Citat:
Ursprungligen postat av
Vackarklockan
Hur ska du sälja något utan att betala för det??? Tankevurpa där
Alltså det spelar ingen roll för det är ändå olika brott som bedöms olika men man kan tänka sig att man odlar knarket, får knarket eller köper det i ett land där det är lagligt.
Om vi för skojs skull ska jämföra, om jag får 2 gram kokain av en vän och säljer det och köper ett par skor för pengarna för jag behöver ett par skor, tycker du då det förtjänar ett hårdare straff än om jag köper 2 gram kokain av Foxtrot och de tar pengarna och beställer ett mord eller mutar en polis?
Försäljning ger minst 6 månaders fängelse, jag tror inte Katja får 6 månaders fängelse.
Jag tycker helt klart att det Katja gjort är värre än om jag åker till Holland och köper lite gräs som jag säljer till någon som säger sig behöva det i medicinskt syfte där jag faktiskt hjälper någon till ett värdigt liv.
2 gram kokain är vad jag förstår narkotikabrott av normalgraden medan sponsringen av gängen inte ses som ett brott alls.
Jag tycker det borde ses som värre brottslighet än om jag säljer lite knark som jag fått så jag kan köpa ett par skor än Katja som slussar tusenlappar till foxtrot som korrumperar samhället, skjuter och spränger.
Jag ser överlåtelsen av pengar till grovt kriminella gäng som ett värre brott än narkotikabrottet, det tycker jag alla borde göra.