2026-01-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Du säger att "det finns inget som det du beskriver" - nej precis det är min poäng. Man ska därför se till att det finns. Du skriver att "substanser har alltid bieffekter" - ja precis, och min poäng är att man ska forska fram ett sätt att tillverka dom utan bieffekter. Precis som man gör med andra läkemedel (droger). Det skulle inte förvåna mig om du har inre önskningar om att vanliga receptfria värktabletter också borde ge mer farliga bieffekter.

Du är så jävla korkad så du inte ens klarar av att förstå vad jag menar med detta. Smuts!

Du är helt jävla tappad alltså. Läser du ens vad du skriver? Är du tolv år eller bara en ointelligent jättebebis? Du vill ha mer knark som inte ger några bieffekter va?

Hahahah du fattar inte ens själv när du gör bort dig....

Fortsätt veva du, lycka till också!!! "smuts" hahaha trodde du det var en öm punkt?

ordet smuts är ungefär vad jag väntar mig att en tonårig ful liten blattebrud skulle säga mig, och det e precis vad jag ser framför mig när jag läser din text.

snälla kom med något bättre.
Citera
2026-01-14, 08:31
Medlem
Svavelbryggas avatar
Lätta droger på systemet, tunga droger på apoteket.
Citera
2026-01-14, 08:34
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Du snackar om fri vilja. Men du vill att alla ska få "ta något om de vill", men drogerna är skapade av ett totalitärt och kapitaliserande system. Varför vill du det?
Jag hänger inte riktigt med här, så jag frågar rakt ut: vad menar du med att droger är ”skapade av ett totalitärt och kapitaliserande system”?

Människor har brukat rusmedel i tusentals år. Långt innan moderna stater, kapitalism eller ”totalitära system”. Alkohol, cannabis, svamp, opium m.m. är inte skapade av något system, de är kulturella och biologiska fenomen som sedan reglerats, förbjudits eller kommersialiserats av olika samhällsordningar.

Om något är det väl förbudspolitiken och den svarta marknaden som är produkter av staten och kapitalet, inte själva substanserna. Så jag är genuint nyfiken: vad är det konkret du syftar på?
Citera
2026-01-14, 08:34
Medlem
Citat:
Jo det är objektiv sanning att varje människa som tar en substans får ett positivt förhöjt sinnestillstånd. Hur lite kan du om verkligheten egentligen?

Förortsblatte När jag skriver jättebra Det är du som har en IQ under genomsnittsnivån i Sverige, det har du avslöjat i din "analys" av mitt inlägg om att droger borde tillverkas utan biverkningar
du skriver som om du har grova problem att uttrycka dig. ja verkligen visst är det så va? absolut, du tror verkligen att du e riktigt smart. det är därför du beter dig som du gör...

lille snorunge , vänta tills du får i dig nåt som får dig att bli riktigt sjuk eller t.om stryker med. eller att du bevittnar en närstående dö i en överdos eller liknande, det skulle vara nice va?

jag vill höra dig prata om "förhöjda tilllstånd" efter det

du är en färsking som inte vet vad du pratar om.

du talar med horsemackan , din jävla idiot jävel
Citera
2026-01-14, 08:37
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Försöker du med dagis nivån fortfarande? Har du inget konkret att svara, utan behöver spegla diskussionen tillbaks till mig? Du är ointelligent och har inte ett skit att komma med.

Ditt argument är som luft, inget att kunna svara på ens.

Den nivån är du på. Stick och brinn.

Vad tycker du jag ska svara på att du kallar mig "knarkarhora" bakom en skärm där det inte går att hämnas på dig. I verkliga livet hade jag velat ge tillbaka genom att sätta dig på en dos på 20 gram svamp och stänga in dig i ett rum. Du hade fått panik och haft svårt att klara av att hela din verklighet hade förändrats Du har rätt i att droger inte är för alla. Det krävs mod och ett starkt psyke. Din jävla fegis Du befinner dig i botten av pyramiden i näringskedjan, dvs du är en liten fjant
Citera
2026-01-14, 08:39
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Om vi inte haft alla dessa problem med invandring och kriminalitet så skulle vi kunna röka brajja helt offentligt i parken idag. Så tänker jag.

Det känns som att hela diskussionen om avkriminalisering är död idag. Nu röstar folk SD för att lösa problemen med kaosfolket. Men samtidigt går vi mot en mer restriktiv narkotikapolitik och strängare straff.

Vad krävs för att vända utvecklingen och gå mot en mer liberal narkotikapolitik? Eller är det helt uteslutet i dagens Sverige?
Jag tror helt tvärtom, hade vi inte haft problemen med kriminaliteten kring droger hade politikerna stoppat huvudet i sanden och fortsatt med dagens "dödsknark är livsfarligt och röker du en holk så är du på gatan nästa vecka och säljer din röv för heroin"-propagandan som vi såg på 80-90 talet.

Nu kommer vi kanske tvingas att legalisera åtminstone lätta droger för att minska de kriminella gängens makt, jag kan tänka mig att vi bara är något år från en "lätta droger"-hörna på systembolaget där det står någon snabbutbildad snubbe och frågar: "Vad hade du tänkt att ha marijuanan till? Är det att diskutera imperialismen och kapitalismen i en bokcirkel i majorna så rekommenderar jag den här sativan eller skall du mer kolla på Family Guy och softa i så fall är den här indican ett säkert val".
Citera
2026-01-14, 08:39
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
du skriver som om du har grova problem att uttrycka dig. ja verkligen visst är det så va? absolut, du tror verkligen att du e riktigt smart. det är därför du beter dig som du gör...

lille snorunge , vänta tills du får i dig nåt som får dig att bli riktigt sjuk eller t.om stryker med. eller att du bevittnar en närstående dö i en överdos eller liknande, det skulle vara nice va?

jag vill höra dig prata om "förhöjda tilllstånd" efter det

du är en färsking som inte vet vad du pratar om.

du talar med horsemackan , din jävla idiot jävel

Än en gång: Hur lite kan du tänka egentligen? Jag är för att man ska få bort bieffekter från droger så att folk inte dör i överdoser eller får sina liv förstörda. Detta har jag sagt 3 gånger nu men du vet inte hur du ska analysera och ta in informationen som skrivs, så inkompetent är du.

Hur kan du som gammal horsepundare säga att droger inte gör att man mår bättre? Är det ditt livs kall att ljuga om verkligheten hela tiden?
Citera
2026-01-14, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Jag hänger inte riktigt med här, så jag frågar rakt ut: vad menar du med att droger är ”skapade av ett totalitärt och kapitaliserande system”?

Människor har brukat rusmedel i tusentals år. Långt innan moderna stater, kapitalism eller ”totalitära system”. Alkohol, cannabis, svamp, opium m.m. är inte skapade av något system, de är kulturella och biologiska fenomen som sedan reglerats, förbjudits eller kommersialiserats av olika samhällsordningar.

Om något är det väl förbudspolitiken och den svarta marknaden som är produkter av staten och kapitalet, inte själva substanserna. Så jag är genuint nyfiken: vad är det konkret du syftar på?

Klasse , om du ska ta den där horan i försvar så får du fan ta o göra det bättre.

den där horan snackar om fri vilja som om hon ens vet vad det är. alla mediciner och droger som är tillverkade i fabrik /labb är under statlig övervakning, att människan har brukat rusdroger i x antal år är inte riktigt det jag pratar om.

För att en medicin ska kunna vara effektiv måste den genomgå kontroller och noggranna mätningar, och ändå har den biverkningar...

Droger, för att de ska kunna vara lagliga enligt personen jag diskuterar med måste även dessa kontrolleras och distribueras på ett ordnat sätt.
det är här som det blir svårt att kunna argumentera för att det är nån fri jävla vilja som ska släppa drogerna fria?

så sätt dig ner klasse och håll käften när jag diskuterar med andra

ni drogliberaler är fan som papegojor, säger samma jävla saker.
Citera
2026-01-14, 08:41
Medlem
Citat:
Än en gång: Hur lite kan du tänka egentligen? Jag är för att man ska få bort bieffekter från droger så att folk inte dör i överdoser eller får sina liv förstörda. Detta har jag sagt 3 gånger nu men du vet inte hur du ska analysera och ta in informationen som skrivs, så inkompetent är du.

Hur kan du som gammal horsepundare säga att droger inte gör att man mår bättre? Är det ditt livs kall att ljuga om verkligheten hela tiden?

du måste vara 10 år gammal som ens tror på det du skriver
Citera
2026-01-14, 08:42
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
du måste vara 10 år gammal som ens tror på det du skriver

Du vet det är så det går till när vi gör framsteg i våra samhällen. Folk kommer på idéer om hur man gör något till det bättre och sedan utför man det. Varför skulle mina idéer innebära att jag är en 10åring?
Citera
2026-01-14, 08:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund

Klokt och mycket välformulerat.

Det tillhör människans kultur att berusa sig och så har det varit sedan urminnes tider. Hur kan man kränka moder jord mer än att förbjuda tex svamp som växer fritt. Det finns en anledning till att dessa substanser finns. Anledningen är att vi ska inta dom och må bättre.
Citera
2026-01-14, 08:48
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Klasse , om du ska ta den där horan i försvar så får du fan ta o göra det bättre.

den där horan snackar om fri vilja som om hon ens vet vad det är. alla mediciner och droger som är tillverkade i fabrik /labb är under statlig övervakning, att människan har brukat rusdroger i x antal år är inte riktigt det jag pratar om.

För att en medicin ska kunna vara effektiv måste den genomgå kontroller och noggranna mätningar, och ändå har den biverkningar...

Droger, för att de ska kunna vara lagliga enligt personen jag diskuterar med måste även dessa kontrolleras och distribueras på ett ordnat sätt.
det är här som det blir svårt att kunna argumentera för att det är nån fri jävla vilja som ska släppa drogerna fria?

så sätt dig ner klasse och håll käften när jag diskuterar med andra

ni drogliberaler är fan som papegojor, säger samma jävla saker.

Vad fan pratar du om? Vad har någon statlig övervakning i ett labb att göra med om man får ha fri vilja att ta droger när man vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in