2026-01-14, 16:43
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det som nämnts av Åkesson är väl att hon får kicken från justitieutskottet om hon blir åtalad, inte att hon får sparken från partiet. Åker man dit för lita ladd så ryker kanske körkortet, men man åker ju inte in i fängelse. Kanske inte ens åtal utan endast böter?

Ja jag tyckte det var lite oklart var just Åkesson menade att hon skulle få sparken från.

Men oavsett vilket så tror jag säkert att Åkesson satte den här kvinnan som var före detta polis för att just företräda partiet i polisera frågor och brott och straff.

Nu så finns det ju ingen som helst trovärdighet kvar för den här kvinnan så jag vet inte riktigt vilken plats som hon skulle kunna fylla i partiet i framtiden efter avtjänat straff som jag också precis som dig tror slutar med dagsböter och av med lappen (igen).

Om nu åkersson verkligen menar allvar med allt han säger om att städa upp i Sverige så skulle det ju kännas väldigt konstigt om han har kvar kvinnan i partiet efter avtjänat dom. För SD kommer ju aldrig bli tagna på allvar igen om de har kvar henne.

Det kommer att bli ungefär som när Mona Sahlin stannar det kvar hos sossarna och folk kastade Toblerone på henne varje gång hon håller tal.

Det kanske kommer bli samma sak för Kola-Katja i framtiden när hon är ute och kampanjer att folk slänger 2 grams pulver påsar efter henne.
Citera
2026-01-14, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Frågan är om det behöver kosta något alls. Det är bara drygt ett halvår kvar till valet och egentligen bara således 4 arbetsmånader kvar i Riksdagen. Däremot undrar jag hur det kommer att se ut på valsedeln? Är valsedlarna möjligen redan tryckta?

Deadline är i början av april eller så så bör inte vara några problem att peta henne från nästa val.
Citera
2026-01-14, 16:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Ja hon är skriven på sin gamla adress men hon har ändå ersättning av staten för sin bostad i Stockholm någonting som hon har blivit kritiserad för.

Folkbokföringsbrott fick jag faktiskt att det känns lite som också. Det var ju också Sverigedemokraternas grejer och komma fram till det och då stifta den lagen. Det var väl då ytterligare en eller två Sverigedemokrater blev dömda för detta då någon var skriven på en sliten sommarstuga utan vatten någonstans långt iväg och krävde kör ersättning.

Det verkar som att den här Kajsa har lite samma problem med när det gäller just folkbokföringen var de bor och var hon har sin huvudsakliga dygnsvila.

Det finns många sommarstugor ute på Värmdö. Katja kanske firade "en vit jul" där ute?

Katja verkar gränslös som jag redan skrivit. Att erbjuda registerslagningar hos polisen och sälja dem i sin privata detektivbyrå borde väl också vara ett brott i sig?
Citera
2026-01-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det som nämnts av Åkesson är väl att hon får kicken från justitieutskottet om hon blir åtalad, inte att hon får sparken från partiet. Åker man dit för lita ladd så ryker kanske körkortet, men man åker ju inte in i fängelse. Kanske inte ens åtal utan endast böter?

Inte kan hon sitta kvar i något sammanhang. Det skulle vara direkt förödande för partiet och skulle innebära att ärendet skamlöst skulle utnyttjas som ett slagträ nu under valåret. Det går bara inte...

Partiet måste agera hårt och bestämt och få bort det hela ur världen så fort det bara går.

Allt bygger givetvis på att hon blir dömd.
Citera
2026-01-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseH2O2
Ja, Åkesson behöver ju inte göra så mycket mer än kasta ut henne och fördöma beteendet om hon visar sig vara skyldig. Då är problemet löst och han behöver inte anstränga sig speciellt mycket för att hålla vänsterjournalisterna i schack när de tar upp ämnet stup i kvarten sen.

Javisst, och särskilt viktigt är det nu under valåret.

(Gärna med byxorna neddragna och en rapp risbastu med överkroppen liggandes på Åkessons skrivbord.)
Citera
2026-01-14, 16:51
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns många sommarstugor ute på Värmdö. Katja kanske firade "en vit jul" där ute?

Katja verkar gränslös som jag redan skrivit. Att erbjuda registerslagningar hos polisen och sälja dem i sin privata detektivbyrå borde väl också vara ett brott i sig?

Ja självklart är det ett brott.
Det är inte någon fördel som en polis får att man kan slå runt i olika straffregister hos personer inte ens Kajsa får lov att göra det.

Samma sak gällde oss när jag jobbade inom sjukvården råkade vi trycka på fel personnummer och trycka på en annan persons personnummer så hade vi ungefär 20-30 sekunder på oss att loggas ut annars så skickades det varningsflagga till någon admin någonstans och vi hade fått varningar.

Att den här kvinnan skulle få någon slags förmåner att fritt söka och använda polisens register är ju en JO-anmölan bara det.
Men jag tror faktiskt att hennes arbetsgivare han stoppa henne?

Den här kvinnan har jag också fått känslan från början att hon är totalt gränslös. Jag tror dessutom inte att hon är speciellt smart och att hon hela tiden genom hela livet har fått precis som hon har velat.

Jag vet inte var på vilken adress Mikael Persbrandt är skriven på men om det är Värmdö så vet ju jag var Katja var på väg i alla fall
Citera
2026-01-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ja jag tyckte det var lite oklart var just Åkesson menade att hon skulle få sparken från.

Men oavsett vilket så tror jag säkert att Åkesson satte den här kvinnan som var före detta polis för att just företräda partiet i polisera frågor och brott och straff.

Nu så finns det ju ingen som helst trovärdighet kvar för den här kvinnan så jag vet inte riktigt vilken plats som hon skulle kunna fylla i partiet i framtiden efter avtjänat straff som jag också precis som dig tror slutar med dagsböter och av med lappen (igen).

Om nu åkersson verkligen menar allvar med allt han säger om att städa upp i Sverige så skulle det ju kännas väldigt konstigt om han har kvar kvinnan i partiet efter avtjänat dom. För SD kommer ju aldrig bli tagna på allvar igen om de har kvar henne.

Det kommer att bli ungefär som när Mona Sahlin stannar det kvar hos sossarna och folk kastade Toblerone på henne varje gång hon håller tal.

Det kanske kommer bli samma sak för Kola-Katja i framtiden när hon är ute och kampanjer att folk slänger 2 grams pulver påsar efter henne.

Åkesson pratar om att hon måste avgå och det är väl egentligen det som krävs. Han kan inte sparka henne som riksdagsledamot. Från justitieutskottet vet jag inte. Utesluten ur partiet möjligen, men det är inte heller så relevant. Det han kan göra är att inte ha henne valbar för partiet till nästa val - och jag antar att han redan har bestämt sig för att peta henne.

Helst vill han nog att hon avgår så att inte SD:s namn svärtas ner av att bråka med någon som sitter kvar i riksdagen mot partiets vilja och efter att ha begått brott. Men vill hon inte det så finns det inget han kan göra.
Citera
2026-01-14, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Deadline är i början av april eller så så bör inte vara några problem att peta henne från nästa val.

Ja men då är det inga stora problem. Har PS befogenhet att rätta till en valsedel om det framkommer problem med den efter en valkonferens? Det borde PS rimligen ha skulle jag tro.
Citera
2026-01-14, 16:54
Medlem
Snacka om att finansiera gängkriminalitet...
Citera
Medlem
Citat:

Den här kvinnan har jag också fått känslan från början att hon är totalt gränslös. Jag tror dessutom inte att hon är speciellt smart och att hon hela tiden genom hela livet har fått precis som hon har velat.

Man får rätt klara narcissistvibbar här ja. Har alltså tagit sig fram och upp genom personalpolitik, fjäsk, och att ta åt sig äran snarare än att ha gjort ett bra jobb.
Citera
Medlem
Svettigutsugares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Åkesson pratar om att hon måste avgå och det är väl egentligen det som krävs. Han kan inte sparka henne som riksdagsledamot. Från justitieutskottet vet jag inte. Utesluten ur partiet möjligen, men det är inte heller så relevant. Det han kan göra är att inte ha henne valbar för partiet till nästa val - och jag antar att han redan har bestämt sig för att peta henne.

Helst vill han nog att hon avgår så att inte SD:s namn svärtas ner av att bråka med någon som sitter kvar i riksdagen mot partiets vilja och efter att ha begått brott. Men vill hon inte det så finns det inget han kan göra.

Nej jag vet faktiskt inte vilka chanser Åkesson har till att kasta ut henne men jag vet ju om att han är en av de som bestämmer vilka som ska domineras till de olika platserna och där tror jag han redan har precis som du säger bestämt sig för att kasta ut henne.

Det blir kanske under lite finare former och så där.
"Tack ska du ha för den här tiden Katja det har varit trevligt men lycka till i framtiden" ha det.

Men jag undrar egentligen om det där stämmer för när jag tänker efter så har ju faktiskt Åkesson uteslutet en hel del personer och kastat ut dem från partiet.
Citera
2026-01-14, 16:55
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja självklart är det ett brott.
Det är inte någon fördel som en polis får att man kan slå runt i olika straffregister hos personer inte ens Kajsa får lov att göra det.

Samma sak gällde oss när jag jobbade inom sjukvården råkade vi trycka på fel personnummer och trycka på en annan persons personnummer så hade vi ungefär 20-30 sekunder på oss att loggas ut annars så skickades det varningsflagga till någon admin någonstans och vi hade fått varningar.

Att den här kvinnan skulle få någon slags förmåner att fritt söka och använda polisens register är ju en JO-anmölan bara det.
Men jag tror faktiskt att hennes arbetsgivare han stoppa henne?

Jag vet inte var på vilken adress Mikael Persbrandt är skriven på men om det är Värmdö så vet ju jag var Katja var på väg i alla fall

Persbrandt har köpt någon herrgård och bor vad jag vet inte kvar på Värmdö, men jag förstår hur du tänker.

Vi får precis som Katja invänta labbsvaren. Hon har nog en ganska bra känsla för vad de kommer att visa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in