Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Du ställer in ljusen på F1 och sen inställningar längst ner där du väljer lampor och tänder upp alla du har.
Spelet kommer inte till sin rätta så länge du kör med tangentbord, ska du ha kul så ska du ha ratt, ställa in manuell låda och ställa in bilen enligt det mest verklighetstrogna, går att hitta videos på youtube.
Lägg också till lite mer verklighetstrogna add-ons så det blir jobbigare. Ekonomin är viktigast så istället för 400 000 för ett pissjobb så får man 35 000kr, blir lite mer match då.
Har 100 timmar och just kunnat anställa första personen. Köp aldrig begagnade lastbilar till personalen då de blir dyra reparationer.
Allt som allt har jag drygt 800 timmar i spelet.
Tips på ratt är en logitech G29 med växelspak, går att hitta till hyffsat bra pris på blocket.
Lycka till på vägarna.
Köpte just Nordic Horizons för att få större karta i Norrland osv. Och nu fick jag fler inställningar för lyset också. Vet inte om nåt var fel för hade bara alternativ för vanligt ljus och helljus men inga extra. Men det kom nu.
Körde min hitils längsta tur för en stund sen. 18 timmar till Norge. Det va lite segt. Gav 340.000kr.
Kan man få lastbilen att gå fortare än 90? Segt när man kör långt på motorväg

Fast å andra sidan är de nog bra att det inte går hur fort som helst. Hade bara flyt att inte krascha i en T-korsning när jag kom i 90. Full broms + parkeringsbroms, bredställ på släp men fixade det. Krockade istället med en stolpe 5 min senare i 30
Just nu skulle jag mest vilja ha nån enkel ratt. Går det att kombinera ratt med tangentbord, tex för att gasa/bromsa så man slipper pedaler?
Skulle kunna tänka mig det billigaste just nu, till att börja med.
Kollade lite Youtube och ser att menyerna är annorlunda hos andra än hos mig. Mina är gråa och fula medan andras har färg och är betydligt snyggare. Hur får man det? Inte för att de spelar så står roll men spelet borde väl sköta uppdateringar eller behöver man leta efter det själv i Steam?
EDIT:
En annan grej.
Jag kör med 2 skärmar till datorn.
Kan man få bort kantbegränsningen i spelet så jag tex kan klicka igång musik på andra skärmen, eller måste jag växla program med Tab?