2026-01-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Vad du tycker tillför inte tråden mycket, sannolikt kan du få som du vill om du inväntar provresultaten. Men ingen vet säkert ännu.

Jag har förklarat varför provresultaten är irrelevanta - ett ordentligt krav på lämplighet och vandel utesluter alla som ens hamnar i det här klistret från början.

Och vad jag tycker tillför tråden lika mycket som vad du tycker i den.
Citera
2026-01-14, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Det bero på vad du vill ha för kvalitet av folk i partiet. Jag själv skulle ställa rensa ut alla som blir omhändertagna av polisen för misstänkt rattfylla och som ertappas med frimärkspåsar med misstänkt kokain i. Även om de lyckas bli frikända på någon teknikalitet.

Men det är klart att WT-partiet kanske inte har så mycket att välja på Fördelen med Nyberg är ju att hon än så länge "bara" är kolatorsk och rattfyllerist, snarare än att hon har bakgrund inom vit-maktrörelsen eller kartonger fulla med föremål från tredje riket.
Helt förbluffande att du kan tycka SD är ett dåligt parti. Exakt vad är det du tycker SD gör fel i svensk politik?
Citera
2026-01-14, 10:58
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
E Expressen kunde i januari 2023 avslöja att Nyberg parallellt med sitt jobb som polis på Noa hade lanserat en privat detektivbyrå på nätet. Hon erbjöd sig då att använda sina kontakter och göra slagningar i register.

Hur kan hon fått vara kvar i säkerhetsklassad verksamhet?

Väldigt bra fråga. Uppenbarligen haltar återkallandet av säkerhetsklassning. Redan efter andra (kanske tom första) gången Henrik Landerholm slarvat med papper borde säkerhetsklassningen ha stoppats. Nu blev han av med jobbet först vilket tog flera månader och med förlusten av jobbet stoppades accessen till information. Hade man ryckt säkerhetsklassen hade han kunnat få behålla jobbet... men inte i praktiken då han inte kunnat utföra det.

Samma här. Hennes säkerhetsklass borde rykt och då hade vi inte suttit här med en eventuell läcka rakt till kriminella från toppen av RS och Polis.

En del verkar tro att kriminella är idioter, de har fel. En hyfsat begåvad kriminell hade ju kunnat anlita henne, få lite olagligheter gjorda och sedan hade hon suttit i klorna. För hotet om att dras i medierna och fällas för olagliga slagningar och bli av med jobb och karriär. Uppenbarligen är ju Katja en karriärist och populist. Inte fan körde hon ravekommissionen för att hjälpa ungdomar.
Citera
2026-01-14, 10:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Skulle förvåna mig också.

MEN, det skulle vara oerhört korkat att erkänna något innan hon ens är anklagad/åtalad för något. Det är också korkat att erkänna eller prata om något INNAN man vet vilka bevis som finns och vad dom visar.

Samma gäller så klart också för SD:s ledning, och för samarbetspartier i Tidö. Man kan så klart inte ta ställning till något innan man vet exakt vad man ska ta ställning till.

Mycket trams i tråden om "vad folk tycker", många har också "fällt henne" för allt möjligt utan att ens proverna är analyserade.

Framförallt var det korkat av Katja att uttala sig om händelsen. Hennes krishantering har varit katastrofal. Hon borde bara hållit käften från början. OM det nu visar sig imorrn att provresultaten är positiva framstår hon som en galen lögnerska. Jag väntar med spänning!
Citera
2026-01-14, 11:02
Medlem
Citat:
MEN, det skulle vara oerhört korkat att erkänna något innan hon ens är anklagad/åtalad för något. Det är också korkat att erkänna eller prata om något INNAN man vet vilka bevis som finns och vad dom visar.

Helt rätt.
Det vore superkorkat att erkänna något innan det verkligen finns otvetydiga bevis. Och det finns ju alltid en chans att maskinen skulle råka fucka upp och visa på grönt just när ens eget prov analyseras.
Så ja, att erkänna på studs och avgå är nog bara något som vänsterfalangisterna går och drömmer om.
Citera
2026-01-14, 11:05
Medlem
Jag har god insyn i utredningen och den påse som beslagtogs hittades i en mindre ficka i handväskan. Påsen var en oöppnad 2-gramspåse med fuktabsorberande pulver, d v s sådana små påsar man ofta får med i nya väskor, skor och liknande. Påsen var märkt som sådan men de valde ändå att skicka den på analys. Enligt min källa var de redan från början mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika, men valde alltså den här vägen ändå.

Jag litar fullt ut på min källa.
Citera
2026-01-14, 11:19
Medlem
Durgas avatar
Nu har Ba as fått livsluft igen, reportern Expressen som anställdes i ett enda syfte , att leta upp allt skit som går att finna kring SD , sant eller inte.

Om det är en luktpåse som skribenten ovan säger, så är det inte mindre än en skandal och kommer att ge SD vatten på kvarn vad det gäller bevakningen av partiet, perfekt att ha med sig inför valet.
Citera
2026-01-14, 11:23
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Åklagaren svarar väl i första hand på de lögner som hon själv eller hennes försvarare säger. Hennes egna lögner kan, som någon spekulerat, vara orsakade av chocken att vara på väg att förlora två jobb och all status.

Vad gäller publiceringen är det helt i linje med de pressetiska reglerna om det finns ett allmänintresse, och om man försäkrat sig om att uppgifterna är sanna Allmänintresset torde vara uppenbart - Nyberg pratar om att sätta åt den organiserade brottsligheten, men springer glatt och fyller på dess krigskassor på helgerna. Sanningshalten har man troligen försäkrat sig om, både på sätt som beskrivs i artikeln och via källor man inte gärna berättar om.

Just de vete sjutton om det håller pressetiskt.
Blåste negativt både vid vägkanten och på stationen, Aftonslaskens rubrik GROV RATTFYLLA.
(Oisin Cantwell: TROS HA VARIT ÖVER 1.0 PROMILLE)
Sanningen är väl väjt för något mindre vilt som åklagaren själv sagt, åklagaren sa inte råtta….
Sen framkommer att hon väjde men då körde in i en stolpe vid vägkanten.
Blåste negativt men åkte med till stationen för att helt kunna fastställa nykterhet, bil måste bärgas.
Men polisen hittade där en liten påse i en handväska, men inte vid kroppsvisitation.
Inte enligt Katja o inte enligt åklagare, denne ville bara säga har påträffats, men inte var?
Misstänks då för droginnehav och ev. drograttfylleri, då måste prov tas och skickas på analys.
(Någon sorts snabbtest gjordes som visade något, ingen vet vad/vem det togs snabbtest på)
Körkortet omhändertas på stationen, du kan inte omhänderta vid vägkant om du blåst negativt.
Vad transportstyrelsen har uppgett är att körkortet omhändertogs av polis den 28/12.
Då hon är misstänkt för brott mot trafikförordning är det omhändertaget och utredning pågår.
(Transportstyrelsen har inte uttalat ”vid en vägkant den 28/12”)

Nu vet vi ju inte ännu vad som är lögn och vad som är sanning.
Katja har en advokat hon varit klient hos i flera år, det har nästan alla höga politiker.
Sen är det väl ingen som ljugit i sina egna uttalanden av varken Katja, åklagare eller advokat.
Men hur dom tolkas, twistas och kryddas till i media, det väcker frågor om sanningshalterna.
Citera
2026-01-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Sansa er lite. Det har sagts ända från början att svaret troligen skulle komma den här veckan. Torsdag tycker jag att jag har hört hela tiden. Folk härinne har försökt förklara flera gånger varför. Det har t ex inte högsta prioritet och det har verkligen inte varit många vardagar sedan 28 eller 29 dec, vilket det nu var. (Så pass många helgdagar att man nästan blev trött på det till slut.)

Försvarar henne inte på något sätt men man behöver inte bli hysterisk och besatt.

Det ser verkligen illa ut som det är och med de positioner hon har så blir det hela ännu mer uppseendeväckande. Det lutar rätt starkt åt att hon ljuger och gör det ännu värre genom det när tydligen påsen med narkotika visade positivt för nåt. Om labbproven när de kommer tillbaka visar på narkotika i kroppen så är det verkligen kört.
Hoppas hon avgår självmant när och om det är klart att hon var påverkad.

Om hon vet med sig att så var fallet och att hon dessutom hade en påse med 2g misstänkt narkotikum på sig så borde hon ha erkänt direkt och avgått av sig själv omedelbums.

Jösses.

Jösses!!! Finns det ingen som jobbar? Är det inte viktigt att få fram bevis fort? Har Sverige blivit ett skitland, jag kan inte tänka mig att FBI hade dragit ut på detta.
Citera
2026-01-14, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk
Jag har god insyn i utredningen och den påse som beslagtogs hittades i en mindre ficka i handväskan. Påsen var en oöppnad 2-gramspåse med fuktabsorberande pulver, d v s sådana små påsar man ofta får med i nya väskor, skor och liknande. Påsen var märkt som sådan men de valde ändå att skicka den på analys. Enligt min källa var de redan från början mer eller mindre säkra på att den inte kommer visa sig innehålla narkotika, men valde alltså den här vägen ändå.

Jag tror att du hittar på. Fuktabsorberande medel är inte i pulverform och kommer heller inte i ziplock-påsar som redan konstaterats att det är.

Skulle du mot förmodan ha rätt så är det uppenart att kola-Katjas kontakter hjälpt henne att mixtra med beviset, alltså den misstänkta narkotikan.
Citera
2026-01-14, 11:42
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MemphisPhonk

Vad var det som gjorde utslag på kokain i snabbtest då?
Citera
2026-01-14, 11:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jösses!!! Finns det ingen som jobbar?
Ironiskt nog så är köerna på NFC långa och mestadels på grund av insamlat material från de verksamheter som hennes förmodade kokain finansierar..
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Är det inte viktigt att få fram bevis fort?
Inte för småbrott som dessa. Det är t ex viktigare att fort få fram bevis från den senaste bombattacken emot ett flerfamiljshus.
Eftersom Katja inte ens är frihetsberövad och ändå inte är på jobbet så är det inte så bråttom med analyserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in