2026-01-15, 12:21
Medlem
Varit ishalka igår o idag! Fel ha övningskörning då och folk är fruktansvärt nonchalanta
Ishalka är det värsta
Jag överlevde en olycka pga det
Citera
2026-01-15, 12:21
Medlem
Ulf-Knulldells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fy fn
Tragiskt
Han dog på sin post
Bra att Trafikverket markerar
Ställ in veckan ut

Ställ in det för evigt..
Citera
2026-01-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det var snorhalt kring Södertälje igår. Även på E4an hade jag som gammal yrkeschaufför och som haft körkort väldigt länge det svårt att hålla bilen på vägen. Så att en körskola väljer att köra ut i de förhållandena det var igår med en oerfaren förare som inte har körkort.... Men folk tänker ju bara på pengar, inte kunde de ju stänga ner körskolan för det var snorhalt med snöblandat regn som öste ner just den dagen. Hade man stängt ner hade ju körskolan förlorat pengar... Och nu är en person död pga. det.
Hände i Glasberga dessutom
Citera
2026-01-15, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Ställ in det för evigt..
menar du läraren?
Citera
2026-01-15, 12:25
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Lastbilschauffören gripen

Rattsurfat och vinglat ut?

Är väl mest bilchaufförer som sysslar med sånt

Eller punktering?

Läraren sitter säkrast i högersätet om det var en offset kollision

Tittar man på bilden så är det en dragbil med trailer.
Tippar på utländskt åkeri & chauför
Citera
2026-01-15, 12:36
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMexperten
Är det uppkörning ställs den inte in. Jag var enda bilen ute när jag körde upp och höll 30km/h på 90-väg. Sjuk snöstorm för ca 25 år sedan… Blev godkänd.

Samma för mig, väderlaget var ungefär densamma som under veckan. Blev också godkänd, enklare att bli det tycker jag haha
Citera
2026-01-15, 12:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men du har de facto icke ännu erhållit ditt körkort... Kul att som körlärare sätta sig bredvid en kolsvart somalier i vinterväglag... Eller, en hetsig arab...

Men, jag ser din poäng.

Det är ju en helt annan fråga. Nu har vi ju tagit hit såna människor och svenskar blir dödade och skadade hela tiden, så varför du ska vara extra skyddad för att du jobbar på Trafikverket förstår inte jag.
Citera
2026-01-15, 12:41
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Varit ishalka igår o idag! Fel ha övningskörning då och folk är fruktansvärt nonchalanta
Ishalka är det värsta
Jag överlevde en olycka pga det
Man kan inte ställa in en uppkörning pga vädret. I så fall måste myndigheterna förbjuda all övrig, inte kritisk (polis, räddning, ambulans osv) trafik. Annars skall du som gör ett förarprov vara redo för att köra i dåligt väder. Klarar du inte det skall du inte ha ett körkort. Du kanske tycker uppkörningar skall ske på inhägnat område?

Trafikverket har ställt in pga dödsfallet, inte vädret.
Citera
2026-01-15, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Man kan inte ställa in en uppkörning pga vädret. I så fall måste myndigheterna förbjuda all övrig, inte kritisk (polis, räddning, ambulans osv) trafik. Annars skall du som gör ett förarprov vara redo för att köra i dåligt väder. Klarar du inte det skall du inte ha ett körkort. Du kanske tycker uppkörningar skall ske på inhägnat område?

Trafikverket har ställt in pga dödsfallet, inte vädret.
Kul säger jag bara
Blir nog ändring nu

Ps. Avrådde de inte trafik igår? Dvs ej livsnödvändig och det är ju ändå inte ett körprov kan inte jämföra det med en ambulansutryckning
Senast redigerad av popll 2026-01-15 kl. 12:46.
Citera
2026-01-15, 12:44
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det var snorhalt kring Södertälje igår. Även på E4an hade jag som gammal yrkeschaufför och som haft körkort väldigt länge det svårt att hålla bilen på vägen. Så att en körskola väljer att köra ut i de förhållandena det var igår med en oerfaren förare som inte har körkort.... Men folk tänker ju bara på pengar, inte kunde de ju stänga ner körskolan för det var snorhalt med snöblandat regn som öste ner just den dagen. Hade man stängt ner hade ju körskolan förlorat pengar... Och nu är en person död pga. det.
Då körde du för fort, sänk farten.
Citera
2026-01-15, 12:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det är ju en helt annan fråga. Nu har vi ju tagit hit såna människor och svenskar blir dödade och skadade hela tiden, så varför du ska vara extra skyddad för att du jobbar på Trafikverket förstår inte jag.

Godtagbar och adekvat arbetsmiljö, månne?
Citera
2026-01-15, 12:47
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Kul säger jag bara
Blir nog ändring nu
Varför tror du halkbana är obligatorisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in