2025-12-08, 03:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiskarStina
Till alla hobbyläkare och gäddvurmare i tråden: Sara skrev ett inlägg på X igår som avslutades med detta

"Operationssalens högtalare spelar Dire Straits och min tålmodige Brother in Arms väntar i sjukhusets cafeteria. När dagen är klar sitter porten monterad, redo att släppa in giftet som ska döda cancern som ockuperar min kropp. Porten är på plats och nu börjar framtiden"

Som ni förhoppningsvis har fattat nu så var Sara inlagd i en operationssal igår, för att få en infart till cellgifterna inopererad.
Det är lite svårt att delta i tingsrätten samtidigt som man ligger på operationsbordet, och det var av den anledningen som rättegången blev uppskjuten.

Ingen människa, varken Sara eller någon annan ska behöva förklara och försvara sig mot sådana veritabla skitlass som har hällts över henne i den här tråden de senaste veckorna. Vi som kan tänka längre än näsan räcker och dessutom använder hjärnan högst upp, inte gäddvarianten mitt på kroppen, betackar oss för amatörläkare med förmodade betyg från Hermodskurser som minsann vet och kan allt, Sara ska polisanmälas för domstolstrots, JO-anmälningar och en massa annan goja. Usch, ni beter er ju sämre än många gäddor som vi fångar!
Förklara varför hon inte kunde delta om det är nu hon ligger inlagd som en sill (inte för en sil) och får en infart stor som till en motorväg.

Tror det dock är du som är hobbyläkare. Om du är duktig i läkekonsten, förklara vad som är bra att hjärntvätta män med barnporr och annat felaktigt lockande.
Citera
2025-12-08, 03:38
Medlem
Dirk.Coetzees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Du menar en proktolog?

Hon kanske har epilepsi i ändtarmen.

Edit: antar jag får justera min tidigare analys (FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet

Tumörer i buken var det, cellgifter eller strålning för att få dem att krympa eller "gå tillbaka", sen kan det bli operation.
Citera
2025-12-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Sysslar inte denna överläkare med neurologi? Om det nu är så att patienten har rövcancer, om jag fattat tråden rätt utan att ha läst hela, så borde väl en rövonkolog skriva eventuella intyg?
Haha "rövcancer" det var det sjukaste jag hört, arslet fick rövcancer, det gjorde min dag lol Må den räliga människan lida....
Citera
2025-12-20, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgardsgatan
Haha "rövcancer" det var det sjukaste jag hört, arslet fick rövcancer, det gjorde min dag lol Må den räliga människan lida....
Är det inte då man brukar få stomipåse? har sara stomipåse?
Citera
2025-12-20, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren
Nytt rättegångs datum 2026-01-19
Vilken tid och i vilken tingsrätt?
Citera
2025-12-24, 18:00
Medlem
PachaMamaKarins avatar
Det har hon säkert. Det var en stor operation och hon fick väl ta bort alla organ som inte användes längre och minska ner på viss tarmlängd.
Kanske praktiskt med stomipåse i jultider?
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Är det inte då man brukar få stomipåse? har sara stomipåse?
Citera
2025-12-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Förklara varför hon inte kunde delta om det är nu hon ligger inlagd som en sill (inte för en sil) och får en infart stor som till en motorväg.

Tror det dock är du som är hobbyläkare. Om du är duktig i läkekonsten, förklara vad som är bra att hjärntvätta män med barnporr och annat felaktigt lockande.

Domstolen tycker ingenting i fall som dessa. Alla, med lagstadgade undantag, är skyldiga att vittna. Om du presterar ett intyg från en läkare som säger att du inte kan så kommer det accepteras. Däremot finns alla möjligheter i världen att pausa en rättegång, utöka sluttiden för senare förhör mm.
Citera
2026-01-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
Vilken tid och i vilken tingsrätt?
Göteborgs tingsrätt.
Citera
2026-01-12, 10:38
Medlem
moralhoras avatar
En vecka kvar nu. Vad kommer Sara komma med för ursäkt denna gång? Kommer rätten acceptera den?
Citera
2026-01-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
En vecka kvar nu. Vad kommer Sara komma med för ursäkt denna gång? Kommer rätten acceptera den?
De andra inkom runt en vecka före om jag inte missminner mig och var väl av samma karaktär.
Så "Har blivit inlagd igen" eller "Ny aggressiv strålbehandling/cellgifter" för behandling.
Förra gången var de ju att hon låg inne på palliativ, men hon har om jag förstått det rätt åkt landet runt. Något som jag finner konstigt om hon för ett par månader sedan var tvungen att ligga inne.

Men då de först inte satte nytt datum och nu satt datum så nära inpå så känns det som att det måste vara en RIKTIGT bra ursäkt för att få den godkänd en 3e gång.
Citera
2026-01-13, 14:04
Medlem
Har det framkommit vem 30åringen är? Har sökt i tråden men kan inte finna nåt. Nån som vet numret på gäddan på dumpen? Skicka pm om det är känsligt.
Citera
2026-01-14, 20:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Har det framkommit vem 30åringen är? Har sökt i tråden men kan inte finna nåt. Nån som vet numret på gäddan på dumpen? Skicka pm om det är känsligt.

342
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in