2026-01-14, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Men han drar inte vapnet innan han är under attack.
När drar han vapnet enligt dig?
Citera
2026-01-14, 19:16
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Bra, då är vi överens om att ICE vida överstiger sina befogenheter när de maskerade röjer runt i städerna, antar jag.

Nej, det där gällde ju trafikförseelser som ICE inte har jurisdiktion att ingripa mot. Deras övriga operationer hör inte dit, oavsett om de sker i städer eller på annat håll.
Citera
2026-01-14, 19:17
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Att du gråter? Det har jag på känn...

Eller menar du: https://www.commondreams.org/news/ice-detaining-us-citizens
Commondreams refererar du till, värre än Expo! Social warrior de lux som sysslar med frågor ur ett vänster-/progressivt perspektiv!
Citera
2026-01-14, 19:19
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag såg detta mot pastorn. Det är ren tur att inte fler är döda, men det tycks eskalera med backup från departementen som ger coverup.
Jag har kollat runt och bevare mig vilket patrask de anställer...
Det är utan filter och en del är värre än de personer de har i sikte.

Till och med Rogan tycker det är övermaga nu.

“It's very ugly to watch someone shoot a U.S. citizen, especially a woman, in the face…It just looked horrific to me. When people say it's justifiable because the car hit him, it seemed like she was turning the car away.”

Ja detta med ICE och hur de opererar, maskerade och anonyma, är detta endast en test för att se hur långt de kan gå, vilket och vilka som gör motstånd och hur osv och sedan utvärdera.

Den totalitära diktaturen NWO skall införas, dissidenter gripas och undantagslagar införas. Det är inte bara illegala immigranter som skall kidnappas av maskerade anonyma paramilitärer utan alla frihetskämpar (s.k. terrorister).
Citera
2026-01-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
"Inre blödningar" är ju ett bevis som är påtagligt, och exakt mätbart, och opartiskt. Sådan dömer domstolar alltid efter.

Skadorna är betydligt värre än vad Minneapolis borgmästare gick ut med, dvs Ross skulle fått en skada på höften jämförbart med om han slagit i en kylskåpsdörr:

Citat:
Minneapolis Mayor Jacob Frey dismissed President Trump's claim that an ICE officer who shot and killed a woman in Minneapolis this week was "run over," minimizing his injury as "a hip injury he might as well have gotten from closing a refrigerator door with his hips."
https://www.realclearpolitics.com/video/2026/01/09/mayor_jacob_frey_ice_agent_walked_away_with_a_hip_ injury_he_might_as_well_have_gotten_from_closing_a _refrigerator_door.html?utm_source=chatgpt.com

Frey är helvit, men deltar i somaliska danser och inleder ibland sina tal med att tala somaliska, allt för att fjäska för en viktig väljargrupp i staden. Frey har ställt sig på samma sida som de som kritiserar ICE, och i förlängningen ICE arbete för att komma tillrätta med somalisk kriminalitet etc.
Citera
2026-01-14, 19:20
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jo, ICE begår hur mycket brott som helst. Detta visar bara att du försvarar något som du inte kan något om.

Ja, jag förstår att vissa saker är olagligt och det är inte bra, såvida det inte handlar om väldigt milda brott.

Eftersom du inte har koll på vad ICE sysslar med så blir det svårt att diskutera.
Wow, hur mycket brott som helst! Du kanske skulle ta en sobril och lugna ner dig?!
Citera
2026-01-14, 19:22
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Ja detta med ICE och hur de opererar, maskerade och anonyma, är detta endast en test för att se hur långt de kan gå, vilket och vilka som gör motstånd och hur osv och sedan utvärdera.

Den totalitära diktaturen NWO skall införas, dissidenter gripas och undantagslagar införas. Det är inte bara illegala immigranter som skall kidnappas av maskerade anonyma paramilitärer utan alla frihetskämpar (s.k. terrorister).
Klart de ska vara anonyma och maskerade, vänsterpöbeln drar sig inte för någonting! Charlie Kirk och flertal mordförsök på Trump!

Frihetskämpar, my ass!
Citera
2026-01-14, 19:24
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
När drar han vapnet enligt dig?

Bilen rör sig först bakåt kanske en halvmeter och accelererar sedan framåt. Vapnet dras inte förrän bilen rör sig framåt.
Citera
2026-01-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Commondreams refererar du till, värre än Expo! Social warrior de lux som sysslar med frågor ur ett vänster-/progressivt perspektiv!
Tog bara första träffen. Här är en annan:

https://www.cbsnews.com/minnesota/news/us-citizens-arrested-by-ice-minneapolis/

En till:

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2025/09/george-retes-ice-detained-us-citizen/684152/

Bara googlat, inte kollat.

Antar att 100% är fake news.
Citera
2026-01-14, 19:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Jag tror vi har olika uppfattning om verkligheten. Jag tror inte vi kommer mötas. Eller ser du någon gemensam nämnare från våra samtal? Alltså så här långt.

Den gemensamma nämnaren är att vi har en negativ syn på kriminalitet. Du stödjer statligt finansierad, grov kriminalitet (utan att veta om det). Jag stödjer folkets motstånd och med det en viss form av kriminalitet för att motarbeta statens förtryck. Märkligt att du avfärdar det jag säger om att ICE är kriminella. Motståndet mot ICE i USA växer hela tiden, och det finns en anledning till det.
Citera
2026-01-14, 19:28
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Tog bara första träffen. Här är en annan:

https://www.cbsnews.com/minnesota/news/us-citizens-arrested-by-ice-minneapolis/

En till:

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2025/09/george-retes-ice-detained-us-citizen/684152/

Bara googlat, inte kollat.

Antar att 100% är fake news.

Du är ju helt jävla blåst, samma vänstermedia som uppviglar pöbeln!
Citera
2026-01-14, 19:28
Medlem
Afro-Gregers avatar
Citat:
Nej, riktigt så funkar det inte. För det första så är inte Ross här och kan uppfatta huruvida du är efterbliven eller ej, så det blir ju upp till andra att avgöra det. För det andra så har man inte alls juridisk rätt att agera utefter sina känslor hur som helst.

Vem är det som är youtube-analytiker egentligen? Du vet inget om någonting, men du upprepar Maga-propaganda som en papegoja.

Du slänger dig med mycket glåpord och förolämpningar men har inte riktigt koll på lagstiftningen gällande självförsvar. Det är ICE-agentens uppfattning/upplevelse av att vara hotad till livet som avgör i en rättegång om han har rätt till självförsvar och såklart om denna är rimlig och trovärdig.

Samma sak gäller om man hotar en polisman med ett ofarligt fejkvapen som polismannen uppfattar som livshotande. Denne har då rätt att försvara sig med skjutvapen. Jag antog att du begrep detta men även detta måste åter förklaras för det sk "geniet".

Youtube-analytiken och jubelidioten i detta fall är du som tror att det gör någon skillnad om du tittar på ett av youtube-klippen och minsann tycker att agenten inte var i någon fara.

Även om agenten var utom fara men uppfattade sig rimligen vara det så gäller hans perspektiv.

Så dagens tips till alla vänsterrevolutionärer är:

Hota inte polismän med fejkvapen och gasa inte framför en myndighetsperson med en SUV.

Dåliga saker kan inträffa.
Senast redigerad av Afro-Greger 2026-01-14 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in