Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Nej. Vad nu det första tillägget till USAs konstitution har med någonting vi diskuterat att göra.
Hur har du kunnat utläsa att jag t.ex. vill förhindra religionsfrihet, yttrandefrihet eller pressfrihet ur vår diskussion?
Jag skrev:
Så då är första amendment i USA:s konstitution bara ogenomtänkt känslosvall?
Därför att du skrev:
Jag vet inte om det växer hela tiden, det är ungefär samma människor som hatar ICE som alltid har hatat polisiära organisationer. De växte rätt friskt efter att Fentanyl-Floyd tog livet av sig, men sedan lugnade det ner sig betänkligt igen när organisatörerna av BLM visade sig vara simpla kriminella och bedragare själva.
Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.
Någon har postat en inlägg i tråden om att protesterna i Minnesota växer. Du var inte säker på att så var fallet. Du avslutade med:
Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.
Jag fick intryck av att eftersom protesterna (enligt dig) inte var ideologiska och genomtänkta, utan präglades av känslor och utfördes av aktivistiska kvinnor, så kunde inte antalet protesterande växa.
Budskapet var inte tillräckligt genomtänkt och ideologiskt, (enligt dig), för att människor skulle ansluta sig till det.
Vad jag vet sätter inte första amendment någon särskild verkanshöjd på protesterna. Det är viktigt att protestera, även om det bara beror på känslor och saknar ideologiska förtecken.
Jag får intrycket av att amerikanska myndigheter håller på att skapa ett nytt Epstein-scenario, där FBI och DOJ gemensamt försöker begrava fallet.