2026-01-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Sant.

Men det finns grader av autism, och man kan ha drag av autism som knappt märks. Alla är olika, precis som alla andra människor. Jag har iaf några gånger tänkt i de banorna.

Vi får väl se vad den nya utredningen kan visa.

Och just att han har svårt att sätta ord på känslor osv kan väl ha med autism att göra också(och såklart mycket annat)
Och autister kan ha ögonkontakt, speciellt kanske när man förväntas ha det när man skriver in sig osv, men att man kanske har svårare för det ”i vardagliga livet” om man ska småprata med folk.

Men jag kan absolut ha fel även med det. Bara en tanke
Citera
2026-01-14, 12:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns flera varningslampor som lyser för denna fd familj. Igår försökte jag hitta datumet för den avlidne farmor utan att hitta. Detta gjorde jag för jag blev nyfiken om hennes död kunde vara en trigger för dom oupplösta överfallen i Bromma slutet av 2024.

Hittar inte uppgifer om var mammans demensboende ligger?

Konstigt nog har jag antingen glömt eller inte uppmärksammat dessa överfall, trots att vi bor nära områdena där överfallen skett.

Det skrämmer mig särskilt, eftersom det kommer nära, då vi har en dotter som är nära i M*ys ålder. Många gånger har jag hämtat min dotter på natten vid Brommaplans station, då hon kommit dit. En gång missade hon nattbussen dit, och hennes pappa mötte upp henne på väg hem. Då hade hon tänkt gå hem till fots.

Och nu tänker jag även på den gång jag såg en mycket ung tjej, som gick ensma hem på natten under just en sådan "hämttur" hem. Då tänkte jag att vi kunde stanna till och skjutsa hem tjejen, eftersom det kändes otroligt obehagligt att hon gick hem där, när man annars inte såg en enda kotte. Tänkte dock då att hon skulle kanske bli rädd om vi stannade till, men också kände jag nog att jag var lite trött.

Tyvärr gjorde jag inte det. Nu tänker jag på hur hemskt det kunde vara om det nu var Robin som varit ute och är ansvarig för dessa överfall.

Mång ställen där han varit där vi också vistats. Någonstans har man oro att något kan hända ens barn, men samtidigt är man också invaggad av att det ändå är ganska tryggt.

Fruktansvärt brott det här.
Citera
2026-01-14, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyzaao
Är vi säkra på att fynden vid pumpstationen verkligen lämnats kvar av misstag? De kan inte ha lämnats kvar som en ”taunt”? Uppgifter om att sakerna hittats i diket talar visserligen emot detta men jag kan inte riktigt släppa tanken.

Svårt å tänka in i detta äckel.
Det är nog inte säkert de var av misstag.
Med tanka på att hans dna hittades via sakerna.
Och han hade sökt på hur man kom undan mord. Så hade det ju vart å lämna grejerna på platsen.

För han visste väl antagligen att DNA fanns i registret.
Hade han inte lämnat detta hade sökandet blivit svårare.
Citera
2026-01-14, 12:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Kopiera gärna texten och lägg bakom en spoiler
Rekommenderas inte, eftersom det då skulle bryta mot regel 1.02, som handlar om upphovsrätten.

/Mod
Citera
2026-01-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Finns flera varningslampor som lyser för denna fd familj. Igår försökte jag hitta datumet för den avlidne farmor utan att hitta. Detta gjorde jag för jag blev nyfiken om hennes död kunde vara en trigger för dom oupplösta överfallen i Bromma slutet av 2024.

Ja verkligen, familjen har inte varit som den försöks framställs ”helt vanlig”.

Skulle inte bli förvånad om det du skriver stämmer. Han verkar varit nära och sökt sig till farmodern under uppväxten. (Kanske någon har exakt datum för hennes bortgång?)

Det är inte osannolikt att det framkommer mer i hans tillhörigheter som kan kopplas till ouppklarade fall.

Särskilt bilar tycks vara en central del av hans liv och en viktigt del som möjliggörande i hans brott.
Citera
2026-01-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Oj ja det är förstås möjligt att barnmorskor inte känner igen tecken på alkoholkonsumerande gravida kvinnor när de kommer på alla hälsokontroller som görs under graviditeten?
Och logiken säger att pappor kan väl aldrig någonsin ligga bakom några alkoholskador öht?

Har oftast hört att fostret dör i magen när mamman dricker alkohol omöjligt att det missfostret överlevde i magen..
Citera
2026-01-14, 12:23
Medlem
Citat:
Jag tycker inte heller at man kan dra slutsatsen att de glömts kvar, eller i tumult råkat tappas, särskilt om det stämmer att de har hittats i ett dike 500 m från stationen.

Man behöver kanske veta mer exakt var man tror att överfallet skett, och om attiraljerna har legat väldigt nära den punkten.

Det kan också tyda på att Robin är en risktagare, och på det viset blir slarvig.

Jag tänker att han kan ha psykopatiska drag, vilket kan göra att han har en övertro på sig själv. Att ingen kommer att fatta att det är han, att grejorna inte kommer att kopplas ihop med brottet osv. Tror inte lika mycket på att det är "taunt".

Om han verkligen ville komma undan, så hade han 100% gott om tid på sig att åka tillbaka, för att hämta buntband och hammare? BO var sannerligen redan död..
Citera
2026-01-14, 12:35
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
GM påstår han har minnesluckor i nya uppgifter från förhören

https://kayseri365.com/vad-sager-garningsmannen-om-vilma-aklagaren-redovisar-nya-uppgifter-fran-forhoren/?fbclid=Iwb21leAPUQOFjbGNrA9RAjGV4dG4DYWVtAjExAHNy dGMGYXBwX2lkDDM1MDY4NTUzMTcyOAABHv28QI-3tjVRtsX-GG 8GiLQfkaGQ2nommeZc8xBMtYzswfFJgDM7NxefMnAJ_aem_mRd n5slICk6GUbB5CWDmIQ

Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Men va? I texten står det att Vilma är saknad? Vilma beskrivs som offret?

Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Artikeln är lite förvirrande faktiskt. Syftar dom inte på brottsoffret Wilma Andersson i ett annat ärende? Att dom pratat om det i samband med att mannen Wilma Andersson förhörs

Citat:
Ursprungligen postat av AIAdventurer
Väldigt förvirrande artikel. I andra stycket på artikeln pratar åklagaren om wilma igen men där låter det som de menar My.

"Åklagaren har enligt uppgift fokuserat på att kartlägga exakt vad den misstänkte gjorde under de timmar då Vilma senast såg"

Vad är Daily Sverige för källa egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Väldigt förvirrande och dåligt skriven text med hänvisning till fel namn.

Citat:
Ja, verkligen olyckligt tankefel.
SÅ sjukt.

"Vad säger gärningsmannen om Vilma?"

"försvunna tonåringen Vilma."

"Vilmas familj har under tiden, genom sin advokat, bett om respekt för deras privatliv under den pågående utredningen."

FYFAN VAD RESPEKTLÖST MOT MYS FAMILJ

När det först stod "tonåringen Vilma" trodde jag att han skulle typ jämföra båda fallen och att hanberättade lite från Tishkos förhör.

Skribenten borde få sparken, Vem och vad är förövrigt "Kayseri"?
Privatperson som leker reporter?
Citera
2026-01-14, 12:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Om han verkligen ville komma undan, så hade han 100% gott om tid på sig att åka tillbaka, för att hämta buntband och hammare? BO var sannerligen redan död..

Mycket riskabelt att återvända.

Tänker också att nu är han "hög" på att han har ett offer, och allt vad det innebär för honom.

Ett rus?

Vi vet inte heller om styckningen varit offensiv eller defensiv (kanske både och), men möjligen vill han inte vara längre på brottsplatsen än dödvändigt.
Citera
2026-01-14, 12:37
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Har oftast hört att fostret dör i magen när mamman dricker alkohol omöjligt att det missfostret överlevde i magen..

Så behöver det inte alls vara. Fostren kan överleva - men födas med alla möjliga defekter.
Och alkoholkonsumtion kan ju se väldigt olika ut? Stor skillnad på att ta ett glas rött om dagen (som många gravida i Frankrike och Spanien länge gjort historiskt), eller att supa sig medvetslös varenda dag.
Citera
2026-01-14, 12:39
Medlem
Citat:

Haha lägg av, finns hur många barn som helst som föds med föräldrar som missbrukar och dricker tex : Fetalt alkoholsyndrom, och att kalla barn i magen missfoster låter inte så bra
Citera
2026-01-14, 12:39
Medlem
Citat:
Hittar inte uppgifer om var mammans demensboende ligger?

Konstigt nog har jag antingen glömt eller inte uppmärksammat dessa överfall, trots att vi bor nära områdena där överfallen skett.

Det skrämmer mig särskilt, eftersom det kommer nära, då vi har en dotter som är nära i M*ys ålder. Många gånger har jag hämtat min dotter på natten vid Brommaplans station, då hon kommit dit. En gång missade hon nattbussen dit, och hennes pappa mötte upp henne på väg hem. Då hade hon tänkt gå hem till fots.

Och nu tänker jag även på den gång jag såg en mycket ung tjej, som gick ensma hem på natten under just en sådan "hämttur" hem. Då tänkte jag att vi kunde stanna till och skjutsa hem tjejen, eftersom det kändes otroligt obehagligt att hon gick hem där, när man annars inte såg en enda kotte. Tänkte dock då att hon skulle kanske bli rädd om vi stannade till, men också kände jag nog att jag var lite trött.

Tyvärr gjorde jag inte det. Nu tänker jag på hur hemskt det kunde vara om det nu var Robin som varit ute och är ansvarig för dessa överfall.

Mång ställen där han varit där vi också vistats. Någonstans har man oro att något kan hända ens barn, men samtidigt är man också invaggad av att det ändå är ganska tryggt.

Fruktansvärt brott det här.

Det ligger i Bromma, Lummelundagatan 4, dit hon flyttade slutet av 2023. Har inte koll exakt var dessa överfall på unga flickor skedde, förutom att dom skedde i just Bromma. Finns ings uppgifter ifall dessa överfall är uppklarade eller inte. Men det vore klokt att undersöka vad Robin sysslade med då dessa skedde. För det är ovanligt att en gm med Robins personlighet håller sig i flera år och sen slår till med ett styckmord.

Det övriga du skriver är klokt men man får samtidigt påminna sig om att det är extremt ovanligt att sånt här sker, och man måste kunna leva utan konstant rädsla. Det är faktiskt fler som dör av att sätta i halsen än som blir mördade, och äta måste man ju,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in