Citat:
Ursprungligen postat av
SthlmHolmes
Men skogen hade ändå inte behövt skriva ". Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin"
R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.
Citerar dig men det är till oss alla som diskuterade detta ang broderns inlägg igår.
Hittade nu att Robin själv säger liknande i sitt "erkänningsförhör" s 532
Citat:
"Allt började för dryga ett år sen, då var allting bra hemma och sådär. Morsan tog mediciner utskrivna av läkare. Men hon och några kompisar för att gå med i kyrkan, och hon slutade ta sina mediciner. Det blev tokigt efter det, hon trappade inte ner. Hon fick inga nya mediciner. Läkaren trodde hon hade missbrukat och hela den biten. Hon började gå ner i vikt, mådde dåligt, sov inte. Sådant tar på en. Sen senaste halvåret började hon mixtra med alkohol osv, saker har hänt hemma som gjort att jag mått dåligt."
Så det överensstämmer en del med vad "brorsan" skrev igår.
Dock skriver brodern att mamman började EFTER att Robin togs för kidnappningsförsöket vilket inte kan stämma
för då hade Robin överhuvudtaget inte nämnt alkohol i sitt förhör.
Brodern: "Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin."
Jag tolkar det som att brodern skyller mammans mående på Robin, men här verkar Robins vittnesmål trovärdigare, dvs att hon slutade ta sina mediciner och därefter någon gång började dricka ("självmedicinera"?)
Men det är som sagt 6 år sen så man kan inte klandra brodern för att "minnas" annorlunda.
Särskilt inte med tanke på vilket monster Robin är och att mammans "nya alkoholvanor" verkar inträffat nått år/halvår innan kidnappningsförsöket.
Min gissning är att hon "helgdrack" när barnen var yngre, runt 2010-2014 (efter det finns inga såna inlägg)
Men som en annan skrev här tidigare idag så verkar det ändå inte varit avsevärt mycket.
Därför drickandet 2018/2019 är det som bröderna kommer ihåg bäst iom att det var då hon "började mixtra med alkohol osv"
Möjligt att hon medicinerats några år där innan 2018/2019 och därav inte druckit alkohol.
Jag tolkar det som att hon slutade medicinera för att hon o vänner skulle gå med i kyrkan.
Och att det då gjorde henne sjukare i sin sjukdom (självklart liksom)
Och när hon sen inte fick nya mediciner så började hon dricka.
Jag tolkar det som att Robin blandar ihop delar i förhöret för jag kan inte se varför läkarna skulle tro hon missbrukade innan alkoholen, och inte låta henne fortsätta medicinera.
Obs: mitt inlägg utgår ifrån att det är Robins bror som har uttalat sig.
Jag tror själv även att det är han.
Och även om det inte är han så verkar tidslinjen om att mamman börjat med alkohol (igen) 2018-2019 stämma iom Robins förhör.
Vill även tillägga till Sthlmholmes om detta du skrev :
Citat:
R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.
Jag tänkte med på det. Att hon i så vuxen ålder så att säga la upp alla dessa "idolbilder" men samtidigt är det i stort sett oftast samma profilbild hon använder och det kan lika gärna bara vara att hon "leker med ramar".
11 jan -2011 tex där det var många inlägg samma dag så har en skrivit i kommentarerna:
"Hahaha, du e rolig xD
Jag håller oxå mycket på med ramar! Finner mina i "Imikimis"! Är dina ramar oxå därifrån? 😊"