Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-14, 15:37
  #349
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lalandi
Ett riktigt underskattad simulator

Jag förstår dock inte så snälla berätta för mig alltså hur kul det kan vara med en simulator där man bara kör lastbil? Vill verkligen förstå underhållningsvärdet i det? Flygsimulatorer förstår jag helt det är ju en helt annan sak men lastbil? :P
Citera
2022-02-03, 20:27
  #350
Medlem
KnullaFlashbackMors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Jag förstår dock inte så snälla berätta för mig alltså hur kul det kan vara med en simulator där man bara kör lastbil? Vill verkligen förstå underhållningsvärdet i det? Flygsimulatorer förstår jag helt det är ju en helt annan sak men lastbil? :P

Det är inte underhållningsvärde. Men jag slipper att vakna mitt i natten jämfört om jag spelar helt överstimulerande spel med våld i. Samt gillar jag att lyssna på podcasts och att andra spel blir det lätt att man inte lyssnar.
Citera
2022-02-08, 05:52
  #351
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnullaFlashbackMor
Det är inte underhållningsvärde. Men jag slipper att vakna mitt i natten jämfört om jag spelar helt överstimulerande spel med våld i. Samt gillar jag att lyssna på podcasts och att andra spel blir det lätt att man inte lyssnar.

Jag ska fan dra ner det och testa! Blev ju sugen nu på att köra lastbil och lyssna på Podcast!
Citera
2022-04-08, 17:30
  #352
Medlem
någon som fortfarande kör?
Citera
2022-04-08, 21:09
  #353
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Jag förstår dock inte så snälla berätta för mig alltså hur kul det kan vara med en simulator där man bara kör lastbil? Vill verkligen förstå underhållningsvärdet i det? Flygsimulatorer förstår jag helt det är ju en helt annan sak men lastbil? :P

Utmanande men samtidigt avslappnande.
Underhållningsvärdets devis är ju egentligen exakt densamma som i en flygsimulator, jordbrukssimulator eller buss-simulator.
Citera
2022-07-28, 16:02
  #354
Medlem
Synd att scandinavia DLC kostar.. ni som har den, är svenska städerna realistiska?
Citera
2022-07-28, 16:06
  #355
Medlem
kovidnittions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Synd att scandinavia DLC kostar.. ni som har den, är svenska städerna realistiska?
180kr på steam är väldigt billigt. Skulle inte påstå det är realistiskt även om man kan se likheter men det säger sig själv. Det blir ju aldrig likt en sträcka du kört i Sverige som på spelet även om vissa detaljer kan göra dig påmind.
Citera
2022-07-28, 16:08
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kovidnittion
180kr på steam är väldigt billigt. Skulle inte påstå det är realistiskt även om man kan se likheter men det säger sig själv. Det blir ju aldrig likt en sträcka du kört i Sverige som på spelet även om vissa detaljer kan göra dig påmind.

Ok, ska fundera. Kan man åka till Norrland? Jag läste att man inte kunde det?

Antingen blir det denna dlc eller ett nytt spel
Citera
2022-08-14, 03:07
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergarn87
någon som fortfarande kör?

Växlar mellan ETS2, ATS och racing spel ca 1-2 månader, så det blir sällan tråkigt!
Citera
2022-09-07, 13:55
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ok, ska fundera. Kan man åka till Norrland? Jag läste att man inte kunde det?

Nu kanske du redan köpt scandinavian dlc:n så då vet du redan att du inte kan åka till Norrland, det kan du däremot göra om du laddar ner promods map expansion. (Kanske finns fler för Sverige och övriga norden också, jag vet inte) Du behöver dock fler dlc:s (alla(?)) än enbart scandinavia dlc) för att promods ska fungera.
Citera
2022-09-07, 14:20
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Synd att scandinavia DLC kostar.. ni som har den, är svenska städerna realistiska?


Vissa nämnvärda "monument" och andra likheter, men annars nja.
Citera
2022-09-07, 17:07
  #360
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergarn87
någon som fortfarande kör?
Jag har Eurotrucksimulator i datorn sedan några år tillbaka. Men det är ett tag sedan som jag körde, tycker att den är välgjord med mycket realistisk simulation, trots att jag har kört både buss och lastbil i verkliga livet. Speciellt en sak som kan göra detta program användbart är att man kan köra även i UK. Om du ska köra i vänstertrafik för första gången så träna först i simulatorn. Gör du bort dig i en rondell i vänstertrafik så kostar det dig ingenting jämfört med att ge dig ut till UK. helt oförberedd och klantar dig. Har inte några avancerade grejer till programmet, bara en enkel racingratt. Sedan vet jag inte om man kan simulera en split-vx-låda, ifall man nu skulle satsa på lite extra grejer till programmet, inget som jag saknar ändå...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback