2026-01-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsAbs
Personskydd brukar bestå av larm. Finns det behov av starkare skydd så flyttas man till något undanskymt motell eller liknande.

Om man blir hotad och trakasserad av någon man har kontaktförbud mot så brukar polisen ingripa och ta personen i förvar - om det är så allvarligt som Jocke påstår.

Man kan visst få kontaktförbud utan att det är på allvar. Se bara på hur snabbt kontaktförbudet hävdes när utredningen om stämpling lades ned.

Dom var med i stort sett överallt var upp flera ggr per dag och kolla till Jonna, hade koll vid skolan där barnet går men självklart fanns det larm också.

Men som sagt en dag kommer J & J berätta vad dom har varit med om under den här tiden.
Citera
2026-01-13, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Sjukt att Linnea är den som satte dit chrippa och drog igång strålkastarljuset mot Tjackballe på allvar.

Hade hinken förstått konsekvenser had hon mått åtminstone lite dåligt över det nu.

Hoppas dock Chrippa mår lite dåligt där han sitter över valen han gjort som gör att han inte får träffa sin dotter alls. Även ifall han tidigare knappt brytt sig ändå som det verkar. Jag menar är man frist så blir man inte kriminell, än mindre med ett barn och eller familj.
Joakim pratade med ekobrott i december 2023. Polisen var således väl medvetna om Chrippas fusk redan innan han häktades första gången.
Citera
2026-01-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Hur kan du skylla att L har fått missfall på grund av förföljelsen av Anjo, Rask och Jocke på Linnea?

Jag har inte skyllt på henne jag hade en teori om vad jag tror kan komma fram i serien dom pratat om.
Citera
2026-01-13, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Frågan är ju om varken Julia eller Linnea kommer få igenom besökstillstånd eller ens telefontillstånd till honom när dom är dömda i samma mål.

Jag tror att om det godkänns så kommer samtal och besök att vara övervakade. Alltså inget rajtantajtan på ett tag framöver.

Nej, jag tänkte inget rajtantajtan, utan att Julia får besöka med dottern.
Citera
2026-01-13, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Du vet inte varför vi satt så...
Och ingen av oss fick fängelse så...

Klart lilla Chrippa har riktig madrass. Kanske även en dubbelsäng att rulla i,
Duntäcke och rosa påslakan.
Matta och Nocco varje dag.

Chrippa ligger i en Hästensäng, med Nocco i ena handen och Nässpray i den andra.
Citera
2026-01-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Frågan är ju om varken Julia eller Linnea kommer få igenom besökstillstånd eller ens telefontillstånd till honom när dom är dömda i samma mål.

Jag tror att om det godkänns så kommer samtal och besök att vara övervakade. Alltså inget rajtantajtan på ett tag framöver.
Det kommer absolut inte att bli enkelt att få till besök eller samtal speciellt inte fram till hovrätten. Sen kommer det ta ett bra tag på anstalten också innan han får träffa först och främst Linnea. Barnet kommer bli lite lättare. Men Linnea väntar ev också fängelse straff, det blir en liten process det här för dom.
Citera
2026-01-13, 17:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Linnea har bett om att få vara ifred. Kan ni respektera hennes önskan och börja tänka på vad ni skriver?

Ni är lika sugna på blodbad som Jocke och Anjo framstod i Hatets synkar.

Det har Jocke gjort aldrig så länge! Är det NÅGON av er som tänkt på vad ni skrivit eller tagit hänsyn till det? Nä jusst ja! Ni kanske borde ta era egna råd och sopa framför era egna dörrar först.
Citera
2026-01-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han blev inte dömd för 2 år sedan .. och han blev inte dömd för allt skit han anklagats för i den här tråden.

Att han inte dömts för allt ändrar inte att han är dömd.
Citera
2026-01-13, 17:19
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Chrippa är dömd, det är en juridisk realitet.

Chrippas dom har inte vunnit laga kraft.
Citera
2026-01-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Precis. Dömd eller inte - det förändringar ingenting.
Det vad man kan lansera som trådsanningar som har betydelse..

Ett forum kan spekulera hur mycket det vill men det gör inte spekulationer sanna eller relevanta.

Han är dömd, och på grund av sitt högmod blev han häktad.
Citera
2026-01-13, 17:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Jag har inte skyllt på henne jag hade en teori om vad jag tror kan komma fram i serien dom pratat om.

Är den färdiginspelad?
Citera
2026-01-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Chrippas dom har inte vunnit laga kraft.

Att en dom inte vunnit laga kraft innebär inte att den inte finns eller saknar betydelse, särskilt inte i fråga om häktning och domstolens bedömning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in