2026-01-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Sluta larva dig - detta är ett vuxet forum, inte ett kittsligt gubbdagis…

Du får tycka vad du vill och jag tycker vad jag vill, men, ofta har någon lite mer rätt i sin bedömning (läs Greta)

OM inget INTRÄFFAR innan 10:e februari, ja, då har du Jonna Maja & Johanna på startlinjen i sprinten.

Om det är Ribom som får sista platsen så lär inte Linn bli tjurig och gnällig (eller skogstokig) - den tiden är förbi då Linn har utvecklats till en from lite skidtjej.

Om det blir Linn som får sista platsen i sprinten lär det se annorlunda ut:
Hela Riboms tröstgrupp kommer till undsättning (Jonna, Ebba & Shoonmakern) då Ribom fått en hysteriskt gråtanfall...
Jag ska sluta larva mig när jag har fått samma spåkula som du verkar ha.
Du får helt enkelt acceptera att jag inte har en sådan och tycker som jag tycker om laguttagningarna.

Är det OK?

Edit.
För att vara 100% säker så var det ju ingen liten brasklapp du lämnade:
"OM inget INTRÄFFAR innan 10:e februari".

Det kommer att hända mycket innan dess.........
Senast redigerad av smokieknife 2026-01-14 kl. 20:22.
Citera
2026-01-14, 20:31
Medlem
rainbowias avatar
Blir intressant att se startfälten i Oberhof. Liliane Gagnon är ännu en i raden som sparar sig till Goms. Rosie Fordham ska vara med, alltid nåt.

Les Rousses får alltså tourstarten. Arrangörerna i eld och lågor givetvis. Sägs att det önskas en sprint på etapp 1 för att följas av en etapp där det snurras några varv runt stadion för att sedan bestiga en slalom backe, typ grön pist. Målgång på toppen. En snällare variant av Alpe Cermis. Ännu på skrivbordet så vi får se vart det landar.
Citera
2026-01-14, 20:39
Medlem
bcdefgs avatar
Om man kör samma bana som under tds och Skistad är typ 11a i kvalet blir hennes heatval spännande de, för jag tror inte hon vill möta Jonna och Joensuu redan i kvarten - för det lär ge högt tempo i tre ronder och det fixar hon inte på den banan.
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
H1 - Jonna, Skistad
H2 - Linn, Joensuu, Weber
H3 - Fähndrich, Gimmler
H4 - Maja, Diggins
H5 - Johanna, Milla, Rydzek

Det blir grundtipset. Diggins brukar dock göra dessa höga val främst på touren där hon kan plocka lätta bonussekunder. Gynnar henne mest att gå i H2 med Joensuu som garanti för att det ska gå undan (mtp LL). H1 är mer nyckfull iom Skistad.
Citera
2026-01-14, 20:46
Medlem
FNLSs avatar
Visst är det kul med Touren
Massor av tävlingar på kort tid
Sex lopp på åtta dagar.

Men det är också de enda sex loppen på en månad.
Normalt är det 8-12 lopp under fyra helger.
Dessutom rejält åderlåtna startfält i oberhof. Och delvis även i Davos och kanske Goms.
Så att så värst himla många lopp blev det visst inte.

Men det är glömt i februari.
Citera
2026-01-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Om man kör samma bana som under tds och Skistad är typ 11a i kvalet blir hennes heatval spännande de, för jag tror inte hon vill möta Jonna och Joensuu redan i kvarten - för det lär ge högt tempo i tre ronder och det fixar hon inte på den banan.
Det kommer vel strengt tatt an på hvem andre som velger å gå i heat 1. Om det blir mindre gode løpere som velger heat 1 utenom Jonna, så vil det strengt tatt ikke spille noen rolle hvilket tempo Jonna holder i heatet.
Citera
2026-01-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tror inte Diggins är något att oroa sig över, tror inte heller hon väljer H1. Annars Joensuu skulle kunna vara ett (litet) skrämselskott fast om det mot förmodan blir så lär LL-tiderna komma därifrån. Skulle vara kul ur Skistadperspektiv ändå med alla tre i H1. Svar, det hade bara varit positivt för Jonna.
Det hadde først og fremst vært helt idiotisk dumt av Joensuu å velge heat 1. (Jada, vet hun har valgt heat 1 tidligere og gått videre, men dette blir noe helt annet).
Citera
2026-01-14, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Visst är det kul med Touren
Massor av tävlingar på kort tid
Sex lopp på åtta dagar.

Men det är också de enda sex loppen på en månad.
Normalt är det 8-12 lopp under fyra helger.
Dessutom rejält åderlåtna startfält i oberhof. Och delvis även i Davos och kanske Goms.
Så att så värst himla många lopp blev det visst inte.

Men det är glömt i februari.

Som sport beaktat så är det uselt att inte tävla mer när säsongen redan är komprimerad. TdS är rätt trist om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2026-01-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Det hadde først og fremst vært helt idiotisk dumt av Joensuu å velge heat 1. (Jada, vet hun har valgt heat 1 tidligere og gått videre, men dette blir noe helt annet).

Det blir Jonna i H1 och Linn i H2. Fähndrich i H3, Maja i H4 och Johanna i H5. På ett sätt kanske tom lugnast att gå med Jonna i H1? Där kommer de ha avgjort tidigt och kan ta det lugnt…
Citera
2026-01-14, 23:06
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Det kommer vel strengt tatt an på hvem andre som velger å gå i heat 1. Om det blir mindre gode løpere som velger heat 1 utenom Jonna, så vil det strengt tatt ikke spille noen rolle hvilket tempo Jonna holder i heatet.
Sant, men det som är intressant är om Kristine ska välja heat före Jasmi Joensuu, för Jasmi kan mycket väl välja heat 1 och om både Jonna och Jasmi kör heat 1 så måste alla försöka gå med
Citera
2026-01-14, 23:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Varför skulle de vara dumt? För att det förstör för Skistad?
Citera
2026-01-15, 01:34
Medlem
Nu vet jag inte exakt hur han tänker, men Joensuu har också ofta problem med att orka en hel dags tävlande. Att gå med Jonna i tre lopp är tungt för alla. Jag skulle kunna tänka mig att det blir Jonna och Skistad med plats 27-30 från kvalet i heat 1.
Citera
2026-01-15, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Varför skulle de vara dumt? För att det förstör för Skistad?
Fordi det ville være en stor risiko å ta. Mest sannsynlig ville hun blitt nr. 3 i heatet og hadde risikert å ryke ut. Den risikoen vil være mye lavere i et annet heat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in