Dumt nog grundåterställde jag inte den först. Vår kontakt slutade inte alls bra så jag kanske kan hävda att det är han som beställt till mig för att jävlas och sätta mig i skiten. Vad tror du om det? Det är ju upp upp till dom att bevisa, och vad jag kan se är inte ens polisen involverad - än.
Vilket jävla klappträ du är. Först säger du att du beställt något lagligt och sedan vill du komma ur situationen genom att ljuga för polisen och sätta dit en före detta polare, vilket definitivt är olagligt.
Du har två alternativ.
Antingen blånekar du och då vet du ingenting. Ge fan i att spekulera i ett polisförhör. Det är deras jobb att spekulera. Det är deras jobb att bevisa vem som gjort det. Gör inte deras jobb åt dem.
Eller så berättar du som det är. Du har beställt en laglig substans. Visa gärna hemsidan du beställde ifrån och att de uppger att det bara är lagliga produkter de säljer. Om de sedan skickar en olaglig vara så saknar du uppsåt.
Ifall polisen kan spåra din betalning eller om det bara är du som kan hämta din post skulle jag rekommendera att du kör på det sistnämnda. Lycka till.
PS skiter du i förhöret så kanske påpå kommer till skola/arbetsplats och hämtar dig.
THCA är ju lagligt att köpa och inneha så du har ju inte begått något brott på det sättet. Men om det skulle vara så att det utsatts för dekarboxylering så att THC-halten överstiger det tillåtna är frågan om dom anser att du som konsument borde ha haft i åtanke att den risken fanns eller om dom anser att det ligger utanför ditt ansvar som konsument.
Dra ut på den här skiten så länge du bara kan nu, sug ut varenda litet skatteöre som finns så att dom får se hur mycket trams dom slösar sina resurser på. Gå dit först och var supertrevlig, be om advokat, boka om, säg att du är sjuk så sent som möjligt till nästa möte. Boka om igen och dyk inte upp överhuvudtaget. Nästa gång måste dom hämta dig, kostar mer pengar, då svarar du inte på frågorna och tar det till rättegång. Antagligen lägger dom ner här eftersom dom inte kunnat bevisa att du gjort beställningen men om inte - Så berättar du under rättegången att du inte gjort beställningen. Bevisbördan ligger då hos åklagaren som kommer se ut som ett jävla frågetecken.
EDIT:
Om det dessutom är lagligt så hoppas vi väl på rättegång här?
Ja det tror jag nog skulle funka, drar man det till sin spets funkar det nog lika bra som att bara blåneka och hålla tyst. Du verkar ju inte ha problem att hitta på grejer så det där kommer gå skitbra. Kommer bli nedlagt, det tror jag allt.
Önskar dig lycka till!
Jag skrev det där i affekt och kommer inte göra det, alltså försöka skylla ifrån mig. Jag var upprörd som fan och det finns en del ilska från mitt håll för vad som hände där vilket nog spelade in också.
Jag kommer att erkänna detta. Som en annan skrev så har jag beställt det i god tro om att det var lugnt då det inte var klassat och det även stod på sidan (och har stått också på andra liknande sidor) "100% lagligt" osv.
Och det är det jag kommer hävda, sen får vi se hur långt det håller. Det står även att jag får ha en försvarare med mig, så det ska jag ha.
THCA är ju lagligt att köpa och inneha så du har ju inte begått något brott på det sättet. Men om det skulle vara så att det utsatts för dekarboxylering så att THC-halten överstiger det tillåtna är frågan om dom anser att du som konsument borde ha haft i åtanke att den risken fanns eller om dom anser att det ligger utanför ditt ansvar som konsument.
Ja jag vet inte hur det kommer gå. Har mycket svårt att de skulle godta att man bara blånekar. Det är i princip omöjligt att beställa något i någon annans namn så jag tror inte det kommer funka.
Kommer driva linjen att jag har beställt detta i god tro, sen får vi se hur det går. Kommer givetvis se till att vara ren också.
Ja jag vet inte hur det kommer gå. Har mycket svårt att de skulle godta att man bara blånekar. Det är i princip omöjligt att beställa något i någon annans namn så jag tror inte det kommer funka.
Kommer driva linjen att jag har beställt detta i god tro, sen får vi se hur det går. Kommer givetvis se till att vara ren också.
Det är inte så svårt att beställa i någon annans namn samt att det är absolut inga problem att skicka iväg något till någon. Men absolut du borde inte bli dömd hursomhelst
Vad är det som är konstigt med att bli orolig för 20g röka kontra 200g? Alla har olika förutsättningar. 200g skulle inte rubba mig, men jag har mitt bagage och bryr mig inte nämnvärt (hur bra det nu är), men jag förstår om man är orolig för eventuell påföljd gällande mindre mängder såklart. Det var jag också för många år sen.
Skillnaden mellan 20g och 200g är dagsböter och ~2 månaders fängelse. Ganska stor skillnad om du frågar mig, men visst fan suger dagsböter som fan också. Speciellt om man tjänar bra. Har man lite utgifter så har man ju inte mer pengar över än en fattiglapp som går på soc liksom, men mer böter blir det.
Senast redigerad av Lifestealer 2025-12-10 kl. 11:19.
Jag vill tacka för ert stöd så långt. Ni kanske undrar varför jag inte kommenterar mer. Svaret är att jag helt enkelt inte orkar. Jag är förkrossad över detta och det är en katastrof för mig. Jag var viljat hålla mig på rätt sida av lagen, annars hade jag köpt på gatan eller gett mig in på darknet. Men det är inte för mig, jag vill inte vara en kriminell person. Jag ser inte ner på kriminella personer och alla har sina egna anledningar. Jag dömer ingen och har aldrig gjort, så ta det inte så, men jag är inte den personen. Jag är ingen tuffing eller gangster.
Jag har pratat med en advokat och jag blev lugn av det samtalet. Jag kommer ha honom med mig och jag har tagit screenshot från en sida som säljer THC-A där det står typ "helt lagligt att köpa och inneha" och det är det jag utgått ifrån.
Sen om de godtar detta kan inte jag kontrollera. Men det och att substansen inte är klassad betyder förhoppningsvis något. Sen om det har råkat vara riktiga grejer de skickat till mig kan jag inte rå för under de premisserna. Advokaten sa att jag har goda chanser att gå fri men det är inget man kan garantera såklart och jag är också lugn i den tanken.
Jag vill tacka för ert stöd så långt. Ni kanske undrar varför jag inte kommenterar mer. Svaret är att jag helt enkelt inte orkar. Jag är förkrossad över detta och det är en katastrof för mig. Jag var viljat hålla mig på rätt sida av lagen, annars hade jag köpt på gatan eller gett mig in på darknet. Men det är inte för mig, jag vill inte vara en kriminell person. Jag ser inte ner på kriminella personer och alla har sina egna anledningar. Jag dömer ingen och har aldrig gjort, så ta det inte så, men jag är inte den personen. Jag är ingen tuffing eller gangster.
Jag har pratat med en advokat och jag blev lugn av det samtalet. Jag kommer ha honom med mig och jag har tagit screenshot från en sida som säljer THC-A där det står typ "helt lagligt att köpa och inneha" och det är det jag utgått ifrån.
Sen om de godtar detta kan inte jag kontrollera. Men det och att substansen inte är klassad betyder förhoppningsvis något. Sen om det har råkat vara riktiga grejer de skickat till mig kan jag inte rå för under de premisserna. Advokaten sa att jag har goda chanser att gå fri men det är inget man kan garantera såklart och jag är också lugn i den tanken.
Fast nu har ju chokladbiten legat i flera månader och gottat till sig rejält i rumstemperatur. Sannolikheten att det är mer än 0.2% THC i försändelsen nu är inte bara hög, den är skyhög.
Fast nu har ju chokladbiten legat i flera månader och gottat till sig rejält i rumstemperatur. Sannolikheten att det är mer än 0.2% THC i försändelsen nu är inte bara hög, den är skyhög.
Vadå choklad? Har du någon beräkning eller känsla för hur snabbt thca omvandlas i rumstemp?