2026-01-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ja men då är det inga stora problem. Har PS befogenhet att rätta till en valsedel om det framkommer problem med den efter en valkonferens? Det borde PS rimligen ha skulle jag tro.
Kanske behandlas på deras upptakt?
(FB) Sverigedemokraterna håller valkonferens i april 2026
Citera
2026-01-14, 16:57
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Persbrandt har köpt någon herrgård och bor vad jag vet inte kvar på Värmdö, men jag förstår hur du tänker.

Vi får precis som Katja invänta labbsvaren. Hon har nog en ganska bra känsla för vad de kommer att visa.

Ja är det något vi vet säkert så är det i varje fall att det är Katja och labbet som är de enda som helt hundra vet vad det där pulvret innehöll.

Det här är faktiskt riktigt spännande när vi sitter här och inväntar ladd svaren. Eller labb svaren
Lite som Julafton det här
Citera
2026-01-14, 16:59
Medlem
Nu går det fort
Hon har fått en jurist och Åkersson har uttalat sig
Betänknings tiden är över resultratet har säkert varit klart sedan ett tag
Citera
2026-01-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Kanske behandlas på deras upptakt?
(FB) Sverigedemokraterna håller valkonferens i april 2026

Enl. uppgift någonstans ovan så är deadline för valsedlarna och tryckeriet i början på april så det måste nog ske tidigare.
Citera
2026-01-14, 17:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Nu går det fort
Hon har fått en jurist och Åkersson har uttalat sig
Betänknings tiden är över resultratet har säkert varit klart sedan ett tag

Ja. Det som gör att beskedet flyttas fram är att Katja är ravepolis och då ska även fler instanser kopplas in. Poliser ska utredas enligt ett speciellt regelverk och det ska vara så.

Labbsvaren är klara och de har Jimmie svarat på med sitt utspel.

Katja passade på att skaffa sig en offentlig försvarare i samma veva, eftersom "bikarbonatet" verkar ha expanderat i hettan och blivit något av ett problem för henne.
Citera
2026-01-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadegren082
Hon vet såklart redan om hon är skyldig lr oskyldig.
Om hon kört med kola i kroppen och haft det på sig så är det otroligt dåligt att inte ta sitt ansvar och avgå direkt.
Hon kommer bli hatad av både partiet och väljarna om hon är skyldig, vilket allt pekar på.
Jag kommer hata henne lika mkt som jag hatar Mona Salin för hennes klantighet. Dvs, inte ett skit.
Om ingen gör fel eller bryter mot lagar så behöver vi inte lagar. Hon ska ha skit för att hon utnyttjar skattemedel helt i onödan då hon är representant för en styrande majoritet som sänker skatter till idioti.
Hon ska ta sitt ansvar som Mona gjorde så kommer de flesta skita i henne i framtiden. De flesta inkluderar inte hatiska personer.
Citera
2026-01-14, 17:08
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Oklart om det krävs en husrannsakan då jag tror att merparten kokainister har på sig allt kokain de äger för tillfället och köper det de behöver för kvällen eller som bäst för helgen.

Du missar poängen... Det är en högt uppsatt polis som sitter i Riksdagen. Som blir tagen med kola. Självklart har hennes langare en hållhake som nyttjas. Vem vet vad hon har läckt till gängen?. I förlängningen sitter hon ju i klorna på främmande statsmakt om det är så. Men sådana bevis lär vara bortslarvade. Hon borde ha omhändertagits av Säpo och fått alla devices tagna och tömda. Och en hund borde sökt igenom alla utrymmen hon har tillgång till.

Vidden av hennes möjliga brott är oöverskådlig. DET är perspektivet som polis/säpo/åklagare borde ha. Om det visar sig att hon bara partyknarkar och nån random väninna bistått henne med ful-kola är det en annan sak.

Första ledtråden borde vara kvalitén på kolan. Om det nu är kola...
Citera
2026-01-14, 17:08
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har pratat med min källa och fått mer information.

H*n sa att en påse mycket riktigt märkt "silica gel" hittades i vad h*n beskrev som en "pennficka" i handväskan. Påsen vägde cirka 2 gram. I påsen var det relativt finkorning granulat/pulver i den här stilen.

H*n sa att det inte är riktat mot SD som parti, men att de kände att de var tvungna att testa påsens innehåll eftersom det är "okänt" och att det är en riksdagsledamot. Min källa var inte med i beslutet, men det är så snacket går mellan kollegorna. H*n sa också att ingen av kollegorna på allvar tror att det kommer ge utslag vid analysen.

Inte fasiken skickar de väl förseglade "fuktighetspåsar" som finnes i olika kläder/accessoarer, till analys. Så skitnödiga är väl inte ens den svenska polisen? Eller, var det för att kunna smutskasta henne genom att påkalla uppmärksamhet om att man skickat en påse på analys? Men, det fråntar ju inte faktum att det initiala testet påvisade narkotika. Nu får väl det skickade provet först analyseras innan vi till sist kan döma ludret (vilket jag iofs, redan gjort)! Ingen rök utan eld...
Citera
2026-01-14, 17:14
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackarklockan
Hur ska du sälja något utan att betala för det??? Tankevurpa där
Alltså det spelar ingen roll för det är ändå olika brott som bedöms olika men man kan tänka sig att man odlar knarket, får knarket eller köper det i ett land där det är lagligt.

Om vi för skojs skull ska jämföra, om jag får 2 gram kokain av en vän och säljer det och köper ett par skor för pengarna för jag behöver ett par skor, tycker du då det förtjänar ett hårdare straff än om jag köper 2 gram kokain av Foxtrot och de tar pengarna och beställer ett mord eller mutar en polis?

Försäljning ger minst 6 månaders fängelse, jag tror inte Katja får 6 månaders fängelse.

Jag tycker helt klart att det Katja gjort är värre än om jag åker till Holland och köper lite gräs som jag säljer till någon som säger sig behöva det i medicinskt syfte där jag faktiskt hjälper någon till ett värdigt liv.

2 gram kokain är vad jag förstår narkotikabrott av normalgraden medan sponsringen av gängen inte ses som ett brott alls.
Jag tycker det borde ses som värre brottslighet än om jag säljer lite knark som jag fått så jag kan köpa ett par skor än Katja som slussar tusenlappar till foxtrot som korrumperar samhället, skjuter och spränger.

Jag ser överlåtelsen av pengar till grovt kriminella gäng som ett värre brott än narkotikabrottet, det tycker jag alla borde göra.
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-14 kl. 17:22.
Citera
2026-01-14, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Du missar poängen... Det är en högt uppsatt polis som sitter i Riksdagen. Som blir tagen med kola. Självklart har hennes langare en hållhake som nyttjas. Vem vet vad hon har läckt till gängen?. I förlängningen sitter hon ju i klorna på främmande statsmakt om det är så. Men sådana bevis lär vara bortslarvade. Hon borde ha omhändertagits av Säpo och fått alla devices tagna och tömda. Och en hund borde sökt igenom alla utrymmen hon har tillgång till.

Vidden av hennes möjliga brott är oöverskådlig. DET är perspektivet som polis/säpo/åklagare borde ha. Om det visar sig att hon bara partyknarkar och nån random väninna bistått henne med ful-kola är det en annan sak.

Första ledtråden borde vara kvalitén på kolan. Om det nu är kola...

Det där är en mycket viktig aspekt på det hela. Detta kommer vi troligen aldrig att få reda på. Nu är hon i den situationen att hon har råd att köpa narkotika om det har rört sig om det men före det?
Citera
2026-01-14, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Om man rycker körkortet på blotta misstanken på (drog)rattfylla, hon blåste ju negativt på alkotestet. Då får man fan se till att man får fram ett resultat inom 24h.
Tänk om det var en yrkeschaufför eller för den delen vem som helst. Folk behöver ju bilen, skjutsa ungar , ta sig till arbetet m.m
Det du säger är att människor som jobbar med analyser ska arbeta bara för att kunna göra det bekvämt för lediga människor som misstänks för ett brott.
Vi pratar om den perfekta långledigheten. En långledighet där just alkohol och droganvändande exploderar och med det exploderar även antalet prover.

Ett helt annat ärende.
Fem dagar innan Jul gjorde jag en undersökning på min hund. Ett prov som sedan analyseras av en veterinär på SKK. Normalt tar detta fem dagar att få svar på. Vardagarna mellan Jul och Nyår började klagomålen i några grupper jag är med i för att provsvaren dröjde.
En helt annan form av analys men ändå samma sak i det empatilösa tänket att de som jobbar med service ska prioritera andra före samma ledighet alla andra tar.

Kärringen i fråga kan vänta. Det finns taxi och kollektivtrafik även för riksdagsmän som antagligen har lov ett tag till.
Citera
2026-01-14, 17:21
Medlem
Klosseklumps avatar
Vilka inkluderingskriterier använder SD för sina officiella representanter? Skrivkunnighet och inget svårare, skulle man kunna tro.

Katja Nyberg, Sverigedemokraterna: ”Under mellandagarna råkade jag ut för en viltolycka med bilen. I samband med detta fick jag åka ner till polisstationen och blåsa för alkohol som då inte visade något utslag. Det är därför med stor förvåning som jag tar del av det som nu skrivs om mig och den här händelsen. Enheten för särskilda utredningar tittar nu på det här, vilket jag välkomnar eftersom jag inte känner igen mig i detta”.

Anders Jakobsson, åklagare: ”Det var ingen viltolycka. Vad jag har förstått så ska hon ha väjt för något mindre djur, en råtta eller något. Det var inget rådjur, älg eller något annat.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0pKn7A/test-visade-misstankt-narkotika-hos-sd-ledamot
https://www.mitti.se/nyheter/sdledamot-misstanks-for-rattfylla-stor-forvaning-6.3.338700.7d00805e4d
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in