2026-01-12, 20:38
Medlem
StoreSvartes avatar
Om vi inte haft alla dessa problem med invandring och kriminalitet så skulle vi kunna röka brajja helt offentligt i parken idag. Så tänker jag.

Det känns som att hela diskussionen om avkriminalisering är död idag. Nu röstar folk SD för att lösa problemen med kaosfolket. Men samtidigt går vi mot en mer restriktiv narkotikapolitik och strängare straff.

Vad krävs för att vända utvecklingen och gå mot en mer liberal narkotikapolitik? Eller är det helt uteslutet i dagens Sverige?
Citera
2026-01-12, 20:44
Medlem
SoulOfSophias avatar
Åtminstone bidrar invandrarna med försäljning av brajj. Det får man ju tacka dom för. Även ni rasister.
Citera
2026-01-12, 20:55
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Åtminstone bidrar invandrarna med försäljning av brajj. Det får man ju tacka dom för. Även ni rasister.

Narkotika har flödat in i landet och gynnat fel människor.
Citera
2026-01-12, 20:57
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Narkotika har flödat in i landet och gynnat fel människor.

Det bästa hade ju varit att bara göra det lagligt, så slipper man alla problem med det.
Citera
2026-01-12, 20:58
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Om vi inte haft alla dessa problem med invandring och kriminalitet så skulle vi kunna röka brajja helt offentligt i parken idag. Så tänker jag.

Det känns som att hela diskussionen om avkriminalisering är död idag. Nu röstar folk SD för att lösa problemen med kaosfolket. Men samtidigt går vi mot en mer restriktiv narkotikapolitik och strängare straff.

Vad krävs för att vända utvecklingen och gå mot en mer liberal narkotikapolitik? Eller är det helt uteslutet i dagens Sverige?
Avkriminalisering är inte död, den svansar bara bakom politikens fixering vid hårdare straff. SVT:s Så knarkar Sverige (fakta om bruket, avloppsdata, forskare osv) visar ju att verkligheten ser annorlunda ut än lagbokens nolltolerans.
Som någon sa: att kriminalisera brukare är ungefär lika effektivt som att förbjuda baksmälla, det gör bara problemen roligare att ignorera.
Citera
2026-01-12, 20:59
Medlem
Galejans avatar
En avkriminalisering kommer med tiden. Boomergenerationen och deras barn i Gen X måste tyvärr ner i graven först eftersom den skadliga hjärntvätt som den svenska narkotikapolitikens fader Nils Bejerot skapade har satt outplånliga spår i de här generationerna. De förstår inte att det finns skillnader mellan cannabis och heroin samtidigt som de själva vräker i sig sprit och öl som de hycklare de är. Det blir när nästa generation får makt som frågan om viss avkriminalisering kommer att lyftas.

Nu går vi ju dessutom mot en period där vi låter de rädda och de hatiska bestämma marschtakten så det är nog ett par årtionden bort.
Citera
2026-01-13, 02:59
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:

Det har aldrig varit på tapeten förutom hos något enstaka ungdomsförbund.

Svensken är och förblir luttrad i antidrog-propaganda, men super mer än gärna.

Svenskar är generellt rätt korkade och konformitet ligger högt i kurs.
Citera
2026-01-13, 04:55
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Vad krävs för att vända utvecklingen och gå mot en mer liberal narkotikapolitik?

När någon från ett ungdomsförbund blir partiledare, samtidigt som risken att förlora lönen väger mindre rent moraliskt än att göra rätt och ändra narkotikapolitiken.
Citera
2026-01-13, 07:15
Medlem
Pinoputchins avatar
Svårt att veta vad som krävs, men jag kommer tyvärr nog inte att uppleva det under min livstid. Nils Beijerots ande lever.
Citera
2026-01-13, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
En avkriminalisering kommer med tiden. Boomergenerationen och deras barn i Gen X måste tyvärr ner i graven först eftersom den skadliga hjärntvätt som den svenska narkotikapolitikens fader Nils Bejerot skapade har satt outplånliga spår i de här generationerna. De förstår inte att det finns skillnader mellan cannabis och heroin samtidigt som de själva vräker i sig sprit och öl som de hycklare de är. Det blir när nästa generation får makt som frågan om viss avkriminalisering kommer att lyftas.

Nu går vi ju dessutom mot en period där vi låter de rädda och de hatiska bestämma marschtakten så det är nog ett par årtionden bort.

Ja, det tror jag med! Den yngre generation tycker ju att droger inte är farligt utan tvärtom ganska trevligt att använda, samt alla blir glada av det och det vill vi ju att alla ska vara glada jämnt!
Så ge det några år till, så kommer vi ha busschaufförer odyl, som är helt bombade och ingen ser något som helst problem med det.
Systembolaget kommer i framtiden istället för att sälja brännvin odyl. som den yngre generationen ratar för den är farlig, sälja droger.
Själv tillhör jag självklart boomergeneration och kan ärligt talat inte bry mig mindre vad den yngre kommer att göra, det kommer att gå åt skogen ändå, lycka till liksom!
Senast redigerad av Kammadaj 2026-01-13 kl. 07:38.
Citera
2026-01-13, 08:32
Medlem
Fantens avatar
Så länge vi har folk som tror att folk kommer att knarka på jobbet hela dagarna så kommer det att gå trögt.
Citera
2026-01-13, 08:54
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Så länge vi har folk som tror att folk kommer att knarka på jobbet hela dagarna så kommer det att gå trögt.

sant
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in