2026-01-13, 15:31
Medlem
Banken vill veta om transaktioner och Swish jag har skickat. De vill ha en beskrivning och underlag gällande varför jag har skickat pengarna. Till saken hör att jag handlat på en drogshop. Det är samma summa som skickats flera gånger under förra året. Hur kan jag förklara transaktionerna?
Citera
2026-01-13, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cajsawall
Banken vill veta om transaktioner och Swish jag har skickat. De vill ha en beskrivning och underlag gällande varför jag har skickat pengarna. Till saken hör att jag handlat på en drogshop. Det är samma summa som skickats flera gånger under förra året. Hur kan jag förklara transaktionerna?
Banken är nog inte intresserad av vad du köpt, så att det är en shoppingsajt du skickat till borde väl räcka, tänker jag mig.
Citera
2026-01-13, 15:43
Medlem
Eurodiscos avatar
Citat:
Banken måste ställa dom frågorna. Dock struntar bankerna (åtminstone min bank) fullständigt i var eller vad du har handlat någonstans . Skriv bara internet köp utomlands och hur mycket du handlar för så blir banken nöjd
Citera
2026-01-13, 15:48
Medlem
Onanikrems avatar
Funkar verkligen Swish utomlands? Jag skulle säga jag köpt uppstoppade Teletubbies till min samling. från Hassan alibaba eller vem det nu är.
Citera
2026-01-13, 16:38
Medlem
Du förklarar dem väldigt gott å kort, internet köp.
Citera
2026-01-13, 18:10
Medlem
Dock vill de ju ha underlag för det skriver dem!
Citera
2026-01-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Du förklarar dem väldigt gott å kort, internet köp.
Citera
2026-01-13, 19:05
Medlem
Citat:

Okej, säg att du har skänkt pengar bara då. Frågar dem varför så säger du att du fick intrycket att dem räddar hemlösa hundar. Du har inte frågat desto mer om det.
Senast redigerad av Noccofocus 2026-01-13 kl. 19:10.
Citera
2026-01-13, 19:16
Medlem
Symptms avatar
Du är bevakad
Citera
2026-01-13, 19:19
Medlem
Gå in på drogshop och titta på tidigare ordrar, ev tidigare meddelanden. Skriv ut en PDF. Det borde vara tillräckligt för att banken ska förstå vad transaktionen handlade om.
Citera
2026-01-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Gå in på drogshop och titta på tidigare ordrar, ev tidigare meddelanden. Skriv ut en PDF. Det borde vara tillräckligt för att banken ska förstå vad transaktionen handlade om.
Banken kan så klart redan se exakt vilken text som TS skrivit när han skickade pengar. Det går inte att dölja något. Bara att skriva den exakta sanningen.
Citera
2026-01-13, 21:19
Avslutad
Kontakta en jurist för rådgivning är mitt tips. En jurist kan bl.a. hjälpa dig att formulera ett brev till banken och annat.

Det kan bli problematiskt om du inte kan ge underlag som visar att dina Swish-transaktioner är legitima. De kan t.ex. spärra Swish eller ännu värre spärra hela kontot så du inte kommer åt pengarna.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-01-13 kl. 21:44.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in