2026-01-13, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Är det en hänvisning till det Ian säger att folk hade blivit skjutna i marknivå och uppifrån? (helikoptrar)

Jag har inte hittat någon information om det överhuvudtaget. Det är det jag menar med att Ian slänger ut massa påståenden som han inte kan backa upp. Men tanke på hur mycket hans spenderat att undersöka Las Vegas-skjutningen borde han kunna backa upp sina påståenden med bättre källmaterial.
Nej som jag förstod det så kunde han inte träffa vissa av målen (flygplatsen t ex) on han bara hade använt ett rum.
Citera
2026-01-13, 19:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej som jag förstod det så kunde han inte träffa vissa av målen (flygplatsen t ex) on han bara hade använt ett rum.
Det är ju i stort sett samma vinkel…
https://vegasshootingmap.com/
Senast redigerad av SnakePlisssken 2026-01-13 kl. 19:27.
Citera
2026-01-13, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är ju i stort sett samma vinkel…
https://vegasshootingmap.com/
Då var det väl i motsatt riktning mot flygplatsen som någon blivit skjuten enligt Ian.
Citera
2026-01-13, 19:45
Bannlyst
Någon postade tre inlägg om att folk skulle hålla sig inne ifall dom bodde i Las Vegas eller Henderson en månad innan skjutningen:
https://youtu.be/Zt_PfDA_NUE?t=1821
Citera
2026-01-13, 20:03
Medlem
Citat:
Någon postade tre inlägg om att folk skulle hålla sig inne ifall dom bodde i Las Vegas eller Henderson en månad innan skjutningen:
https://youtu.be/Zt_PfDA_NUE?t=1821

Kollade och är relativt skeptisk till sådant. Alex Jones rapporterade liknande innan mordet på Kirk och det fanns inlägg på Twitter om att VM 2014 var riggat eftersom de visste att Tyskland skulle vinna mot Brasilien med 7-1 i semifinalen. Sjukt svårt att kontrollera sådant och är ofta efterhandskonstruktioner.
Citera
2026-01-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Kollade och är relativt skeptisk till sådant. Alex Jones rapporterade liknande innan mordet på Kirk och det fanns inlägg på Twitter om att VM 2014 var riggat eftersom de visste att Tyskland skulle vinna mot Brasilien med 7-1 i semifinalen. Sjukt svårt att kontrollera sådant och är ofta efterhandskonstruktioner.
Om det går att fastställa att det skrevs en månad innan skjutningen så är det märkligt enligt mig.
Citera
2026-01-13, 20:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då var det väl i motsatt riktning mot flygplatsen som någon blivit skjuten enligt Ian.
Så det är bara ett tomt påstående från Ian? Du vet inte ens var någonstans det handlar om?

Ingen blev för övrigt skjuten på flygplatsen. De två tankcisternerna som besköts ligger rakt till höger om konsertområdet - de syns tydligt på kartan precis till höger om det tomma området bredvid konserten. https://vegasshootingmap.com/
Citera
2026-01-14, 07:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är ju JAG som påstår saker ur minnet.
Ian har ju inte sagt det jag påstår, det är JAG som kommer med tomma påståenden.

Jag minns ju fel helt enkelt, och det är ju inte Ians fel, eller hur.

Och hur tror du läsarna skulle förstå det när du skrev ” Då var det väl i motsatt riktning mot flygplatsen som någon blivit skjuten enligt Ian.”…
Men tack, då vet vi att du hittade på helt enkelt..
Citera
2026-01-14, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Och hur tror du läsarna skulle förstå det när du skrev ” Då var det väl i motsatt riktning mot flygplatsen som någon blivit skjuten enligt Ian.”…
Men tack, då vet vi att du hittade på helt enkelt..
Vill du kalla det "hitta på" att minnas fel så kan jag i viss mån hålla med dig.

Poängen var att Ian menar att grupper av folk hittats ihjälskjutna på ställen som den förmodade ensamma skytten omöjligt hade kunnat skjuta ihjäl dom ifrån rummet.
Citera
2026-01-14, 11:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Vill du kalla det "hitta på" att minnas fel så kan jag i viss mån hålla med dig.

Poängen var att Ian menar att grupper av folk hittats ihjälskjutna på ställen som den förmodade ensamma skytten omöjligt hade kunnat skjuta ihjäl dom ifrån rummet.
Faller alla alltid ihop på exakt det stället de blivit skjutna?
Citera
2026-01-14, 11:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Faller alla alltid ihop på exakt det stället de blivit skjutna?
Dom som Ian pratade om hade gjort det.
Enligt Ian.
Skjutna i huvudet kanske, jag minns inte.
Senast redigerad av adaptern 2026-01-14 kl. 11:38.
Citera
2026-01-14, 11:43
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Dom som Ian pratade om hade gjort det.
Enligt Ian.
Skjutna i huvudet kanske, jag minns inte.
Då får väl Ian bevisa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in