Citat:
Ursprungligen postat av
Medievalchurch
Bra inlägg. men jag vill nyansera. Jag har från o till jobbat inom äldrevård (och LSS som är samma scen) hela livet för att jag är kass o inte vill ha karriär haha. Har i nuläget 3 timmisknäck när jag pluggar. Jobbar med många otroligt duktiga somalier, eritreaner, afgan-iranier mm + några halvmongon m samma nationaliteter. Jobbar även m en helt störd polska, några powertrippande smådumma svenska kärringjävlar. För mig blir det supertydligt att det inte handlar om att vissa kulturer är sämre än andra på att ta hand om andra medmänniskor utan om att vilka jävla idioter som helst får jobb.
Haha! Ja, ok, som sagt, det finns även många svenskar som inte "ser"/vill se vad som ska göras utan tänker att det är nån annans jobb. Samt såklart nämnda bra utlänningar.
Men faktum kvarstår, hade vi inte satsat så mycket på invandringsdriven ekonomi, så hade problemen med vården löst sig genom att man hade tvingats betala högre löner. Socionomtjejerna som nu sitter på kontor & servar utlänningar hela dagarna hade istället kunnat jobba inom vården & varit nöjda med sin lön. Visst, alla gillar inte eller är inte bra på att jobba med händerna men till skillnad från att jobba med huvudet så
kan alla göra enklare sysslor med händerna & att prata barnspråk gör de ju ändå med klienterna hela dagarna så de kan likagärna prata barnspråk med senila åldringar.
Pengarna till dessa länder hade vi haft genom att vi inte hade behövt lika mycket poliser, vakter, jurister, rättegångar, tolkar o.s.v. Invandringen är lönsam ja, för
rätt personer men inte för samhället i stort både monetärt & i fysiskt & psykiskt lidande för alla offer för den s.k. mångkulturen.
Tänk, vakter på en arbetsplats

Vem betalar dessa?