2025-12-10, 21:45
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trmg
Vadå choklad? Har du någon beräkning eller känsla för hur snabbt thca omvandlas i rumstemp?

Jag satte in variablerna i Laplacetransformen och kopplade upp mig mot googles datacenter i silicon valley. Då fick jag tillbaka det svaret.

Det tar ungefär en kvart vid 120grader att omvandla det mesta till thc. Några månader i rumstemp borde lätt kunna omvandla en hel del.

Sedan borde tullen redan gjort en analys av innehållet vid det här laget. Hade det inte funnits någon olaglig substans i innehållet så finns det ju inget att förhöra om.
Senast redigerad av eldrattan 2025-12-10 kl. 21:56.
Citera
2025-12-10, 22:51
Medlem
B4RR4845s avatar
"Processen är extremt långsam vid låga temperaturer. THCA är relativt stabilt vid rumstemperatur och det skulle ta betydligt längre tid än några månader för att nå någon betydande THC-nivå. Omvandlingen kräver i praktiken upphettning (rökning, vaping, ugn) för att ske i meningsfull utsträckning."

Tullen har utredningsskyldigheter när de gör beslag. De kanske inte ens har testat produkten utan utgår ifrån att det är narkotika och/eller ser ut som det. De lär nog undra vad syftet med köpet är och försöka få dig erkänna att din avsikt är att konsumera det. THCA är lagligt i sin råa form. Att de har förvarat produkten på ett sådant sätt som eventuellt orsakat dekarb. är ju inte ditt fel, om så skulle vara fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag satte in variablerna i Laplacetransformen och kopplade upp mig mot googles datacenter i silicon valley. Då fick jag tillbaka det svaret.

Det tar ungefär en kvart vid 120grader att omvandla det mesta till thc. Några månader i rumstemp borde lätt kunna omvandla en hel del.

Sedan borde tullen redan gjort en analys av innehållet vid det här laget. Hade det inte funnits någon olaglig substans i innehållet så finns det ju inget att förhöra om.
Citera
2025-12-11, 03:39
Medlem
smutsomirs avatar
Om du erkänner att du beställt så kommer du sannolikt få lämna blodprov. Fixar du det? Om inte så är mitt råd att neka.
Citera
2025-12-11, 06:05
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Jag skrev det där i affekt och kommer inte göra det, alltså försöka skylla ifrån mig. Jag var upprörd som fan och det finns en del ilska från mitt håll för vad som hände där vilket nog spelade in också.

Jag kommer att erkänna detta. Som en annan skrev så har jag beställt det i god tro om att det var lugnt då det inte var klassat och det även stod på sidan (och har stått också på andra liknande sidor) "100% lagligt" osv.

Och det är det jag kommer hävda, sen får vi se hur långt det håller. Det står även att jag får ha en försvarare med mig, så det ska jag ha.

Citat:
Ja jag vet inte hur det kommer gå. Har mycket svårt att de skulle godta att man bara blånekar. Det är i princip omöjligt att beställa något i någon annans namn så jag tror inte det kommer funka.

Kommer driva linjen att jag har beställt detta i god tro, sen får vi se hur det går. Kommer givetvis se till att vara ren också.

Så länge du nekar kommer du inte bli dömd för något då det inte går att bevisa att du har beställt narkotika i ditt namn, såvida du inte anger dig själv och erkänner vilket skulle vara otroligt trögt. Din försvarare skulle förmodligen säga något liknande, i andra ordalag.

Det är bara att säga att du inte vet vad det handlar om, att någon annan måste beställt i ditt namn, håll det kort. Spelar ingen roll vad polisen du pratar med tror själv, går det inte att bevisa ett ringa narkotikabrott kommer de inte lägga resurser på att försöka hitta bevis heller, de har beslagtagit narkotikan, vilket är det viktigaste egentligen.

Sen kan jag lägga en beställning i min grannes namn just nu om jag vill, busenkelt, och ingen annan förutom jag vet om det.
Citera
2025-12-11, 07:02
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B4RR4845
"Processen är extremt långsam vid låga temperaturer. THCA är relativt stabilt vid rumstemperatur och det skulle ta betydligt längre tid än några månader för att nå någon betydande THC-nivå. Omvandlingen kräver i praktiken upphettning (rökning, vaping, ugn) för att ske i meningsfull utsträckning."

Tullen har utredningsskyldigheter när de gör beslag. De kanske inte ens har testat produkten utan utgår ifrån att det är narkotika och/eller ser ut som det. De lär nog undra vad syftet med köpet är och försöka få dig erkänna att din avsikt är att konsumera det. THCA är lagligt i sin råa form. Att de har förvarat produkten på ett sådant sätt som eventuellt orsakat dekarb. är ju inte ditt fel, om så skulle vara fallet.

Ne tullen arbetar inte så. De gör analys i princip av allting som är suspekt. De kallar inte någon på förhör när det inte finns något konkret.
Citera
2025-12-11, 20:58
Medlem
Sverige liknar allt mer en nazistisk diktatur. Helt sjukt, det kryllar av mord, pedofili, våldtäkter, rån, etc, men istället så väljer man att trakassera sjuka människor som handlar lagliga medicinska produkter mot sina åkommor på nätet.

Neka allt, erkänn aldrig någonting någonsin, du har inte gjort något olagligt, låt inte fascisterna förstöra ditt liv.
Citera
2025-12-11, 21:41
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Va är ni för jävla veklingar? Sitta o beställa o sedan noja för 20 gram röka....

Neka, gola ALDRIG PÅ NGN, Uppge endast personnr , resten ska dom bevisa.

God Jul Veklingar

På riktigt så borde TS göra precis som Bluebeast skriver. Du har inte köpt något olagligt och det enda som kan fälla TS är att han börjar snacka.

Hitta inte på nåt. Snacka inte om någon annan. Det är deras jobb att bevisa att du har haft intentionen att göra nåt olagligt. Gör det inte lättare genom att snacka.
Citera
2026-01-12, 13:15
Medlem
Citat:
Hej, har sökt här men hittar konstigt nog inga nyligen trådar? Antingen söker jag fel eller så funkar inte söken som den ska.

Gjorde en beställning från Stonley i somras som försvann. Augusti kan det ha varit. Det var THC-A som inte var klassat då och mig veterligen inte nu heller. Fick brevet för någon vecka sedan. Står att jag måste komma på fysiskt förhör. Hur kan de ta detta när det var THC-A och vad bör jag göra? Är nervös så skulle uppskatta seriösa svar, såna som bara ska skriva för att vara dryga behöver inte svara alls.

Jag tänkte ringa dom men vill höra med er först.
Står att om jag inte kommer så kan det bli aktuellt med hämtning.

Hur har det gått TS? Jag sitter i samma sits.
Citera
2026-01-12, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearsome1
Som jag skrivit flera gånger i thc-a tråden. tullen tog mitt thc-a och cbd. Först märkte jag att paketet inte skickades vidare efter det sorterats. 2 månader senare fick jag hem ett brev från tullen där det stod att jag hade varit misstänkt för smuggling, narkotikabrott och vad mer de nu stod, MEN att allt var nedlagt i brist på bevis.
Sen fick jag ett brev att det fanns att hämta ut på posten, vilket ja gjorde. detta var i augusti och har än så länge inte hänt något annat.

så det är garanterat lugnt, det är ju inte olagligt så vad kan dom göra?
Senast redigerad av hasht0mten 2026-01-12 kl. 14:30.
Citera
2026-01-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasht0mten
Som jag skrivit flera gånger i thc-a tråden. tullen tog mitt thc-a och cbd. Först märkte jag att paketet inte skickades vidare efter det sorterats. 2 månader senare fick jag hem ett brev från tullen där det stod att jag hade varit misstänkt för smuggling, narkotikabrott och vad mer de nu stod, MEN att allt var nedlagt i brist på bevis.
Sen fick jag ett brev att det fanns att hämta ut på posten, vilket ja gjorde. detta var i augusti och har än så länge inte hänt något annat.

så det är garanterat lugnt, det är ju inte olagligt så vad kan dom göra?

Fast att du fick ett brev om att du hade varit misstänkt. Är väl inte samma sak? Detta handlar om beslag och nu förhör.
Citera
2026-01-13, 22:54
Medlem
KattKorvens avatar
Hej på er,

Jag valde att ligga lågt tills jag hade något nytt.
Förhöret blev uppskjutet och jag har nyligen varit på det, har fått reda på att det nu blivit nedlagt. Brev med mer info om exakt motivering kommer.

Jag sa som det var att jag beställt detta utifrån att det stått där och på liknande sidor att det är 100% lagligt osv. Visade dem även de två länkarna som kom på sida 2 i tråden. Sa också att jag utgår från att en seriös sida som specar moms etc har koll och inte skickar en produkt till ett land vari produkten är olaglig.

Så nu kan jag lägga detta bakom mig.
Citera
2026-01-13, 23:01
Medlem
KattKorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearsome1

Du är för färsk för PM (för få inlägg) så vi ger det ett par dagar
Senast redigerad av KattKorven 2026-01-13 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in