2026-01-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Det bildar två läger där även vitahuset tycker agenten gjorde rätt o försvara sig med dödligt våld tillbaka.

Det är vad dessa två olika läger skapar, ett dödsfall där en hälften av befolkningen anser det är rätt med tanke på allt som händer.

Dessa protester får alltså en motsatt konsekvens, folk som ser en skjutning som naturlig sak i samband med uppnå olika politiska mål.
Ytterligare svammel som inte har någon relevans. Det är nog det enda du är bra på.
Citera
2026-01-14, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Jag vet inte om det växer hela tiden, det är ungefär samma människor som hatar ICE som alltid har hatat polisiära organisationer. De växte rätt friskt efter att Fentanyl-Floyd tog livet av sig, men sedan lugnade det ner sig betänkligt igen när organisatörerna av BLM visade sig vara simpla kriminella och bedragare själva.

Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.

Så då är första amendment i USA:s konstitution bara ogenomtänkt känslosvall?
Citera
2026-01-14, 21:02
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Så då är första amendment i USA:s konstitution bara ogenomtänkt känslosvall?

Nej. Vad nu det första tillägget till USAs konstitution har med någonting vi diskuterat att göra.

Hur har du kunnat utläsa att jag t.ex. vill förhindra religionsfrihet, yttrandefrihet eller pressfrihet ur vår diskussion?
Citera
2026-01-14, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Ytterligare svammel som inte har någon relevans. Det är nog det enda du är bra på.
Nej då du ser redan på denna tråd, många tycker det var helt rätt, kolla man youtube finns lika som tycker det var helt rätt, även två som jobbar som polis i Usa med närmare 1 milj som tittat, nämnde det var rätt o skjuta.

Ärligt bry jag mig inte heller om hon dog eller inte, jag ser enbart politiskt på detta o inte ett liv i sig, ser på helheten, för att nå sin politiska mål var detta en bra utgång att skicka ett meddelande på, stör oss inte, du kan råka illa ut ifall du gör det.
Citera
2026-01-14, 21:08
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Agenten fick 'inre blödningar' enligt två stycken källor, dock inte så pass allvarligt då han skrevs ut samma dag. Skulle gissa på blåmärken runt bålen.

Så då blev han ju påkörd trots alla nekande här inne.

https://www.cbsnews.com/news/ice-officer-who-shot-renee-good-internal-injuries-sources-say/

Att han blev påkörd har ju funnits filmbevis på från dag ett.
Citera
2026-01-14, 21:19
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Överkörd eller påkörd är en anal diskussion, det ger rätt till nödvärn.

Använd dina egna ögon, eller är farfar blind?
https://youtu.be/bDda-L_ZOE8?t=460
Spelar väl en jävla roll om han blivit överkörd eller om han lutat sig mot bilen och touchat lite?

En feg jävla MAGA-snöflinga lutar sig mot en bil i rörelse för att få en ursäkt att skjuta och du säger han blev överkörd.

Han blev inte överkörd och jag påpekade det och du blev helt "emotional" och nu säger du att det spelar ingen roll om han blev överkörd eller påkörd?

Bara erkänn att du hittade på att han blev överkörd istället för att bete dig som en kränkt snöflinga.
Citera
2026-01-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Du kanske borde testa att skjuta grovkalibrig pistol och återkomma efter det.

Har gjort. Verkade inte göra mig trögare eller slöare i huvudet - snarare tvärtom.
Citera
2026-01-14, 21:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Stackars agenten fick blåmärke

Han kom alltså i kontakt med bilen och det till stor del pga hans eget agerande då han 1. Gick fram framför bilen när den backade (betyder: ska smita). 2. Stod kvar och drog vapen. 3. Lutade sig mot bilen för att döda föraren till ingen nytta.

Om det ens stämmer. Han kanske slog sig på låret i bilen när han smet från brottsplatsen. Vissa hävdar det är så man ska göra. Vart ska man åka då? En ICE-agent som skjuter ihjäl någon ska sätta sig i sin bil och åka till...
Citera
2026-01-14, 21:55
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Stackars agenten fick blåmärke

Han kom alltså i kontakt med bilen och det till stor del pga hans eget agerande då han 1. Gick fram framför bilen när den backade (betyder: ska smita). 2. Stod kvar och drog vapen. 3. Lutade sig mot bilen för att döda föraren till ingen nytta.

Om det ens stämmer. Han kanske slog sig på låret i bilen när han smet från brottsplatsen. Vissa hävdar det är så man ska göra. Vart ska man åka då? En ICE-agent som skjuter ihjäl någon ska sätta sig i sin bil och åka till...

Tur att det inte blev värre än vad det blev för honom.

Det viktiga i sammanhanget är ju att han utsattes för en risk att bli överkörd. I och med det får han rätt att öppna eld.
Citera
2026-01-14, 21:57
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Partnern som filmade, när tror ni att vi får se hennes film? Den måste ju verkligen visa.

Undrar om hon kan prövas rättsligt för att hon uppviglat till hela situationen?

Hon bär ju ett delansvar. Hon ropade ju "Drive baby drive". Hade föraren kanske stannat om hon blev uppmanad att stanna istället?
Citera
2026-01-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Nej då du ser redan på denna tråd, många tycker det var helt rätt, kolla man youtube finns lika som tycker det var helt rätt, även två som jobbar som polis i Usa med närmare 1 milj som tittat, nämnde det var rätt o skjuta.

Ärligt bry jag mig inte heller om hon dog eller inte, jag ser enbart politiskt på detta o inte ett liv i sig, ser på helheten, för att nå sin politiska mål var detta en bra utgång att skicka ett meddelande på, stör oss inte, du kan råka illa ut ifall du gör det.
Ingenting av ditt svammel motbevisar vad jag skrev. Vet du ens vad jag skrev?
Citera
2026-01-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Tur att det inte blev värre än vad det blev för honom.

Det viktiga i sammanhanget är ju att han utsattes för en risk att bli överkörd. I och med det får han rätt att öppna eld.
Nej, han utsattes inte för någon risk att bli överkörd.

Enligt ICE policy ska han flytta på sig, inte skjuta.

Flyttade på sig gjorde han också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in