2026-01-13, 15:58
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det får vi se, hurså?

Du är ju känd för att backtrejda väldigt frekvent, så det är ju trevligt att veta när du sålt och inte få höra att du lyckades komma ur dem på något magiskt vis när kursen tagit sig upp till $500+.
Citera
2026-01-13, 16:13
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nu tror jag mest Herrn bara är lite allmänt motvalls och oppurtunist, annars är det ju ett klassiskt drag med omvänd argumentation. Mycket så Orwells 1984 handlar om krig är fred. Även lenin och Stalin var duktig på den fronten.

Lite komiskt att många kreationister just anväder vetenskap i sin argumentation tex.

Sannings ministeriet skulle älskat Teslas björnar, som sväljer precis allt som media kastar i gapet på dem.

Tesla är pigg idag trots att marknaden inte vill riktigt. Ser ljust ut.
Citera
2026-01-13, 16:19
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Du är ju känd för att backtrejda väldigt frekvent, så det är ju trevligt att veta när du sålt och inte få höra att du lyckades komma ur dem på något magiskt vis när kursen tagit sig upp till $500+.
När har jag någonsin "backtrejdat"?

Varför skulle kursen ta sig till $500? Tror du dollarn kommer tappa 95% av sitt värde?
Citera
2026-01-13, 16:21
Medlem
otellos avatar
Det ser mörkt ut för gamle Elon. Tesla fortsätter rasa, detsamma gäller xAI. När pengabristen blir akut kan det gå fort, jag tror det bli en modern version av Kreugerkraschen.
Citera
2026-01-13, 16:35
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Sannings ministeriet skulle älskat Teslas björnar, som sväljer precis allt som media kastar i gapet på dem.

Tesla är pigg idag trots att marknaden inte vill riktigt. Ser ljust ut.

Vilken media syftar du på, sitter man i twitterbubblan så är detta ens definition av verkligheten.
Vilken marknad är det som inte är pigg? Min portfölj gör all Time high medan Tesla går sidledes men snart så kommer säkert Optimusrobotar välla ut över världen och skapa ett samhälle där ingen behöver arbeta för det har Kekkius lovar inom 10 år.
Citera
2026-01-13, 18:13
Medlem
raskenss avatar
Outch! Tesla sjönk 72% i Tyskland.

https://cleantechnica.com/2026/01/08/teslas-germany-sales-down-72-from-their-peak/

Men det kanske bara var woke-libsen som lämnade. Nu kommer den stora Afd skaran som tycker Hitler var en kommunist snubbe. Vänta bara vänta bara...
Citera
2026-01-13, 22:59
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Vilken media syftar du på, sitter man i twitterbubblan så är detta ens definition av verkligheten.
Vilken marknad är det som inte är pigg? Min portfölj gör all Time high medan Tesla går sidledes men snart så kommer säkert Optimusrobotar välla ut över världen och skapa ett samhälle där ingen behöver arbeta för det har Kekkius lovar inom 10 år.

Jupps, om man som Svensk bara läser Aftonbladet och DN så framstår det som att TESLA är ett jättetoppenbra företag som kommer att landa robotar på mars nästa år...

Sen kanske det kommer en liten notis när Musk sagt något ohemuligt dumt, men det är ganska sällan...

Jag upplever det som att man aktivt får leta efter kritiska röster mot Musk och Tesla; de allra flesta sjunger ännu med i Tesla kören och tror att Musk är Iron-Man-Jesus...
Citera
2026-01-14, 11:54
Medlem
raskenss avatar
Christer Gardell har helt rätt:

https://efn.se/play/christer-gardell-tesla-ar-en-kult

Men han är säkert en retarded luffare enligt vissa här på forumet.
Citera
2026-01-14, 13:50
Medlem
raskenss avatar
Hej aĺla Musk-fanboys här. Följer ni Kekkius råd nu och bränner upp pensionen. Musk sägs ju alltid ha rätt, vad väntar ni på..

https://www.di.se/nyheter/sparprofilen-varnar-folj-inte-elon-musks-rad/
Citera
2026-01-14, 14:25
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Jupps, om man som Svensk bara läser Aftonbladet och DN så framstår det som att TESLA är ett jättetoppenbra företag som kommer att landa robotar på mars nästa år...

Sen kanske det kommer en liten notis när Musk sagt något ohemuligt dumt, men det är ganska sällan...

Jag upplever det som att man aktivt får leta efter kritiska röster mot Musk och Tesla; de allra flesta sjunger ännu med i Tesla kören och tror att Musk är Iron-Man-Jesus...

Jag tycker det är precis det motsatta, det är 95% kritiska artiklar och röster mot Tesla och Musk.
Intressant vad olika man kan uppfatta medier.
Citera
2026-01-14, 15:02
Medlem
otellos avatar
Citat:
Outch! Tesla sjönk 72% i Tyskland.

https://cleantechnica.com/2026/01/08/teslas-germany-sales-down-72-from-their-peak/

Men det kanske bara var woke-libsen som lämnade. Nu kommer den stora Afd skaran som tycker Hitler var en kommunist snubbe. Vänta bara vänta bara...
Märkligt, enligt sekten så skulle det ju vända uppåt? Får se hur länge fabriken hålls öppen.
Citera
2026-01-14, 15:24
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag tycker det är precis det motsatta, det är 95% kritiska artiklar och röster mot Tesla och Musk.
Intressant vad olika man kan uppfatta medier.

Om man tycker att det är mer positiv än negativ av det som skrivs om Tesla eller Elon så är det bara ett säkert tecken på att ens huvud är fullkomligt omslutet av ens egen röv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in