2026-01-11, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Knappast från sidan. Hur tänkte du då?
Flamman kommer synas nästan en meter ut från fönstret.
Citera
2026-01-11, 20:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern

Det är inte eldkastare han sköt med…
Citera
2026-01-11, 20:12
Bannlyst
Citat:
Det är inte eldkastare han sköt med…
Det gör inte killen i filmen jag länkade heller.
Citera
2026-01-11, 20:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det gör inte killen i filmen jag länkade heller.

Så vad skjuter han med? Vad sköt
paddock med i filmen du länkade? Hur långt in i rummet stod paddock och hur är vinkeln i filmen?
Citera
2026-01-11, 20:24
Bannlyst
Citat:
Så vad skjuter han med? Vad sköt
paddock med i filmen du länkade? Hur långt in i rummet stod paddock och hur är vinkeln i filmen?
Inte vet jag, men inga mynningsflammor och inga krossade rutor tyder ju på att Paddoch var den gamla vanliga patsyn.
Citera
2026-01-11, 20:31
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Varför ger du dig in i en sån här diskussion när du har exakt noll kunskaper när det gäller vapen?
Citera
2026-01-11, 20:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Varför ger du dig in i en sån här diskussion när du har exakt noll kunskaper när det gäller vapen?
Lite kunskap har jag, jag har skjutit Mauser, AK4 och lite olika pistoler.
Citera
2026-01-12, 07:34
Medlem
Citat:
Han sköt endast från ett rum enligt utredningen - så det är väl inget märkligt med att han barrkaderade dörren dit när han skulle börja skjuta.

Två saker som varit märkliga är att Ian, samt att jag sett flera andra nämna detta är, som är i princip helt omöjligt och fick en rejäl skruv på nätet är:

1. Paddock har två skott i sig
2. Han sprang mellan två rum och sköt

Du debunkar påstående ett och det verkar stämma. Men i påstående två står det att han sprang mellan två rum 32-135 och 32-134. Jag kanske har hittat fel information....
Citera
2026-01-12, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Två saker som varit märkliga är att Ian, samt att jag sett flera andra nämna detta är, som är i princip helt omöjligt och fick en rejäl skruv på nätet är:

1. Paddock har två skott i sig
2. Han sprang mellan två rum och sköt

Du debunkar påstående ett och det verkar stämma. Men i påstående två står det att han sprang mellan två rum 32-135 och 32-134. Jag kanske har hittat fel information....

Lite förvirrande eftersom jag får upp olika svar på fråga två. Ibland att han sköt från två olika rum. Ibland att han sköt från två olika fönster i samma stora svit. Men det var bara ett fönster krossat?

Kan det vara så att de som djupdyker i denna skjutning ser den varierande information och drar sina egna slutsatser? Ian har definitivt en del hål i sina förklaringar och är en som lugn Alex Jones som biter fast i ett ämne och skakar och så faller det ut något. Han har dessutom djupdykt i mordet på Charlie Kirk Epstein etc men det finns andra trådar för det.
Citera
2026-01-13, 18:07
Medlem
Citat:
Alex Jones är lurig, och hans beteende på sistone är väldigt skumt.
Ian Carroll är betydligt seriösare.
Candace, Ian, Dave Smith, Theo Von, Ana och Cenk, dom är trovärdiga allihop.
Och Tucker är numera helt suverän.

Och bäst av alla är (som vanligt) James Corbett.

Problemet med Ian, och i detta fall med Las Vegas skjutningen, är att han slänger ut tusen olika saker och binder inte ihop många trådar. Exempelvis när hans säger i intervju med Tucker: We dont know for a fact fact fact but.... Han går loss på påståendet att Paddock sprang mellan två rum trots att dörren var barrikaderad. Men han har valt en viss `data` som cirkulerar därute och passar hans narrativ. Men Paddock sprang mellan två fönster i samma svit.

Jag hade inte djupdykt i Las Vegas skjutningen innan Ian dök upp hos Tucker. Men efter kollat in ämnet en del så har jag blivit mer skeptisk mot Ian samt att Tucker borde ifrågasätta hans påstående

Du borde slänga in Nick i namndroppandet ovan.
Citera
2026-01-13, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostro
Problemet med Ian, och i detta fall med Las Vegas skjutningen, är att han slänger ut tusen olika saker och binder inte ihop många trådar. Exempelvis när hans säger i intervju med Tucker: We dont know for a fact fact fact but.... Han går loss på påståendet att Paddock sprang mellan två rum trots att dörren var barrikaderad. Men han har valt en viss `data` som cirkulerar därute och passar hans narrativ. Men Paddock sprang mellan två fönster i samma svit.

Jag hade inte djupdykt i Las Vegas skjutningen innan Ian dök upp hos Tucker. Men efter kollat in ämnet en del så har jag blivit mer skeptisk mot Ian samt att Tucker borde ifrågasätta hans påstående

Du borde slänga in Nick i namndroppandet ovan.
Som jag förstått det så måste han ha sprungit mellan rummen eftersom han sköt mot ställen som inte går att skjuta mot om han bara sköt från ett av rummen.
Citera
2026-01-13, 18:53
Medlem
Citat:
Som jag förstått det så måste han ha sprungit mellan rummen eftersom han sköt mot ställen som inte går att skjuta mot om han bara sköt från ett av rummen.

Är det en hänvisning till det Ian säger att folk hade blivit skjutna i marknivå och uppifrån? (helikoptrar)

Jag har inte hittat någon information om det överhuvudtaget. Det är det jag menar med att Ian slänger ut massa påståenden som han inte kan backa upp. Men tanke på hur mycket hans spenderat att undersöka Las Vegas-skjutningen borde han kunna backa upp sina påståenden med bättre källmaterial.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in