Citat:
Ursprungligen postat av
dip
du är medveten om att du sitter på ett svenskt forum? och att NHL är en amerikansk liga? NHL i sverige var som störst på 90-talet i samband med den extremt korta stint som hockeykorten hade. utöver det har NHL aldrig varit stort. 'territorium pissande' med NHL lag ter sig alltså rätt fånigt.
varför skulle det vara 'inskränkt' att tycka om och uppskatta ett lag baserat på det som levereras på isen? det är en form av underhållning i slutet av dagen. att kolla på sport på grund av 'färg på tröja' ? det om något är INSKRÄNKT
I synnerhet har man någon favoritspelare som banar väg för att man håller på ett lag i NHL, eller något förknippat med ett NHL lag sedan ungdomen. Och inte vet jag ifall NHL var som störst i Sverige på 90-talet, du associerar till hockeybilderna som cirkulerade bland en del ungdomar och grundar det i att NHL var störst här i Sverige där och då. Tycker mig se mer souvenirer, matchtröjor, tröjor, kepsar etc rent generellt med olika NHL lag än man gjorde för 30 år sedan. Går inte att säga rent konkret om NHL är hetare idag än 90-talet, men jag gissar mig till att nutid har fördel eftersom NHL är såpass mer lättillgängligt för allmänheten, de berör desto fler idag.
Och att återigen att hålla på ett lag bara för att de går bra känns lite barnsligt, de tror jag dom flesta kan befästa sig vid. Ungefär som småbarn när de leker på dagis och de ena laget ska alltid vara det som ligger etta i tabellen och vice versa för dom är bäst.. 😃