2026-01-15, 07:57
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Jag vet naturligtvis inte själv exakt vad det är som har hänt - till och med artiklarna är något oeniga om huruvida hon åkte med för att hon verkade vara full eller för att hon verkade påverkad av något annat. Jag kan alltså inte reda ut vad som hände vid vägkanten - vissa artiklar skriver att hon var med om en olycka, medan andra skriver att hon stoppades i en kontroll.

Däremot så tror jag inte du behöver anti-SD för att förstå att Nyberg inte har rena händer i den här storyn. Hade hon haft det hade hon inte behövt åka med till stationen från början.

Och jag tvivlar inte på att Aftonbladets journalister njöt lite extra av att sätta dit en SD:are. Men det betyder knappast att man inte publicerat namn på någon från ett oppositionsparti. Journalister bryr sig ju i första hand om att få en jättestory, och det är det ju vilket parti riksdagsledamoten i det här scenariot än tillhör.
Det var länge sen aktivisterna i media arbetade med journalistik. Nu propagerar man för sin sak, klimat, immigration m.m. Och naturligtvis hatet mot SD. Just den frågan förenar hela gammelmedia.

Här en länk till när Fredrik Reinfeldts son ertappades och dömdes för narkotikabrott. Inte samma uthängning och exponering här inte, det tystades ner per omgående.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/slakting-till-tidigare-toppolitiker-doms-for-narkotikabrott
Citera
2026-01-15, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Hon har snortat. Bra , äntligen lite drogliberala personer i riksdagen. Bu för alla moraltanter som vill förbjuda knark
Hon som har snortat är en av dom som jobbat hårdast för att förbjuda knark för vanligt folk.
Att hon själv anser sig stå över förbudet är mer regel än undantag när det gäller politiker.
Citera
2026-01-15, 08:40
Medlem
Kalaskula544s avatar
Det är kreatin, 3gram är väl det man ska ha dagligen efter uppladdningen?

Det är svårt att skilja på 2 och 3gram med ögonmått.

Att denna påse var undangömd i väskan är ren slump, den hade trillat ner dit olyckligtvis.
Citera
2026-01-15, 08:47
Medlem
pyroclasms avatar
Hoppas på svar idag men fattar fortfarande inte varför detta inte snabbehandlats och inbegripit husis. Är det kola så är det ytterligt allvarligt om hon är insyltad med gängen. För handlar hon därifrån är chansen att hon är utnyttjad av dem skyhög.
Citera
2026-01-15, 09:00
Medlem
RektumHamids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Det var länge sen aktivisterna i media arbetade med journalistik. Nu propagerar man för sin sak, klimat, immigration m.m. Och naturligtvis hatet mot SD. Just den frågan förenar hela gammelmedia.

Här en länk till när Fredrik Reinfeldts son ertappades och dömdes för narkotikabrott. Inte samma uthängning och exponering här inte, det tystades ner per omgående.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/slakting-till-tidigare-toppolitiker-doms-for-narkotikabrott

Hatet mot SD? Är du efterbliven? Här har vi en SD-snut från NOA som vill ta i med hårdhandskarna mot buset men som även är laddtorsk. Ser du inte nyhetsvärdet och kallar det för hat mot SD så är förmodligen dina föräldrar syskon - precis som Katjas.

Sug ut en fis ur en röv, ditt äckel!!!
Citera
2026-01-15, 09:05
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Det är kreatin, 3gram är väl det man ska ha dagligen efter uppladdningen?

Det är svårt att skilja på 2 och 3gram med ögonmått.

Att denna påse var undangömd i väskan är ren slump, den hade trillat ner dit olyckligtvis.

fortsätt hoppas du.
Citera
2026-01-15, 09:07
Medlem
Om det varit knark i påsen borde snabbtestet gett ett tydligt utslag på det. Tydligen har snabbtestet inte visat något sådant eftersom hela processen gått i stå och åklagaren inte vet vilket ben han ska stå på.

Ett förslag på innehåll i påsen: Torkmedel som lagts i väskan när den packats för transport hos producenten och blivit liggande kvar i ett fack.

När jag har handlat saker som t.ex. väskor, både i Sverige, utomlands och på nätet så ligger det så gott som alltid små påsar med något pulver i dem. De har olika utseende, men innehåller just något slags torkmedel som ska förhindra fuktskador i produkterna. Jag brukar spara påsarna och använda dem när jag lägger undan kläder för säsongen (kärringknep!).
Senast redigerad av Tjelovek 2026-01-15 kl. 09:12.
Citera
2026-01-15, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Alltså det spelar ingen roll för det är ändå olika brott som bedöms olika men man kan tänka sig att man odlar knarket, får knarket eller köper det i ett land där det är lagligt.

Om vi för skojs skull ska jämföra, om jag får 2 gram kokain av en vän och säljer det och köper ett par skor för pengarna för jag behöver ett par skor, tycker du då det förtjänar ett hårdare straff än om jag köper 2 gram kokain av Foxtrot och de tar pengarna och beställer ett mord eller mutar en polis?

Försäljning ger minst 6 månaders fängelse, jag tror inte Katja får 6 månaders fängelse.

Jag tycker helt klart att det Katja gjort är värre än om jag åker till Holland och köper lite gräs som jag säljer till någon som säger sig behöva det i medicinskt syfte där jag faktiskt hjälper någon till ett värdigt liv.

2 gram kokain är vad jag förstår narkotikabrott av normalgraden medan sponsringen av gängen inte ses som ett brott alls.
Jag tycker det borde ses som värre brottslighet än om jag säljer lite knark som jag fått så jag kan köpa ett par skor än Katja som slussar tusenlappar till foxtrot som korrumperar samhället, skjuter och spränger.

Jag ser överlåtelsen av pengar till grovt kriminella gäng som ett värre brott än narkotikabrottet, det tycker jag alla borde göra.

Men ingen vet hur hon fick tag på kolan? Du har en teori om det ja men ingen vet. Har hon tillgång till något beslagsrum? Jag skulle inte bli förvånad om hon stulit kolan därifrån.
Skulle det vara så så har ju inte hon gett några pengar till den organiserade brottsligheten.
Senast redigerad av Vackarklockan 2026-01-15 kl. 09:19.
Citera
2026-01-15, 09:21
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RektumHamid
Hatet mot SD? Är du efterbliven? Här har vi en SD-snut från NOA som vill ta i med hårdhandskarna mot buset men som även är laddtorsk. Ser du inte nyhetsvärdet och kallar det för hat mot SD så är förmodligen dina föräldrar syskon - precis som Katjas.

Sug ut en fis ur en röv, ditt äckel!!!
Hoppsan! Här har vi en som har svårt att begripa skriven text. Att gammelmedia är emot SD kan väl inte vara en så kontroversiell åsikt.
Laddtorsk? Var det det som gav utslag? Du som har svaret, enlighten me.
Citera
2026-01-15, 09:39
Medlem
Durgas avatar
Ser fram emot stämningsansökningarna för A och E-bladet det ska dom bara ha när dom låter förhoppningar istället för fakta styra journalistiken, hoppas det blir jävligt dyrt.

Åklagaren är han sosse eller rent av miljöpartist, även han verkar ju gå på känslor.
Citera
2026-01-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Om det varit knark i påsen borde snabbtestet gett ett tydligt utslag på det. Tydligen har snabbtestet inte visat något sådant eftersom hela processen gått i stå och åklagaren inte vet vilket ben han ska stå på.

Ett förslag på innehåll i påsen: Torkmedel som lagts i väskan när den packats för transport hos producenten och blivit liggande kvar i ett fack.

När jag har handlat saker som t.ex. väskor, både i Sverige, utomlands och på nätet så ligger det så gott som alltid små påsar med något pulver i dem. De har olika utseende, men innehåller just något slags torkmedel som ska förhindra fuktskador i produkterna. Jag brukar spara påsarna och använda dem när jag lägger undan kläder för säsongen (kärringknep!).

Snabbtest visade koks. Men dom är inte juridiskt säkra, därför inväntar analys. Precis som det ska gå till
Citera
2026-01-15, 09:52
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Men ingen vet hur hon fick tag på kolan? Du har en teori om det ja men ingen vet. Har hon tillgång till något beslagsrum? Jag skulle inte bli förvånad om hon stulit kolan därifrån.

Äntligen en relevant fråga. Huruvida Katja har ett problem med bruk/missbruk är inget jag bryr mig om eller har en åsikt om egentligen (förutom att knarkare i gemen är usla på arbetsplatsen oavsett var).

Är det:

- Gatuladd (2-8, i bästa fall 15%) - ingen fara egentligen, hon har skaffat det utan vidare kontakter. Genom kompis eller via signal och gatulangare.

- Finkola (15-40, till och med upp till "helt rent" som ligger runt 60% och över) - Den riktigt stora risken. Är det kola av denna typen talar det för att hon har kontakter hon inte skall ha ur ett säkerhetsperspektiv. Detta kan vara katastrofalt, finns ingen yttre horizont på vad det kan betyda. Med tanke på hennes fallhöjd kan man tvinga henne till nästan vad som helst. Som att sätta dit konkurrenter eller låta partier passera via hamnar.

- Beslagskola - kan ju vara vad som helst, allvarligt då hon stulit från beslag men det blir precis som gatukola mest ett bekymmer för Katja.

Betyder det helt olika saker för utredningen. I och med att Katja är den hon är och gör det hon gör borde hon satts i förvar omgående, all hennes kommunikation ha tömts och analyserna fått ett snabbspår. Och det borde hanterats av SÄPO egentligen utan att vi fått reda på något innan vi visste mer.

Så tänker jag. Att det är en lus från SD och specifikt Katja som möjligtvis åkt dit får mig bara att njuta lite personligt men hoppas att alla skulle få samma behandling. Med lön kommer ansvar och konsekvenser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in