Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Är helt omöjligt att svara på varför vissa lägenheter blir svårsålda.
Nu känner jag inte Umeå alls.
Men ett par andra städer, där har prisskillnaderna varit över 50% bara på avstånd på några hundra meter om en lägenhet ansetts ligga i ett annat område.
Sen har vi andra saker föreningens ekonomi, kända problem i föreningen läge(Ligger man nära en högtrafikerad korsning/väg.
Lokala prisvariationer och orsaker till att vissa bostäder blir osålda är inget som man alltid kan hitta enkla objektiva svar på.
Sen kan det ju var så att din granne hade tur, finns det få köpare kan ju fel färg på sovrumstapeten påverka om en köpare väljer en lägenhet före en annan.
Men är en bostad svårsåld och man behöver sälja får man nog gå ner i pris.
Lyckade träffa på dom idag, hon berätta mäklaren hade varit suverän, men snappa upp en sak mäklaren hade berättat till köparen.
Alla lägenheter är liknande renoverade, bytta kök o gjorda badrum, golv osv, brf är 1958, låga lån, centralt och enbart 54st lägenheter, så avstånd osv spelar ingen roll, samt alla har samma vädersträck o nästan identiska planlösningar.
Hon hade berättat att du har 100 tusen o göra om för om du vill ända på något.
Tänkte på just detta, 100 tusen är ganska mycket pengar på ganska lika lägenheter, skiljer bara 20 meter mellan dom.
Samt dessa två andra verkar ha extremt vinst behov med tanke på även jag köpte under pandemi o värdeökningen varit ganska brant uppåt, från 1.96 till 2,8 milj på bara 5 år, varför vara så girig när det ändå bara handlar om vinst o man kan köpa lite billigare i sin tur.
Men fortsätter följa, tänkt sälja ev sent 2026 eller början 2027, men jag köper en tomt o bygger, hoppas bytet går jämt ut, ett litet hus 80 max 90 kvm med ett bra garage/bastu o uteplats som jag saknar enormt,