2026-01-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Nu vet vi inte vad Trump planerar att göra men jag tror att han underskattar Irans militära kapacitet. Iran är inte Venezuela, Irak eller Afghanistan. Det kommer inte bli lätt för honom och USA att störta mullorna om det nu är det som är målet.

De flesta av oss minns Jimmy Carters fiasko 1979.

Livsfarligt att som Trump omge sig bland bugande ja-sägare.

För övrigt är det lönlöst att spekulera i hur många demonstranter som dött. Som tidigare konstaterats är det omöjligt att i detta skede få några som helst trovärdiga verifieringar.

Jag tror inte riktigt du vet vad du pratar om . Israel haf redan mördat 90 procent av toppskiktet och sa att dom inte var färdiga . Slutet kommer nu , ihop med Trump. Huvud pedofilen får chansen att packa sin äckliga familj till Ryssland sen är det färdigtsnackat
2026-01-13, 20:48
Medlem
daf66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Jag vet om hyperinflationen, lite av Déjà vu till tyska Weimarrepublikens sedelpressar som gick på högvarv under den våldsamma hyperinflationen 1923. Miljarder mark trycktes och valutan blev nästan värdelös, där priserna dubblades var fjärde dag i oktober 1923.

Till slut övergick man till att trycka biljoner-sedlar, och sedlarna blev så billiga att de användes som tapeter, innan Rentenmark infördes och stabiliserade ekonomin.

Vattenbristen, hört om den, berätta mer.
Det saknas vatten, det orsakar vattenbrist. Vattenbrist orsakar prishöjning och lägre utbud. Vilket orsakar, som du säger - ekonomiska (och sociologiska) problem.
2026-01-13, 20:56
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Jag tror inte riktigt du vet vad du pratar om . Israel haf redan mördat 90 procent av toppskiktet och sa att dom inte var färdiga . Slutet kommer nu , ihop med Trump. Huvud pedofilen får chansen att packa sin äckliga familj till Ryssland sen är det färdigtsnackat

Du tror inte att Iran hunnit ersätta militärtopparna som dödats eller rustat upp sitt försvar efter 12-dagarskriget i somras?
2026-01-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Du tror inte att Iran hunnit ersätta militärtopparna som dödats eller rustat upp sitt försvar efter 12-dagarskriget i somras?

ersatt positionerna med mindre kvalificerade absolut, det ska de ha hunnit.

Rustat upp sitt försvar, det är mindre sannolikt.
2026-01-13, 21:08
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daf66
Det saknas vatten, det orsakar vattenbrist. Vattenbrist orsakar prishöjning och lägre utbud. Vilket orsakar, som du säger - ekonomiska (och sociologiska) problem.
Vattenbristen bidrar, ja – men den är inte absolut.

Det som verkligen tömmer ett samhälle är annat.
- Att leva i ett totalitärt system bidrar.
- Att se familj, släkt och vänner gripas utan grund, fängslas, försvinna eller avrättas bidrar.
- Att förnekas möjligheten att nå dem som tvingats fly landet bidrar.
- Att dagligen bevittna hur diktaturens utövare och beskyddare lever i överflöd, medan vanliga människor tvingas räkna varje bröd, bidrar.
- Att basvaror blir otillgängliga, inte av naturens nyckfullhet utan av maktens cynism, bidrar.

Vatten kan sina.
Men det är förtrycket som gör marken steril.
2026-01-13, 21:08
Medlem
Skulle tro att det här är precis som med Gaza, man kryddar siffrorna enormt för att få mer bistånd och sympatier! Skulle inte förvåna mig om det bara är ett tiotal döda!
2026-01-13, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Skulle tro att det här är precis som med Gaza, man kryddar siffrorna enormt för att få mer bistånd och sympatier! Skulle inte förvåna mig om det bara är ett tiotal döda!

Hur tänker du att överdriva dödssiffrorna skulle på något sätt gynna regimen ?
2026-01-13, 21:12
Medlem
Citat:

Här är namnen på 70 000 gazabor som Israel dödat: https://github.com/TechForPalestine/palestine-datasets Något liknande finns inte för Iran såklart. Här handlar det om en regimkritisk källa utanför Iran som tagit siffran 12 000 ur luften.
2026-01-13, 21:20
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gummi-Tarzan-
USA och trump sprider lögner, överdriver antalet dödade, för att kunna bomba iran. USA har CIA och mossad i Iran för att hetsa upp folk.

Sanningen är den att man inte vet antalet dödade.

Trumps gestapo mördar amerikaner, så han bryr sig inte det minsta om frihet eller demokrati. I veckan sköt hans orcher en trebarnsmamma i ansiktet.

Wow! Din text är så sinnessjuk även med Flashbacksmått
Stackars dig om du tror att det är verklighet
Aebetar du, eller ör du sjukpensionär
2026-01-13, 21:20
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:

Det finns flera videor som verifierats med överfulla bårhus. Folk ligger ju i däcket ute på gatorna för att de inte får plats
2026-01-13, 21:30
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Här är namnen på 70 000 gazabor som Israel dödat: https://github.com/TechForPalestine/palestine-datasets Något liknande finns inte för Iran såklart. Här handlar det om en regimkritisk källa utanför Iran som tagit siffran 12 000 ur luften.
Det här är en komplex och känslomässigt tung fråga, och ingen källa är perfekt.

Att göra data tillgänglig, öppet och sökbart, är rätt väg!

Det är ett sätt att låta folk själva förstå omfattningen av vad som hänt...
2026-01-13, 22:01
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Det finns flera videor som verifierats med överfulla bårhus. Folk ligger ju i däcket ute på gatorna för att de inte får plats
Så är det, hoppas att Trump står vid orden, att det inte stannar vid tanken....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in