2026-01-14, 18:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Men du förstår att hon var del av nätverket som agerar mot law enforcement? Eller så här. Erkänner du att det pågår orkestrerat sabotage mot ICE av "woke"-människor? Eller vad de är.

Det är givetvis bra att folk motarbetar ICE, sålänge det inte innebär att folk kommer till skada. Jag vet inte vad hon har gjort mer än att stå snett på en väg och kanske blåst i en visselpipa. ICE är statligt finansierade kriminella gangsters.
Citera
2026-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Där vi skiljer oss är momenten när hon gasar mot honom och sladdar. Du beskriver det skämtsamt som en petitess medans jag beskriver det som ett dråpförsök. Det viktiga är här om han uppfattar det som ett dråpförsök eller ej. Det agerar han på och det är också vad han juridiskt har rätt att agera på.

Vad du som youtube-analytiker sen tycker att du ser gällande sladdandet är irrelevant. Du befinner dig inte vid platsen med vapen i hand.
Nej, riktigt så funkar det inte. För det första så är inte Ross här och kan uppfatta huruvida du är efterbliven eller ej, så det blir ju upp till andra att avgöra det. För det andra så har man inte alls juridisk rätt att agera utefter sina känslor hur som helst.

Vem är det som är youtube-analytiker egentligen? Du vet inget om någonting, men du upprepar Maga-propaganda som en papegoja.
Citera
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Visst kan jag det, och jag gör det ofta.

Här har jag inte fel, dock.

Du vet, uppenbarligen, inte vad satir är för någonting, du förstår inte hur Youtubes algoritm fungerar ens på den mest basala nivå och du kan i stort sett ingenting om USAs federala vs delstatliga system och hur dessa fungerar och interagerar.

Men du vet vad som hände i det aktuella fallet med den skjutna aktivisten, eller hur?

Och låt mig inflika; han kan ingenting om svenska förhållanden heller
Citera
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det är givetvis bra att folk motarbetar ICE, sålänge det inte innebär att folk kommer till skada. Jag vet inte vad hon har gjort mer än att stå snett på en väg och kanske blåst i en visselpipa. ICE är statligt finansierade kriminella gangsters.

Du kanske tycker att det är bra, men förstår också att det är olagligt?
Citera
2026-01-14, 18:47
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det har visats med all övertydlighet, i synnerhet från ICE-agentens kamera, att han aldrig var i någon fara och hade ingen rätt att skjuta. Speciellt inte sidoskotten genom förarrutan. ICE-agenterna vägrar dessutom kvinnan vård direkt efter händelsen och låter inte en förbipasserande läkare komma fram, vilket ytterligare styrker det ondsinta uppsåtet. USA är dock just nu lite mer bananrepublik än vanligt, där administrationen håller kriminella våldsverkare bakom ryggen samtidigt som de skriker som stuckna grisar när någon i deras egna krets drabbas av våld. Hyckleriet vet inga gränser och åtal kommer därav att dröja.
Detta är det största avslöjandet av händelsen. Att Trump och Vance gör USA sämre. Jag tror alla i USA kommer att få upp ögonen för detta och när publiken ropade pe-do-file pe-do-file åt Trump idag, se nyheterna, så är det bara början på den nakne kejsarens år 2026.
Senast redigerad av Paris24 2026-01-14 kl. 18:52.
Citera
2026-01-14, 18:48
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:

Det ICE håller på med dag ut och dag in är också olagligt. Det är därför de är maskerade.
Citera
2026-01-14, 18:49
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Det är givetvis bra att folk motarbetar ICE.

En fredlig demonstration som motarbetar ett beslut är tillåtet i grundlagen, och grunden för demokrati. Den som blivit invald ska inte ha makt att göra vad han vill.
Citera
2026-01-14, 18:51
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Jo.

https://legalclarity.org/what-is-the-states-rights-doctrine/

It asserts states’ right to govern themselves without federal interference in areas not explicitly granted to the federal government by the Constitution.

Det var dessutom en central del i Maga-rörelsen.

Precis vad jag skrev, med andra ord. Tack för att du understryker min poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Man kan använda ironi i en satir.

Som sagt kan du aldrig erkänna ett fel och det kallas autism.

Den som bara måste ha sista ordet har mest autism.

Ja, man kan använda ironi i satir, ingenting av vad du skrivit här inne räknas dock som satir.
Citera
2026-01-14, 18:52
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
"Inre blödningar" är ju ett bevis som är påtagligt, och exakt mätbart, och opartiskt. Sådan dömer domstolar alltid efter.

Löjligt att han skulle fått några "invärtes" helt jävla fucking preposterous!
Citera
2026-01-14, 18:53
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det ICE håller på med dag ut och dag in är också olagligt. Det är därför de är maskerade.

Nej. Det ICE gör är inte olagligt. Däremot skickar de ut illegala invandrare. Illegala. Förstår du? Och du svarade inte på min första fråga, utan gjorde bara en värdelös jämförelse. Det är tråkig diskussion.

Citat:
En fredlig demonstration som motarbetar ett beslut är tillåtet i grundlagen, och grunden för demokrati. Den som blivit invald ska inte ha makt att göra vad han vill.

Att blockera, hindra och sabotera law enforcement är inte "fredlig demonstration". Ni måste förstå.
Citera
2026-01-14, 18:53
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det har visats med all övertydlighet, i synnerhet från ICE-agentens kamera, att han aldrig var i någon fara och hade ingen rätt att skjuta. Speciellt inte sidoskotten genom förarrutan. ICE-agenterna vägrar dessutom kvinnan vård direkt efter händelsen och låter inte en förbipasserande läkare komma fram, vilket ytterligare styrker det ondsinta uppsåtet. USA är dock just nu lite mer bananrepublik än vanligt, där administrationen håller kriminella våldsverkare bakom ryggen samtidigt som de skriker som stuckna grisar när någon i deras egna krets drabbas av våld. Hyckleriet vet inga gränser och åtal kommer därav att dröja.

Jag tror att ICA-agenten uppfattar sig i fara. Vi som ser på filmen ruta för ruta ser att däcken är under vridning åt höger. Men då bilen sätter fart framåt är agenten framför bilen och hans uppfattning är att bilen accelererar mot honom. Han drar sitt vapen och skjuter. Det skottet är rätt och rimligt.

Senare skott genom sidorutan är inte försvarbara rent objektivt. Kanske förmildrande då de sker i affekt, men har kan vara något för domstol att tycka till om.
Citera
2026-01-14, 18:54
Medlem
geytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Löjligt att han skulle fått några "invärtes" helt jävla fucking preposterous!

Menar någon att ICE killen som blev påkörd fick inre blödningar? Det tror jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in