriet ().
Pantbrev till ett värde av 160 000 kr är registrerade i Mr namn, vilket ger honom prioriterad fordran och skyddar fastigheten mot tredje mans krav.
Slutsats:
är skyddad egendom.
Ingen av makarna kan ensidigt sälja, pantsätta eller överlåta fastigheten utan den andres medgivande.
Kronofogden kan inte utmäta den ena makens andel för den andres skuld (Äktenskapsbalken 1 kap. 3 §).
Miss Ademi Sierras rättsliga och medicinska skydd
har dokumenterad diagnos inom autismspektrum, grad 1, med pågående utredning för grad 2.
Diagnosen ger rätt till särskild hänsyn och stöd enligt:
LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, 5 §)
Förvaltningslagen (7 § och 23 §) – krav på anpassad kommunikation och hänsyn till kognitiv förmåga
Hälso- och sjukvårdslagen (HSL 3 kap. 1 §) – vård ska ges med respekt för patientens värdighet och självbestämmande
Miss Ademi Sierra omfattas av ett förstärkt rättsligt skydd vid myndighetskontakt, domstolsförhandling och medicinska beslut.
Alla beslut som rör henne ska prövas med beaktande av hennes neuropsykiatriska förutsättningar.
4. Fullmakt och anhörigombud
Fullmakt daterad 2024 ger Mr Sierra Ademi rätt att företräda Miss Sierra Ademi i juridiska, ekonomiska och medicinska ärenden.
Fullmakten kompletteras av äktenskapets civilrättsliga ställning och registrerad gemensam egendom.
MR Sierra Ademi fungerar som anhörigombud och stödperson enligt Socialtjänstlagen 16 kap. 10 §.
Slutsats:
Mr Sierra Ademi är lagligen behörig att representera Miss Ademi Sierra inför myndigheter, domstol, bank och vårdgivare.
5. Samlad juridisk effekt
Genom att förena:
Gemensam äganderätt
Registrerad bodelning och äktenskapsförord
Pantbrev i Mr Sierra Ademi namn
Fullmakt med juridisk verkan
Autismdiagnos och LSS-skydd
… uppnås en familjär och juridisk skyddsväv där både egendom, rättigheter och personlig integritet bevaras.
Ingen av parterna kan förlora sin del av fastigheten eller rätten till boende utan den andres medgivande.
Miss Sierra Ademi rättssäkerhet vid förhör, vård och beslut stärks av hennes diagnos samt Mr Sierra Ademi roll som rättsligt ombud.

Mitt namn är Mr Sierra Ademi, make till Miss Ademi Sierra.
Jag uppträder här inte som juridiskt ombud i professionell mening, utan som anhörigombud och fullmaktstagare enligt 12 kap. 8 § Rättegångsbalken och 16 kap. 10 § Socialtjänstlagen.
Min uppgift är att stödja och företräda min hustru i de delar där hon, på grund av sitt autismspektrumtillstånd, har svårigheter att tillgodogöra sig förhandlingar och dokumentation i full omfattning.
Jag ber er på flashback och ev motparten noterar att detta inte är ett försök att kringgå eller ersätta min fru eller advokatens roll,utan som äkta make utan ett led i att säkerställa rättssäkerhet och begriplighet för henne som individ.
Jag agerar transparent, med fullmakt, och i samråd med min fru.
Jag kommer att bidra med faktaunderlag, dokumentation och kontext som rör hennes livssituation och kommunikativa förutsättningar.
Min roll är alltså inte att bestrida juridik, utan att översätta mellan systemet och människan — så att rättvisan verkligen blir rättvis.
… [ Visa mindre ]
Hej!

Din ställning som anhörigombud åt din fru är noterad. Jag kan dock inte se hur den skulle ge dig större rättigheter visavi forumet än dem din fru själv har, och i dessa ingår inte någon rätt att få inlägg som raderats för regelbrott återställda.

Hälsningar
/Hamilkar
2026-01-13, 07:43
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraAdemi
...

Herrejösses vilket svammel. Har du också någon diagnos?
Citera
2026-01-13, 15:43
Medlem
Nikita har genom sin försvarsadvokat nöjdförklarat sig i överklagandet till hovrätten. De hade bara synpunkter på brottsrubriceringen. Sedan har hon genom advokat återkallat överklagandet. Målet har skrivits av i hovrätten.

Citat:
I egenskap av ombud och offentlig försvarare för Nikita Sierra Ademi överklagas härigenom
tingsrättens dom och följande framställs.

Yrkanden

Nikita Sierra Ademi yrkar att hovrätten, med ändring av tingsrättens dom, dömer henne för
stöld av normalgraden vid fem tillfällen.

Nikita Sierra Ademi yrkar i fråga om påföljd att hovrätten dömer henne till skyddstillsyn i
kombination med samhällstjänst.

Nikita Sierra Ademi yrkar under alla förhållanden att det utdömda fängelsestraffets längd sätts ner.

"Min fru är misstänkt för brott"

Nej, hon har erkänt brott. Pga förhalandet har domen inte vunnit laga kraft än. Snart är Nikita dömd för sina vedervärdiga brott och flyttas från häkte till anstalt. Där hon hör hemma.

Det visste maken.

Hovrätten för Västra Sverige
Mål nr B 8607-25

https://gofile.io/d/da6J83
Citera
2026-01-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Herrejösses vilket svammel. Har du också någon diagnos?

Personen, som valde att ingå äktenskap med Maries mördare, visar tydligt att han stjälper mer än hjälper sin fru. Han hänger även ut henne med diagnos på ett osjysst sätt.

Båda har skyddade uppgifter och när man har det är det idiotiskt att gå ut med några som helst uppgifter om sin bostad. Det riskerar att röja bostaden. Nu kan de som är skälet till sekretessen sålla bort alla hyresrätter, bostadsrätter, hyrda rum och hyrda radhus och villor. Skattebetalarna kan få bekosta nytt, akut boende när bostaden röjts av makarna själva.

Huset användes för att begå brott i och det finns fotografier från varenda vinkel och vrå i FUP. Enligt min mening har Nikita och hennes då hemmaboende dotter avsagt sig rätten till sekretess. När de begår grova brott i bostaden. Förvarar mängder av stulet guld mm där.

Diskussionen finns sedan åtal väcktes förra veckan mot kvinnan som lät sina kamphundar döda sambon i ett skyddat boende i Göteborg. Vilka krav ska ställas på personer som samhället hjälper med skyddsboende och larmpaket? Det kostar stora pengar.

För att inte upprepa mig länkar jag dit:
(FB) Kvinna häktad misstänkt för mord i lägenhet i Kvillebäcken Göteborg (2024-04-27)

Bor två minderåriga barn till Nikita ensamma med denna labila make sedan i somras? Eller används två redan omhändertagna barn i överklagandet till hovrätten? Kan det må vara äldsta dottern och barnbarnet som avses? Hon som inte stod ut i den bråkiga miljön hos det äkta paret.

Korrekthet har visat sig inte vara så noga. Så det kan syfta på vilka barn som helst, tänker jag.

F ö måste maken gå i taket varenda gång landet Sierra Leone nämns. Nikitas barn kan välja att ta mammas namn Sierra när de vill. De behöver inte makens tillstånd.

Det finns 197 Sierra på ratsit.se. Därtill finns de som har valt att ta bort sig och de i tråden med skyddade uppgifter.

Däremot finns det andra namn som är skyddade (på riktigt) som bärs av få personer, som inte kleti och pleti får ta.
Citera
2026-01-13, 23:34
Medlem
Har GM Nikita och hennes senaste make gemensamma småbarn? Hur många? Hur gamla?

Nikitas äldre barn LVU:ades. LVU upphörde för äldsta dottern när hon blev myndig.

Från GMs överklagande till hovrätten:

Citat:
Hovrätten bör slutligen fästa avseende vid att Nikita Sierra har vårdnaden om två minderåriga
barn som också är boende hos henne. Högsta domstolen har i mål nr B 1793-23 uttalat att
domstolen måste utreda konsekvenserna för barnet när en förälder som ansvarar för ett barns
omvårdnad döms till fängelse. Nikita Sierra Ademis barn skulle drabbas orimligt hårt om de
under en längre tid separeras från sin mamma. Ett fängelsestraff skulle därmed vara klart
oförenligt med barnens bästa.

Det har således bäring på rättsprocessen.
Citera
2026-01-14, 00:06
Medlem
Två saker har blivit populära på senaste tiden. Morddömda män som byter juridiskt kön för att få flytta till kvinnofängelse, och mördare med sekretesskydd som utnyttjar sin skyddade status som det inte var tänkt. I Sverige råder offentlighetsprincipen och transparens.

Båda typer ställer till det för rättsväsendet m fl.

Så här svarar Skatteverket polisen angående Nikita med familj. Så har vi det utrett.

Citat:
Polis-PM, FUP

Involverade personer
Sierra Ademi, Nikita

Uppgift
Undertecknad har pratat med skatteverket gällande att få information om vilken nivå av
personuppgiftsskydd som de misstänkta har samt vad som måste maskas i
förundersökningsprotokollet. Skatteverket meddelar att det är skyddad folkbokföring som de
har, alltså den andra nivån av personuppgiftsskydd. Skatteverket kan dock inte säga vad som
får lämnas ut och inte, de svarade bara att det är en sekretessprövning som polismyndigheten
och åklagaren får göra och att Skatteverket inte kan lägga någon värdering i det.

Enligt sekretessmarkeringen så är det Offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) kap 22 §1
som reglerar personuppgiftsskydd. Paragrafen lyder enligt följande:
Sekretess gäller för uppgift om en enskilds personliga förhållanden, om det av särskild
anledning kan antas att den enskilde eller någon närstående till denne lider men om uppgiften
röjs och uppgiften förekommer i verksamhet som avser
1. folkbokföringen eller annan liknande registrering av befolkningen och, i den utsträckning
regeringen meddelar föreskrifter om det, i annan verksamhet som avser registrering av en
betydande del av befolkningen, eller
2. förande av eller uttag ur sjömansregistret.

Sekretess gäller i verksamhet som avses i första stycket 1 för uppgift i form av fotografisk bild
av den enskilde, om det inte står klart att uppgiften kan röjas utan att den enskilde eller någon
närstående till denne lider men.

Polismyndighetens tolkning av ovan nämnd paragraf är att det är uppgifter om personer, som
avser deras folkbokföring och faktiska uppehälle som ska sekretessmarkeras. Med anledning
av att parternas fordonsuppgifter är sekretessmarkerat hos transportstyrelsen så har även
uppgifter om dessa plockats bort.

I tjänsten
Pa Xxxsson

Bilderna av brottsplatsen, familjens villa, hör inte till de uppgifter polis och åklagare maskerat. Därför bör det vara okej att lägga upp FUP?

Paret har själva satt sig i sin skit. Skapat den. Genom att stjäla och begå brott respektive genom att välja att gifta sig med en kvinnomördare, rånare och stortjuv.

Stackars oskyldiga barn. Bor de ensamma med pappa nu när mamma har valt att sitta inlåst?
Citera
2026-01-14, 00:09
Avslutad
Här kommer en guld klimp, vet ni vem som har orginal fupen? Mmmm exakt prata mindre och leverar mer
Citera
2026-01-14, 02:25
Medlem
Zigenare eller Kosovos? Eller både och?
Citera
2026-01-14, 14:47
Medlem
Både Nikitas mamma och make var misstänkta i målet rörande åldringsstölderna. Skattebetalarna har fått stå för makens försvarsadvokat. Mamman (som liksom Nikitas dotter sprang med gods till pantbanker) och maken avskrevs i oktober respektive november ifjol då bevisningen inte höll för åtal. Alla vill vi ha korrekta uppgifter.

Maken hade guldkedja på sig, visitkort till pantbank och ville inte släppa in polisen vid husrannsakan. Samma beteende som när Nikitas barn skulle LVU:as. "Jag är husägare" sa han då, och menade att hans vägran inte hade ett dyft att göra med samarbetsvilja. Sedan gömde han och Nikita ett tvångsomhändertaget barn i huset. Flickan var LVU:ad bl a pga att mamma misshandlade henne.

Bådas släkter figurerar i diverse andra mål. Ett förundersökningsprotokoll kom upp vid googling av Nikitas mammas namn.

https://www.scribd.com/document/834386586/Goteborgs-TR-B-10926-22-Aktbil-47-Forundersokningsprotokoll

Bara som exempel på miljön som de missförstådda släkterna rör sig i.

Nikitas make sms:ade till frun att hon inte skulle gå till jobbet på hemtjänsten när stölderna uppdagades. Han skickade bild med text om att hemtjänsten upptäckt stölderna. Han verkade bli jätteorolig med tanke på allt varnande messande.

Både Nikitas äldre barn och parets gemensamma son A, 4 år vid husrannsakan (hans säng ser för liten ut för åldern) bar smycken som beslagtogs.

Nikita gick in med sin nyckel/tag/mobillås till åldringar när hon visste att de inte var hemma. De var chanslösa på alla sätt och vis.

Nikita hade redan sex barn, omhändertagna, och två havererade äktenskap, en meritlista av mord och bidragsfusk mm, när tredje maken och barnafadern gifte sig med henne.

Barnen som Nikita använder i överklagandet till hovrätten är en tonårsdotter som levt LVU:ad och en liten son som hon har med maken. Hon kan inte bry sig om den lille stackaren när hon valde ett liv i fängelse.

Maken har ett jaktrum med flera kassaskåp inklusive ett gevär. Oklart om det är licenspliktigt. Det får en ändå att tänka på den absurda situationen när kriminella familjer får samhällets skydd och deras hus, fordon och vapen är sekretess i offentlighetens land. Vad dessa kan gå under radarn.

Tänker på flera aktuella fall, bl a Vilm* Andersson och Juli* Asplund som också har skyddade uppgifter. Samhället borde istället skydda invånarna från dessa avfall. Med sina skyddade identiteter kan de idag härja fritt. Tills det är för sent för deras brottsoffer.
Citera
2026-01-14, 15:12
Medlem
Anhörigombud

Handlingar i målet bekräftar att maken är anhörigombud till Nikita. Jag tänkte att han hittade på det också eftersom han formulerade sig genomgående Ms Ademi och Mr Sierra i tråden. I Sverige används inte engelska titlar i de dokumenten, vad jag vet. Han kanske bytte ut personnamn mot Ms och Mr?

MrSierra, som själv har gått ut med sitt hela namn i tråden och i LVU-målen där han vittnat, var misstänkt i åldringsstöld-målet i Göteborgs tingsrätt från upptäckten mitten av juli till 29 oktober 2025. Samtidigt kunde alltså Sierra med status misstänkt agera anhörigombud åt sin häktade fru. Han inkom med diverse skrivelser, bytte försvarare åt frun mm.

Här finns en lucka i lagen precis som med dömda brottslingars könsbyten och sekretesskyddade kriminella som begår brott med hjälp av skyddet från samhället. En häktad skulle inte kunna ha ett anhörigombud tillika brottsmisstänt make som försvarsadvokat pga jäv. I detta fall har Nikita haft medmisstänkta maken som har fått agera fritt medan misstankarna mot honom kvarstod. I praktiken verkar maken ha jobbat mer än Nikitas tre försvarare.

Vanvettigt ur rättssäkerhetssynpunkt.

Till skillnad från könsbytare och kriminella som utnyttjar sina skyddsboenden och larmpaket vid brott erhåller anhörigombud ersättning från Försäkringskassan. Vad de måste skratta åt samhället som möjliggör denna funktion.

Hur mycket i anhörigbidrag, närståendepenning har ni plockat ut?
Citera
2026-01-14, 16:31
Avslutad
Och efter som jag tidigare nämnt går jag under Sierra namnet och bidrags fusk eller fusk med försäkrings kassan är inget jag håller på med , och nu vet ni vet vad jag tjänar och min ekonomiska historik av fup och där med också vad jag sa i förhör så ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in