2026-01-14, 22:08
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, han utsattes inte för någon risk att bli överkörd.

I denna bedömning ligger du långt bort även från många andra vänsterdebattörers analys. Du verkar inte ha observerat en enda film om du inte ens ser att han utsattes för en risk att bli överkörd. Han blir ju tom delvis påkörd. Du lider av en alldeles för grov diagnos av Dunning-Kruger för att vidare diskussion med dig ska vara intressant eller ge något.
Citera
2026-01-14, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
I denna bedömning ligger du långt bort även från många andra vänsterdebattörers analys. Du verkar inte ha observerat en enda film om du inte ens ser att han utsattes för en risk att bli överkörd. Han blir ju tom delvis påkörd. Du lider av en alldeles för grov diagnos av Dunning-Kruger för att vidare diskussion med dig ska vara intressant eller ge något.
Ok, ja vi befinner ju oss alla i riskzonen att bli "överkörda" varje gång vi rör oss i trafiken, så det är såklart en tolkningsfråga.

Jag, personligen, anser att det finns en nyansskillnad mellan tex överkörd och påkörd.

Men du har rätt, det tolkas säkert annorlunda av andra.
Citera
2026-01-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ingenting av ditt svammel motbevisar vad jag skrev. Vet du ens vad jag skrev?
Det är för du inte förstår hur det gick till.

Ta även vad den söte Kristi Noem även berätta, Jonathan har även blivit skadad förut i en likande händelse där han släpades efter en bil isamband med ett ingripande.

Vad hon gjorde med detta uttalande var o rättfärdiga hans handling, folk med en bil som vapen använder bilen som vapen.
Det är alltså ingen slump hon berätta detta, hon har en halv armé med jurister osv bakom sig som sammanställer vad hon ska berätta, henne har man för hon är mycket duktig på sammanställa o hålla sig till vad hon ska berätta, det är inte så att hon har sammanställt vad som ska berättas, hon är bra duktig på ta information o sedan formulera det rätt till nyheterna, media osv. sedan att hela vitahuset gick ut med hon var en inhemsk terrorist, saken är redan ur världen genom detta snabba bemötande.
Citera
2026-01-14, 22:17
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Ok, ja vi befinner ju oss alla i riskzonen att bli "överkörda" varje gång vi rör oss i trafiken, så det är såklart en tolkningsfråga.

Jag, personligen, anser att det finns en nyansskillnad mellan tex överkörd och påkörd.

Men du har rätt, det tolkas säkert annorlunda av andra.

https://www.youtube.com/watch?v=bDda-L_ZOE8

6:10 är avgörande. Däcken riktade rakt mot honom och spinner på isen. Ingen risk för att bli påkörd eller överkörd?
Citera
2026-01-14, 22:21
Medlem
Citat:

6:10 är avgörande. Däcken riktade rakt mot honom och spinner på isen. Ingen risk för att bli påkörd eller överkörd?
Nej, ingen risk överhuvudtaget för att bli överkörd.

Du förstår fortfarande inte varför hjul spinner på glatt underlag?

Om damen hade gasat ordentligt hade hjulen snurrat mycket mycket fortare.

Tror du hon hade diff-spärr inkopplad? Kan ni ingenting om bilar?
Citera
2026-01-14, 22:23
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:

Absolut noll risk. Däcken måste någon gång vara vinklade rakt fram om dom ska gå från vänster till höger, hon slutade aldrig lägga om ratten och alltså skulle bilen aldrig åka rakt fram.
Citera
2026-01-14, 22:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Är det apor under kläderna? Finns ens den där Ross eller är han på ett zoo?

Under en protest utanför ett hus som ICE gjorde en razzia i Minneapolis körde en kvinna ut på den avstängda gatan. ICE-agenter krossade fordonets ruta och grep henne. Kvinnan hävdade att hon försökte ta sig till en läkartid.

https://x.com/ScooterCasterNY/status/2011168038175871440
Citera
2026-01-14, 22:37
Avstängd
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Stackars agenten fick blåmärke

Han kom alltså i kontakt med bilen och det till stor del pga hans eget agerande då han 1. Gick fram framför bilen när den backade (betyder: ska smita). 2. Stod kvar och drog vapen. 3. Lutade sig mot bilen för att döda föraren till ingen nytta.

Om det ens stämmer. Han kanske slog sig på låret i bilen när han smet från brottsplatsen. Vissa hävdar det är så man ska göra. Vart ska man åka då? En ICE-agent som skjuter ihjäl någon ska sätta sig i sin bil och åka till...
Det typiska är att en LEO ska stanna kvar på platsen och vänta på sin "supervisor" vid en skjutning och närvara vid en undersökning eftersom såna här skjutningar ALLTID leder till en internutredning.
Det gjorde inte Jonathan Ross, han hoppade in i sin bil och körde iväg.
Hur smart är det att köra iväg själv om man är allvarligt skadad?
Jävligt osmart, men vad kan man förvänta sig av en snubbe som gjort precis allt han kan för att gå till historien som en riktig idiot?
Citera
2026-01-14, 22:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ok, det såg jag faktiskt inte först. Men oavsett, så skyddar man inte sig själv genom att skjuta föraren när en bil är på väg mot en. Man skyddar sig genom att flytta sig ur vägen för bilen.

Hade det handlat om en situation där man felaktigt eller korrekt tror att någon drar vapen mot en så håller det där. Då är det svårt att avgöra om vederbörande fortfarande kan dra vapnet. Det är en helt annan situation.

Nej, det är inte en helt annan situation. En bil räknas som ett vapen enligt amerikansk lag.
Citera
2026-01-14, 22:38
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Om damen hade gasat ordentligt hade hjulen snurrat mycket mycket fortare.

Sitter du på bra filmmaterial annat än den jag länkade där man tydligt kan se hastigheten på hjulen?

Du verkar ha koll på huruvida hjulen snurrar snabbt eller om de kan snurra fortare. Hur vet du hur snabbt de snurrar öht?
Citera
2026-01-14, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Nej. Vad nu det första tillägget till USAs konstitution har med någonting vi diskuterat att göra.

Hur har du kunnat utläsa att jag t.ex. vill förhindra religionsfrihet, yttrandefrihet eller pressfrihet ur vår diskussion?

Jag skrev:

Så då är första amendment i USA:s konstitution bara ogenomtänkt känslosvall?
Därför att du skrev:
Jag vet inte om det växer hela tiden, det är ungefär samma människor som hatar ICE som alltid har hatat polisiära organisationer. De växte rätt friskt efter att Fentanyl-Floyd tog livet av sig, men sedan lugnade det ner sig betänkligt igen när organisatörerna av BLM visade sig vara simpla kriminella och bedragare själva.

Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.
Någon har postat en inlägg i tråden om att protesterna i Minnesota växer. Du var inte säker på att så var fallet. Du avslutade med:
Det handlar inte så mycket om ideologi och genomtänkt politik, som om känslor. Det är också därför många av aktivisterna är kvinnor.
Jag fick intryck av att eftersom protesterna (enligt dig) inte var ideologiska och genomtänkta, utan präglades av känslor och utfördes av aktivistiska kvinnor, så kunde inte antalet protesterande växa.

Budskapet var inte tillräckligt genomtänkt och ideologiskt, (enligt dig), för att människor skulle ansluta sig till det.

Vad jag vet sätter inte första amendment någon särskild verkanshöjd på protesterna. Det är viktigt att protestera, även om det bara beror på känslor och saknar ideologiska förtecken.

Jag får intrycket av att amerikanska myndigheter håller på att skapa ett nytt Epstein-scenario, där FBI och DOJ gemensamt försöker begrava fallet.
Citera
2026-01-14, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, det är inte en helt annan situation. En bil räknas som ett vapen enligt amerikansk lag.
Oavsett om en bil kan räknas som vapen eller inte så är det inte självförsvar när bilen inte längre är på väg mot dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in