2026-01-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Mackinnon, Celebrini och din favorit Kucherov har också varit helt sjuka senaste tiden. Kan bli fyra spelare över 130 poäng.

har en känsla att kucherov kommer smyga och knipa art ross när det börjar dra ihop sig. särskilt som han får vila större delen av februari. schemat efter OS är helt sinnessjukt.
Citera
2026-01-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
I synnerhet har man någon favoritspelare som banar väg för att man håller på ett lag i NHL, eller något förknippat med ett NHL lag sedan ungdomen. Och inte vet jag ifall NHL var som störst i Sverige på 90-talet, du associerar till hockeybilderna som cirkulerade bland en del ungdomar och grundar det i att NHL var störst här i Sverige där och då. Tycker mig se mer souvenirer, matchtröjor, tröjor, kepsar etc rent generellt med olika NHL lag än man gjorde för 30 år sedan. Går inte att säga rent konkret om NHL är hetare idag än 90-talet, men jag gissar mig till att nutid har fördel eftersom NHL är såpass mer lättillgängligt för allmänheten, de berör desto fler idag.

Och att återigen att hålla på ett lag bara för att de går bra känns lite barnsligt, de tror jag dom flesta kan befästa sig vid. Ungefär som småbarn när de leker på dagis och de ena laget ska alltid vara det som ligger etta i tabellen och vice versa för dom är bäst.. 😃

jag samlade på sergei fedorov och eric lindros bilder som liten. för när hockeykorten kom var vi äldst på skolan. och det fanns bara en klass per årskurs. varför jag valde sergei fedorov och eric lindros? för det fanns redan en i klassen som samlade lemieux och gretzky. hade jag ej varit tvåa på bollen hade det nog blivit lemieux
Citera
2026-01-14, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Öppnar för Bedard i OS? Eller förmidligen Scheiflee då

vad skall bedard i OS och göra? bedard på 3e - 4e lina vore vansinne. antar det blir scheifele om inte point kommer kunna spela. känns som både bennett och scheifele borde ligga före bedard i coopers ögon
Citera
2026-01-14, 04:23
Medlem
sebastian_s avatar
Kul att Forsberg åker på en slashing som han tycker att Ekholm filmar sig till genom att släppa klubban. Forsberg börjar käfta, Ekholm käftar tillbaka lite. Då börjar Forsberg slå Ekholm på axeln likt man slog på varandra när man var barn och kompisar
Senast redigerad av sebastian_ 2026-01-14 kl. 04:26.
Citera
2026-01-14, 04:56
Medlem
sebastian_s avatar
Den här säsongen slutar aldrig att underhålla. Nashville ett poäng från slutspel och fulla av liv. Självklart så vinner Ottawa, Columbus och New jersey för att tighta till det i öst.
Citera
2026-01-14, 06:04
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
har en känsla att kucherov kommer smyga och knipa art ross när det börjar dra ihop sig. särskilt som han får vila större delen av februari. schemat efter OS är helt sinnessjukt.
Det är dock mycket att ta in 15 poäng på Mcdavid och 14 på Mackinnon. Säg att Mcdavid sjunker ner till 1.5 poäng per match från nuvarande 1.74. Då måste Kucherov snitta 1.85 poäng per match i de sista 37 matcherna för att gå om.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-01-14 kl. 06:15.
Citera
2026-01-14, 07:46
Medlem
Citat:
Den här säsongen slutar aldrig att underhålla. Nashville ett poäng från slutspel och fulla av liv. Självklart så vinner Ottawa, Columbus och New jersey för att tighta till det i öst.

Konferenserna är väl rätt jämna har jag för mig.
Citera
2026-01-14, 11:21
Medlem
Leo Carlsson skadad... Ett jävla skämt detta när de snart skall resa till Italien. Kan de vara något han dragits med under ett tag? Med tanke på formsvackan som varit.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/16BRJG/leo-carlsson-missade-nattens-nhl-match-med-skada

Glädjande för ankornas del var väl när fanatikerna här tappat allt hopp, då går dom och vinner mot självaste Dallas.

Senast redigerad av Kokacola 2026-01-14 kl. 11:24.
Citera
2026-01-14, 12:22
Medlem
Rasmus Andersson tog hand om Jenner inatt.
Såg ut att vara låst först, men sen small de..
Snyggt att Backlund kom in och städa undan Johnson innan bataljen.

https://youtu.be/RsjuSWMarCk?si=Nvv-CGrUl7DC1I1x

Förövrigt så både Andersson och Backlund med varsitt mål mot CBJ.
Citera
2026-01-14, 13:22
Medlem
Citat:
Det är dock mycket att ta in 15 poäng på Mcdavid och 14 på Mackinnon. Säg att Mcdavid sjunker ner till 1.5 poäng per match från nuvarande 1.74. Då måste Kucherov snitta 1.85 poäng per match i de sista 37 matcherna för att gå om.

han har regelbundet 3-4 poängs matcher. tampa har ett av ligans mest effektiva pp. och han är alltid som bäst under våren. är det satt i sten? absolut inte. skulle det förvåna mig alls? nej.

14-15 poäng är ingenting
Citera
2026-01-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Leo Carlsson skadad... Ett jävla skämt detta när de snart skall resa till Italien. Kan de vara något han dragits med under ett tag? Med tanke på formsvackan som varit.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/16BRJG/leo-carlsson-missade-nattens-nhl-match-med-skada

Glädjande för ankornas del var väl när fanatikerna här tappat allt hopp, då går dom och vinner mot självaste Dallas.

det blir många back to back nu innan OS (och ännu fler efter) så att ducks vinner mot dallas när stars spelar back to back? är ingen jätteskräll

mammtuth sopade till makebeliefs med 6 puckar inatt. it happens.
Citera
2026-01-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
det blir många back to back nu innan OS (och ännu fler efter) så att ducks vinner mot dallas när stars spelar back to back? är ingen jätteskräll

mammtuth sopade till makebeliefs med 6 puckar inatt. it happens.

Tredje gången man möts och de sista mötet mellan dem i grundserien, har inte möts sedan före jul där Dallas vann med 8-3 mot Ducks. Så ingen back to back lagen sinsemellan. Det märkbara var att Ducks har haft en dyster period, men nu lyckas man dänga Dallas, dessutom utan Leo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in