2026-01-15, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Nä, eftersom jag har inställningen att analytiker ska jobba fort så att narkomaner snabbt ska in i fängelset, om de kört rattfulla. Inte ut i trafiken igen.
Då får vi se hur du ska fultolka det här. För argumentera kan du uppenbarligen inte.
Din inställning innebär faktiskt att människor inte ska få vara lediga.
Citera
2026-01-15, 10:32
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Snabbtest visade koks. Men dom är inte juridiskt säkra, därför inväntar analys. Precis som det ska gå till

Näpp, snabbtestet visade en reaktion på innehållet men ett sånt test anger inte på vad.
Innehållet var okänt men det fanns en reaktion, därför skickades det på en riktig analys.
Det var INTE ett kokaintest, utan detta reagerar för 50 olika ämnen men visar inte vilket.
Snabbtestet är ett multitest som reagera likadant på lite vad som helst oavsett vad det är.
Innehållet är därför okänt och måste analyseras, man inväntar svar precis som dom ska.
Citera
2026-01-15, 10:32
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0

Ja för servicepersonal i gemen har ju alla ledigt på helgerna? Inga restauranger öppna, inga systembolag, inga fraktbolag, inga sjukhus etc. etc. Bensinmackarna stängda.

När det är helg skall man sitta hemma och tänka på gud. är det din hållning? Man skall heller inte göra något med risk att det genererar arbete för andra eller stör.
Citera
2026-01-15, 10:34
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Näpp, snabbtestet visade en reaktion på innehållet men ett sånt test anger inte på vad.
Innehållet var okänt men det fanns en reaktion, därför skickades det på en riktig analys.
Det var INTE ett kokaintest, utan detta reagerar för 50 olika ämnen men visar inte vilket.
Snabbtestet är ett multitest som reagera likadant på lite vad som helst oavsett vad det är.
Innehållet är därför okänt och måste analyseras, man inväntar svar precis som dom ska.

Fast det vet ju inte du vilket snabbtest det var. Dt finns olika. Det vet inte jag heller för den delen.
Citera
2026-01-15, 10:36
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Ja för servicepersonal i gemen har ju alla ledigt på helgerna? Inga restauranger öppna, inga systembolag, inga fraktbolag, inga sjukhus etc. etc. Bensinmackarna stängda.

När det är helg skall man sitta hemma och tänka på gud. är det din hållning? Man skall heller inte göra något med risk att det genererar arbete för andra eller stör.

+1, den du argumenterar mot är uppenbarligen svagbegåvad. Tänk så kan en arbetsplats ha fler än en anställd som arbetar olika skift.
Citera
2026-01-15, 10:38
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Först trodde jag att du bara var dryg. Men du visar gång på gång att du är lite bakom flötet.
Jag ska försöka förklara en gång till. Alla människor i ett samhälle kan inte vara lediga samtidigt jämt.
Poliser, sjukvårdspersonal, brandmän, plogbilsförare m.m. listan kan göras hur lång som helst. Dessa människor går till jobbet jul som nyår för att samhället ska fungera medans du är ledig och glufsar på skinkan.
Citera
2026-01-15, 10:40
Medlem
Sweenietods avatar
Det är ju misstänkt, men inte bevisat att hon kört påverkad av kokain.
Det är valår i år, så sådana här nyheter lär dyka upp då och då.

Man skall ha i åtanke att den media som har mediastöd, antagligen kommer granska SD extra noggrant (och nyheter om SD kommer bli vanligare) , då de anses vara ett hot (finns vissa som t ex vill lägga ned den allmäna finansieringen av SVT ).

Men är det så att hon bevisligen tagit kokain, d v s knark, och samtidigt politiskt jobbat mot det, så är det verkligen hyckleri..

Jag tycker vi har en narkotikapolitik vi skall se över..
Men givetvis är det rattfylla, eller grov, om man kör påverkad.

Hoppas vi får ett svar på detta snart.
Citera
2026-01-15, 10:47
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Fast det vet ju inte du vilket snabbtest det var. Dt finns olika. Det vet inte jag heller för den delen.

Snabbtestet som används av polisen är ett multitest, inte flera olika för specifika ämnen.
Finns specifika som tas för att bekräfta då man ”vet” ämnet, men här var ämnet okänt.
Då tas ett snabbtest som reagerar på lite vad som helst, visar inte vad men visar något.
Citera
2026-01-15, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Först trodde jag att du bara var dryg. Men du visar gång på gång att du är lite bakom flötet.
Jag ska försöka förklara en gång till. Alla människor i ett samhälle kan inte vara lediga samtidigt jämt.
Poliser, sjukvårdspersonal, brandmän, plogbilsförare m.m. listan kan göras hur lång som helst. Dessa människor går till jobbet jul som nyår för att samhället ska fungera medans du är ledig och glufsar på skinkan.
Jo, jag är dryg men det är du som är på fel sida av flötet när du börjar prata om yrken som måste ha ständig jour. Men det är knappast samhällsbärande att analytiker ska jobba jour bara för att en riksdagskvinna eventuellt knarkat. En jävla skillnad mellan en plogbilsförare på annandagen i full snöstorm mot exempelvis lilla Lovikka som står i Donkens drive-in när folk åker hem från sina julfiranden. Trots alla kan just samma analytiker sitta i det trafikkaoset om hen ska tvingas in på jobbet för att analysera ett provsvar som måste prioriteras enl pöbeln
Citera
2026-01-15, 10:51
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:

Jag tror hans inställning precis som min och många andra är att det får vara någon måtta med fridagarna och ledigheten.
Det verkar som att ni i Sverige mer eller mindre bara vill jobba halvtid nuförtiden? Är de rätt?
Det går liksom inte att stänga ner hela verksamheten och hela landet på att det ska firas jul och nyår.

Det finns en mängd brott och andra saker som ska fixas till precis som jag skrev igår så då skulle det fungera om sjukvården eller till exempel Räddningstjänsten stängde ner.
Nästa gång du ringer när huset brinner så ska de svara du får återkomma på måndag vecka 2
Detta ger bara såna som Katja chans klänga sig fast vid makten så länge som hon bara kan.

Hur har det gått med Kajsa idag? Jag antar att det inte har kommit något resultat på testet ännu? Labb råttorna jobbar kanske bara halvtid resten av denna veckan också och på fredagarna så går de vid lunchtid?

Jävla trams land ...snart ingen som kan ta något på allvar som sker där längre.
Citera
2026-01-15, 10:53
Medlem
Citat:

Labbtekniker, polis etc är inte ”servicepersonal ”
Citera
2026-01-15, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag tror hans inställning precis som min och många andra är att det får vara någon måtta med fridagarna och ledigheten.
Det verkar som att ni i Sverige mer eller mindre bara vill jobba halvtid nuförtiden? Är de rätt?
Det går liksom inte att stänga ner hela verksamheten och hela landet på att det ska firas jul och nyår.

Det finns en mängd brott och andra saker som ska fixas till precis som jag skrev igår så då skulle det fungera om sjukvården eller till exempel Räddningstjänsten stängde ner.
Nästa gång du ringer när huset brinner så ska de svara du får återkomma på måndag vecka 2
Detta ger bara såna som Katja chans klänga sig fast vid makten så länge som hon bara kan.

Hur har det gått med Kajsa idag? Jag antar att det inte har kommit något resultat på testet ännu? Labb råttorna jobbar kanske bara halvtid resten av denna veckan också och på fredagarna så går de vid lunchtid?

Jävla trams land ...snart ingen som kan ta något på allvar som sker där längre.

Det kan ta säkert ett år från brott till dom i den här typen av ärenden eftersom de inte är akuta . Nu kommer det gå snabbare eftersom det är en riksdagsledamot men att vänta tre veckor på analyser är ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in