2026-01-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Tvivlar du även på siffran 2 000?

Som du beskriver, Trump har starkt bidragit till det hela oavsett dödsantalen

Trump har uppmuntrat dessa människor att möta kulorna och döden, bli invalidiserade i ett sargat samhälle som är dysfunktionellt.

Om Trump inte vill brännas helt av omvärldens ögon, förväntar jag ett agerande NU!
Trump kommer inte att göra något om han inte tjänar personligen på det. Att hans uppmaning får tusentals oskyldiga iranier att dö spelar ingen roll för honom och hans MAGAs vet inte ens om Iran är ett land, en världsdel eller en delstat. De är oftast idioter.

Däremot är jag otroligt imponerad över att motståndet fortsätter mot mullorna! Uppmaningen var bra, men Trump har inget argument för den. Iraniet förtjänar en bra framtid. Utan mullorna kommer detas relation med Israel att bli bra igen. Hur Hamas och handlösa Hizbolla ska klara sig utan stöd från Iran blir intressant att se.
2026-01-13, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Vad är det för idioti du pratar? Försök förklara varför BLM-marxisternas kaos i USA skulle kunna jämföras med mullornas avrättning av tiotusentals oskyldiga i Iran.
Antagligen samma gäng på båda ställena som orsakar kaos?
Utbildningen sköts av CIA m fl.
De skyldiga kommer att straffas verkar det som
2026-01-13, 22:45
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Jaha
Du startar en TS för att propagera för krig
Oprovocerat anfallskrig på ett suveränt land.
Hoppas att du bor i Israel så du får chans att njuta av effekterna.
Jag ville aldrig få hit Mellanösterns konflikter.

Att Mellanösterns religiösa diktaturer och stormaktsintriger ska spilla över hit.

Jag vill inte att deras skit ska nå Sverige eller Europa.

Mitt perspektiv är att den iranska regimen, mullornas diktatur, är en destabiliserande kraft långt utanför sina egna gränser.

Det är de som exporterar våld, proxykrig, terror och instabilitet.

Att påpeka! Det är inte att förespråka anfallskrig, det är att konstatera ett säkerhetspolitiskt faktum.

När jag talar om Trump handlar det inte om att heja på bomber, utan om ansvar.

Ord och signaler från världens mäktigaste aktörer får konsekvenser.

Att elda (som Trump just nu tomt) på ett redan dysfunktionellt samhälle där människor redan betalar med liv och lemlästning är inget jag försvarar.

Jag hoppas på ett Iran som det var innan mullorna tog makten!

Ett land som kunde utvecklas, handla, resa och leva utan religiös terrorstat.

Ett Iran som inte hotar sina grannar och inte trycker ut sitt förtryck i omvärlden.
Senast redigerad av Kallis 2026-01-13 kl. 22:51.
2026-01-13, 22:47
Medlem
Citat:
Så du anser att lika många dödades när BLM-marxisterna gjorde uppror i USA, som nu när mullornas poliser skjuter skarpt mot oskyldiga folkmassor i Iran?

Vilka är de skyldiga som kommer att straffas i Iran? Någon kvinna som tagit av sig slöjan, som förtjänar att stenas?

Jag skäms nästan att svara dig 🙁
2026-01-13, 22:55
Medlem
Citat:

Citat:
Jag ville aldrig få hit Mellanösterns konflikter.

Att Mellanösterns religiösa diktaturer och stormaktsintriger ska spilla över hit.

Jag vill inte att deras skit ska nå Sverige eller Europa.

Mitt perspektiv är att den iranska regimen, mullornas diktatur, är en destabiliserande kraft långt utanför sina egna gränser. Det är den som exporterar våld, proxykrig, terror och instabilitet.

Att påpeka! Det är inte att förespråka anfallskrig, det är att konstatera ett säkerhetspolitiskt faktum.

När jag talar om Trump handlar det inte om att heja på bomber, utan om ansvar. Ord och signaler från världens mäktigaste aktörer får konsekvenser.

Att elda på ett redan dysfunktionellt samhälle där människor redan betalar med liv och lemlästning är inget jag försvarar.

Jag hoppas på ett Iran som det var innan mullorna tog makten!

Ett land som kunde utvecklas, handla, resa och leva utan religiös terrorstat.

Ett Iran som inte hotar sina grannar och inte trycker ut sitt förtryck i omvärlden.
Iran var en hård diktatur under Shahens tid.
"1951: Nationalist PM Mossadegh attempts oil nationalization; Shah briefly flees.
Enda gången Iran hade demokrati.
1953: US/UK-backed coup restores the Shah, who develops secret police (SAVAK).
1979: Mass protests force the Shah into exile, ending the monarchy. "
Vill du ersätta mullorna med en kunglig despot?
När det gäller attt hota sina grannar trodde jag du menade USA eller Israel?
2026-01-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så du anser att lika många dödades när BLM-marxisterna gjorde uppror i USA, som nu när mullornas poliser skjuter skarpt mot oskyldiga folkmassor i Iran?

Vilka är de skyldiga som kommer att straffas i Iran? Någon kvinna som tagit av sig slöjan, som förtjänar att stenas?

Jag skäms nästan att svara dig 🙁
Hur vet du att det inte fanns terrorister som utnyttjade situationen och orsakade dödsfall?
Oskyldiga människor sätter inte eld på bilar och bombar byggnader som människor vistas i ?
Oskyldiga människor beter sig inte som våra huliganer gör i Sverige.
Skillnaden är bara att vi bjuder på saft och bullar men det gör inte polisen därnere.
Jag skäms över din brist på källkritik.
Senast redigerad av Mary99 2026-01-13 kl. 23:07.
2026-01-13, 23:02
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Tvivlar du även på siffran 2 000?

Som du beskriver, Trump har starkt bidragit till det hela oavsett dödsantalen

Trump har uppmuntrat dessa människor att möta kulorna och döden, bli invalidiserade i ett sargat samhälle som är dysfunktionellt.

Om Trump inte vill brännas helt av omvärldens ögon, förväntar jag ett agerande NU!

säkert fler än 2000, sa bara att Trump gjorde en tabbe -- om det inte var med flit.. vilket vore än värre oavsett vad han gör här näst känns det som en lose-lose. Tror inte att att USA kan göra en one night stand som med Maduro, men något måste han göra nu för att inte förlora hänseende.
2026-01-13, 23:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Här är namnen på 70 000 gazabor som Israel dödat: https://github.com/TechForPalestine/palestine-datasets Något liknande finns inte för Iran såklart. Här handlar det om en regimkritisk källa utanför Iran som tagit siffran 12 000 ur luften.

Där är en lista med 70 000 namn som släppts av Hamas. Jag kan generera en snabb lista med 100 000 random vanligt förekommande namn i Iran. Vinner jag då?
2026-01-13, 23:09
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Iran var en hård diktatur under Shahens tid.
"1951: Nationalist PM Mossadegh attempts oil nationalization; Shah briefly flees.
Enda gången Iran hade demokrati.
1953: US/UK-backed coup restores the Shah, who develops secret police (SAVAK).
1979: Mass protests force the Shah into exile, ending the monarchy. "
Vill du ersätta mullorna med en kunglig despot?
När det gäller attt hota sina grannar trodde jag du menade USA eller Israel?
Jag vet att Iran var en hård diktatur under Shahens tid.
Iran ska inte dit igen efter Mullorna!
2026-01-13, 23:10
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
säkert fler än 2000, sa bara att Trump gjorde en tabbe -- om det inte var med flit.. vilket vore än värre oavsett vad han gör här näst känns det som en lose-lose. Tror inte att att USA kan göra en one night stand som med Maduro, men något måste han göra nu för att inte förlora hänseende.
Fattar!
2026-01-13, 23:13
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Där är en lista med 70 000 namn som släppts av Hamas. Jag kan generera en snabb lista med 100 000 random vanligt förekommande namn i Iran. Vinner jag då?
Nej, du ”vinner” inget genom att låtsas som att all dokumentation är samma sak som slumpat ur en slumpgenerator!
Senast redigerad av Kallis 2026-01-13 kl. 23:16.
2026-01-13, 23:15
Medlem
Citat:
Jag vet att Iran var en hård diktatur under Shahens tid.
Iran ska inte dit igen efter Mullorna!
Jaså?
Men det är det som är på tapeten och alla snackar om

Skulle mot förmodan Trump lyckas göra det han gjorde i Caracas skulle regimen få fortsätta regera och sedan skulle han konfiskera oljan.
Problemet är bara att han aldrig kommer dit.
Ett stort regionalt krig uppstår istället där Israel riskerar att utplånas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in