2026-01-13, 21:40
Medlem
Beror på hur mycket tid du orkar lägga ner och hur stora risker du är villig att ta.

Beställde en gång ifrån utlandet som fastnade i tullen (Tobak).
Tullen ville ha orderbekräftelse innan dom släppte det.

Jag gick in på sidan Fiver och fick nån bangladesh att göra om texten i orderbekräftelsen till något "legitimt", kostade runt 100 kr.

Dom släppte sedan hem paketet.

Nu hade dom 0 aning vart paketet kom ifrån och vad den sidan sålde då dom skickat som gåva.
Baken kanske har mer koll på sidorna du beställt ifrån.
Citera
2026-01-13, 23:02
Medlem
Jag tror att du är rökt. Ganska säker på att banken kan avsluta dina konton om du handlar droger. De flesta banker har i sina avtalsvillkor att man inte får använda kontot för kriminell verksamhet vilket ts tycks ha gjort när ts handlar droger. Om det nu är illegala droger förstås alla droger är ju inte illegala
Citera
2026-01-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Jag tror att du är rökt. Ganska säker på att banken kan avsluta dina konton om du handlar droger. De flesta banker har i sina avtalsvillkor att man inte får använda kontot för kriminell verksamhet vilket ts tycks ha gjort när ts handlar droger. Om det nu är illegala droger förstås alla droger är ju inte illegala
Jag har inte köpt droger från sidan utan bantningsmedel. Antar ändå att hemsidan ses som att man bidrar till kriminalitet.
Citera
2026-01-13, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cajsawall
Jag har inte köpt droger från sidan utan bantningsmedel. Antar ändå att hemsidan ses som att man bidrar till kriminalitet.
Jag tror inte heller att du kommer undan för saken är nog den att det handlar om var du köpt ifrån och inte vad du köpt. Men jag kan ha fel.
Citera
2026-01-13, 23:58
Medlem
Det här är ingen enkel sak, bankerna stänger ju konton och avslutar Bankid för det lilla minsta.
Det sjuka gällande Swishtransaktioner, är att det egentligen inte handlar om storleken på summan utan hur frekvent man flyttat medel.
Det räcker inte med att skriva internetköp eller något annat luftigt.
En del banker kräver transaktioner 2 år bakåt, vam fasen kommer ihåg om man bjöd polaren på MAX ett specifikt datum.
Får man konton spärrade så bannas ditt Bankid 2 år framåt och det gäller i alla banker inte bara den bank du har nu, det är nog det värsta.
Citera
2026-01-14, 00:50
Medlem
Säg som det är! Bankerna gillar ärliga kunder. Ärlighet varar längst.
Citera
2026-01-14, 01:58
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Beror på hur mycket tid du orkar lägga ner och hur stora risker du är villig att ta.

Beställde en gång ifrån utlandet som fastnade i tullen (Tobak).
Tullen ville ha orderbekräftelse innan dom släppte det.

Jag gick in på sidan Fiver och fick nån bangladesh att göra om texten i orderbekräftelsen till något "legitimt", kostade runt 100 kr.

Dom släppte sedan hem paketet.

Nu hade dom 0 aning vart paketet kom ifrån och vad den sidan sålde då dom skickat som gåva.
Baken kanske har mer koll på sidorna du beställt ifrån.
Kan också rekommendera Fiverr. Deras tjänster är bra och har hjälpt mig med diverse intyg, helt okej. Finns även som app.

Finns endel på Reddit också men du kan läsa om dom här. https://webshopsguiden.se/fiverr-sverige/
Citera
2026-06-01, 21:55
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Ekonomi: övrigt --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2026-06-02, 01:47
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Banken vill veta om transaktioner och Swish jag har skickat. De vill ha en beskrivning och underlag gällande varför jag har skickat pengarna. Till saken hör att jag handlat på en drogshop. Det är samma summa som skickats flera gånger under förra året. Hur kan jag förklara transaktionerna?
Hur gick det, godtog banken dina förklaringar?
Citera
2026-06-04, 09:51
Medlem
tnems avatar
Citat:

När jag köpt lagliga RC-droger så har betalningen gått till ett legitimt företag.
Så kolla upp vilket företag du gjort betalningen till, om det nu rör sig om ett företag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in