2026-01-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantomenOchGuran
AI-boten PatricHbg hade missat att Dumpenfansen samlat ihop pengar till en behandling i Finland med ny vända cellgifter, som är av en typ som bara används för bröstcancer i Sverige.

Nope, redovisat i normal media. Minns dock inte i vilken.
2026-01-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag tänker på uthängsningsreportage, som var populära förut. Om Dumpen fälls, blir det inte svårt då för media i övrigt att "förtala" människor genom att hänga ut? Varför jag frågar är för att jag tror inte att Dumpen blir fällda. Av just den anledningen jag pratar om.

Det intressanta, oavsett de fälls eller ej, är ju att systemet med utgivningsbevis i det här fallet grovt har missbrukats just med enda syfte att förtala. Skulle någon makthavare / myndighet ta den frågan vidare skulle det hyptetiskt kunna bidra till ändringar som försvårar t.ex. seriös och granskande journalistik. Så på sikt skulle Dumpens metoder egentligen kunna tvinga fram ett rejält högt pris.
Senast redigerad av Snorrelino 2026-01-14 kl. 20:01.
2026-01-14, 20:03
Medlem
Wajis avatar
Kanska säker på att privata investerar och allmänheten kommer hjälpa dumpen oavsett utgång med ekonomi.

Dumpen är populär hon många svenskar och de har ett starkt stöd. Det är min tro men även min förhoppning då jag gillar Dumpens arbete skarpt.

Vid en ev dom så kommer insamlingen göra dumpen starkare.

Gillar man inte dumpen så har man förkärlek till småbarn eller gillar pedofili.
2026-01-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Blir ett hårt fall för Dumpen
Ingenting förvånar en längre

Sara kan sluta skylla på cancern det är dags att ta sitt straff innan hon ska dö. Mest synd om Patrik men han är för korkad för att förstå han ensam kommer få ta allt ansvar när Sara är borta.

Jo, Sara är ju ansvarig utgivare så det är klart att hon har ansvar....men det finns ju inget som säger att Patrik måste överta detta bara för att Sara förvinner, det kan bli någon utifrån som bli ny ansv utg.
2026-01-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jaha okej, men jag tänker om de blir fällda för förtal, då kan ingen annan med utgivningsbevis framåt "hänga ut" människor hur som helst?

De kan det, det var helt klart olagligt innan och blir inte mer olagligt för att de fälls. Möjligen att de får sig en tankeställare. Men k Sverige är man rättslös när media med utgivningsbevis ger sig på en.
2026-01-14, 20:06
Medlem
otellos avatar
Förhoppningsvis förlorar Dumpen.
2026-01-14, 20:09
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1
Jo, Sara är ju ansvarig utgivare så det är klart att hon har ansvar....men det finns ju inget som säger att Patrik måste överta detta bara för att Sara förvinner, det kan bli någon utifrån som bli ny ansv utg.
Släpp skolboken och kom in i verkligheten

Vem hade varit så korkad när Sara blir fälld? Bara Putte är så bra efterbliven
2026-01-14, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Det intressanta, oavsett de fälls eller ej, är ju att systemet med utgivningsbevis i det här fallet grovt har missbrukats just med enda syfte att förtala. Skulle någon makthavare / myndighet ta den frågan vidare skulle det hyptetiskt kunna bidra till ändringar som försvårar t.ex. seriös och granskande journalistik. Så på sikt skulle Dumpens metoder egentligen kunna tvinga fram ett rejält högt pris.

Jag är aktiv i en annan tråd angående just utgivningsbevis och vi får se var det slutar, helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
De kan det, det var helt klart olagligt innan och blir inte mer olagligt för att de fälls. Möjligen att de får sig en tankeställare. Men k Sverige är man rättslös när media med utgivningsbevis ger sig på en.

Det verkar så. Hon kvinnan i SD blev ju dömd på förhand, som det verkar. Av media. Men det är en annan fråga. Men jag tycker ändå det är viktigt att se vart Dumpens eventuella fällning tar oss, och vad den kan tänkas medföra för alla med utgivningsbevis.
2026-01-14, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kanska säker på att privata investerar och allmänheten kommer hjälpa dumpen oavsett utgång med ekonomi.

Dumpen är populär hon många svenskar och de har ett starkt stöd. Det är min tro men även min förhoppning då jag gillar Dumpens arbete skarpt.

Vid en ev dom så kommer insamlingen göra dumpen starkare.

Gillar man inte dumpen så har man förkärlek till småbarn eller gillar pedofili.

Om Dumpen fälls blir nog en av konsekvenserna att sajten får packa ihop då det ju betyder att hundratals fall av förtal ligger kvar. Men vi får se vad som händer.
2026-01-14, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Om Dumpen fälls blir nog en av konsekvenserna att sajten får packa ihop då det ju betyder att hundratals fall av förtal ligger kvar. Men vi får se vad som händer.

Kan det bli tal om skadestånd för anhöriga till de som tagit livet av sig? Jag försvarar inte pedofilerna. Men jag är nyfiken på juridken. Och vilka ringar på vattnet som kan bli, åt alla håll.
2026-01-14, 20:54
Moderator
sm910difs avatar
Vi håller fortsatt diskussion till den befintliga tråden (FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet

/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in