Citat:
Ursprungligen postat av
KattKorven
Jag skrev det där i affekt och kommer inte göra det, alltså försöka skylla ifrån mig. Jag var upprörd som fan och det finns en del ilska från mitt håll för vad som hände där vilket nog spelade in också.
Jag kommer att erkänna detta. Som en annan skrev så har jag beställt det i god tro om att det var lugnt då det inte var klassat och det även stod på sidan (och har stått också på andra liknande sidor) "100% lagligt" osv.
Och det är det jag kommer hävda, sen får vi se hur långt det håller. Det står även att jag får ha en försvarare med mig, så det ska jag ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
KattKorven
Ja jag vet inte hur det kommer gå. Har mycket svårt att de skulle godta att man bara blånekar. Det är i princip omöjligt att beställa något i någon annans namn så jag tror inte det kommer funka.
Kommer driva linjen att jag har beställt detta i god tro, sen får vi se hur det går. Kommer givetvis se till att vara ren också.
Så länge du nekar kommer du inte bli dömd för något då det inte går att bevisa att du har beställt narkotika i ditt namn, såvida du inte anger dig själv och erkänner vilket skulle vara otroligt trögt. Din försvarare skulle förmodligen säga något liknande, i andra ordalag.
Det är bara att säga att du inte vet vad det handlar om, att någon annan måste beställt i ditt namn, håll det kort. Spelar ingen roll vad polisen du pratar med tror själv, går det inte att bevisa ett ringa narkotikabrott kommer de inte lägga resurser på att försöka hitta bevis heller, de har beslagtagit narkotikan, vilket är det viktigaste egentligen.
Sen kan jag lägga en beställning i min grannes namn just nu om jag vill, busenkelt, och ingen annan förutom jag vet om det.