Har fått utskriviet 200mg tram (retard hexal) depottablett. Fan lika stor som en tumme. Denna kommer jag garanterat sätta i halsen och spy upp. Är en pussy när det kommer till stora tabletter haha.
Det är en skåra i mitten, så det ser ju ut som man kan bryta den på halva, men de förstör ju själva depot då?
Är 200mg för mycket att ta om man krossar en depot tablett? Tacksam för snabb hjälp då jag sitter med smärta. Vad blir skillnaden i ”känslan” av att krossa och svälja hel? Mer biverkningar? Bättre smärtlindring snabbt?
sandoz, santeria, fan ska man behöva ha ett labb för att köpa riktiga grejer? jag är enbart ute efter smärtstillande effekt och vill inte ha något utblandat metadon
Tog en halv depot retard hexal tram 200mg. Fem gånger under loppet av 12h. Va inte helt påläst om kramper osv. Fick ingen kramp men blev ju nojig efter jag tagit sista halvan och började läsa lite. Inte tagit på 4 dygn nu kanske. Vågar ej ta igen på den dosen åtminstone.
Hur stor är risken att ta 1/4 av depot tabletten, som jag förstått så kan man inte räkna med att det är just 50mg i varje del. Men bör man klara av 1/4 depot utan att få kramp? Verka ju som det först handlar om vilken dos man tar som påverkar kramp. Vad tror ni? Är det ”safe”