2026-01-14, 18:54
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Löjligt att han skulle fått några "invärtes" helt jävla fucking preposterous!
Kan vara falska nyheter, finns mycket falsk info i tråden. Utan filmerna hade det falska narrativet som Trump la upp i det första talet "en terrorist körde över och skadade en ICE agent, han ligger på sjukhus nu" vunnit.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-14 kl. 18:57.
Citera
2026-01-14, 18:55
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Nej. Det ICE gör är inte olagligt. Däremot skickar de ut illegala invandrare. Illegala. Förstår du? Och du svarade inte på min första fråga, utan gjorde bara en värdelös jämförelse. Det är tråkig diskussion.

Att blockera, hindra och sabotera law enforcement är inte "fredlig demonstration". Ni måste förstå.
De hade parkerat bilar på sin egen hemmagata. De sa ironiska saker till polisen. Detta är typexempel på provokationer men ändå fredligt. Om du sett ett enda riktat slag, spottning, repade bilar, så hade de gått över gränsen till "icke-fredligt".
Citera
2026-01-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Precis vad jag skrev, med andra ord. Tack för att du understryker min poäng.
Nej, det var inte vad du skrev.

Innan Trump blev president så anklagade han (projicerade, visade det sig som vanligt) demokraterna för att köra över staternas självbestämmande.

Det blir då inte trovärdigt att vifta bort kritik när de kör över staternas självbestämmande.

Ytterligare: Immigration policy also sees states asserting their authority, with some states enacting laws that either support or challenge federal immigration enforcement efforts.
Citera
2026-01-14, 18:57
Medlem
Citat:
Däremot skickar de ut illegala invandrare. Illegala. Förstår du?
Plus några legala. Samt några som är medborgare. Och så har de ihjäl några på vägen.

Jag antar att du tycker att det är värt det.

Alltid kul när ni själva gråter över orättvisor, då är det minsann synd om er.
Citera
2026-01-14, 18:57
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
De hade parkerat bilar på sin egen hemmagata. De sa ironiska saker till polisen. Detta är typexempel på provokationer men ändå fredligt. Om du sett ett enda riktat slag, spottning, repade bilar, så hade de gått över gränsen.

Det framgår ju idag att människor engagerar sig i nätverk för att störa ut ICE. Man kartlägger, åker ut för att söka upp och störa ICE fordon som till exempel. Är det rätt sätt att visa missnöje på? Att blåsa i pipor för att varna illegala invandrare att myndigheterna kommer?
Citera
2026-01-14, 18:58
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Plus några legala. Samt några som är medborgare. Och så har de ihjäl några på vägen.

Jag antar att du tycker att det är värt det.

Alltid kul när ni själva gråter över orättvisor, då är det minsann synd om er.

Du får nog styrka ditt påstående om jag ska diskutera saken vidare.
Citera
2026-01-14, 18:59
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det framgår ju idag att människor engagerar sig i nätverk för att störa ut ICE. Man kartlägger, åker ut för att söka upp och störa ICE fordon som till exempel. Är det rätt sätt att visa missnöje på? Att blåsa i pipor för att varna illegala invandrare att myndigheterna kommer?
Det är rimligt att man utför en ICE-demonstration där ICE befinner sig.

Blåsa i visselpipor är exakt definitionen av "fredligt". Jag önskar Jonathan Ross bara haft en visselpipa.
Citera
2026-01-14, 19:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, det var inte vad du skrev.

Innan Trump blev president så anklagade han (projicerade, visade det sig som vanligt) demokraterna för att köra över staternas självbestämmande.

Det blir då inte trovärdigt att vifta bort kritik när de kör över staternas självbestämmande.

Ytterligare: Immigration policy also sees states asserting their authority, with some states enacting laws that either support or challenge federal immigration enforcement efforts.

Jo, det var bokstavligen vad jag skrev. Jag skrev att organisationer som, exempelvis, ICE, FBI eller ATF har federal jurisdiktion vad gäller många brott. Delstaterna kan varken beordra dit dem, eller hindra dem från att komma dit.

Precis vad du citerade ovan alltså. Delstaterna har i hög grad självbestämmande förutom i vissa fall där federal lag går före delstatliga rättigheter att slippa federal inblandning.
Citera
2026-01-14, 19:00
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det är rimligt att man utför en ICE-demonstration där ICE befinner sig.

Blåsa i visselpipor är exakt definitionen av "fredligt". Jag önskar Jonathan Ross bara haft en visselpipa.

Men det är ju inte ICE som beslutar, politiskt. Borde de inte demonstrera mot de som faktiskt har makten, som till exempel politikerna som styr landet? Att hindra law enforcement kan aldrig vara samma som att demonstrera "fredligt".
Citera
2026-01-14, 19:01
Medlem
Citat:
Du får nog styrka ditt påstående om jag ska diskutera saken vidare.
Att du gråter? Det har jag på känn...

Eller menar du: https://www.commondreams.org/news/ice-detaining-us-citizens
Citera
2026-01-14, 19:02
Avstängd
man kan bara dömas en ggn söttis

Så kan inte göra om det efter en benådning

Men har gått en vecka sen flatan lämnade oss
Ngn Åklagare, Guvernör/Borgmästare som säger att åtal kommer väckas?

Näpp ... och nästa vecka densamma och jan 2027 densamma 😊
osv

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är klart att det väntar en benådning då USA:s rättsystem just nu med Trump vid rodret fungerar som en bananrepubliks. Förr eller senare kommer dock en tid utan Trump då våldsbejakande extremister och mördare kommer att få bekänna färg.
Citera
2026-01-14, 19:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Nej. Det ICE gör är inte olagligt. Däremot skickar de ut illegala invandrare. Illegala. Förstår du? Och du svarade inte på min första fråga, utan gjorde bara en värdelös jämförelse. Det är tråkig diskussion.

Jo, ICE begår hur mycket brott som helst. Detta visar bara att du försvarar något som du inte kan något om.

Ja, jag förstår att vissa saker är olagligt och det är inte bra, såvida det inte handlar om väldigt milda brott.

Eftersom du inte har koll på vad ICE sysslar med så blir det svårt att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in