2026-01-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dieseldoris111
Eftersom allt spårade ur här framförallt runt 1/1 med en hel drös rykten mot hela familjen, påhopp osv, så är det inte alls omöjligt att han kände att behövde skapa ett till konto och försvara sin familj och sig själv.
2/1 skapades kontot.

Går du in och läser alla inlägg från 1/1 och 2/1 så ser du att det eskalerade ganska rejält med rykten, påhopp osv, även väldigt mycket som gällde just brodern vilket kanske faktiskt talar för att han faktiskt är den riktiga personen.
Finns inga garantier såklart, men jag förstår absolut varför han isåfall startade kontot just det datumet och det känns inte riktigt som slumpen för att det är troll.
Jag gissar på att det var ev. A som skrev från ett annat konto tidigare också i tråden, som faktiskt styrker det han skrivit nu också som Skogen.

Sen får alla såklart tro på vad ni vill, men ville bara dela med mig. Jag kan ha superfel, igen såklart :-)
Nu kommer jag inte fortsätte skriva mer om familjen av respekt heller.

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av familjen heller, men svarat på inlägg med långsökta teorier, urspårade påhopp och känsloyttringar utan substans.
Citera
2026-01-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han ser ut som alla transsexuella, tycker det är bra att ansiktet viss så att folk vaknar till.

Det finns demoner bland oss.

Mjo, och hans mugshot skriker verkligen demon!

Nästan så man får ha ett kors vid skärmen och heligt vatten när besöker aftonbladets hemsida.
Citera
2026-01-13, 12:25
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Dessa personer är som en lök med många ruttna lager som byggt upp dem från start.

Nej det går absolut inte att titta på en enskild orsak som ”ensamhet” utan helheten måste utvärderas, precis som psykiatrikern gjorde med AV och kategorisera som hög risk för återfall.

Det handlar i stort om vilka verktyg personer har i lådan och förmågan att använda dem när ”det trycker på”. Lite som ”angry managment”.

Tyvärr finns ingen studsmatta eller hjälp efter de blir utsläppta från fängelset. Här pratar jag i första hand som ett skydd för allmänheten och i 2:a hand stöd och hjälp för GM då många verken vill eller kan ta mot hjälp.

Det är ett moment 22 som det ser ut idag.
Bara in och ut ur fängelset och där i mellan folk som får livet förstört med mord, sexuellt utsatthet mm.
Jämför med LenaW fallet. Han hade en liten "studsmatta"
men han var sådan där autist och finner en till som ställer ultimatum (värsta en saab@autist vet) efter ett tag för att han kunde inte vara på två ställen samtidigt och hoppas.
Citera
2026-01-13, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Samma dag som Robin häktades, eller möjligen dagen efter, såg jag en kommentar på en TikTok-video där en person skrev att hon kände honom. Hon nämnde även mammans namn och att hon bor på ett vårdhem, samt att Robin hade varit där två dagar innan mordet och brukade hälsa på henne fyra gånger i månaden. Jag antog att personen arbetade på vårdhemmet eftersom hon skrev att hon alltid brukade undvika Robin när han kom på besök då hon upplevde honom som obehaglig. Det kändes ganska trovärdigt och när man gick in på hennes profil hade hon dessutom videor där hon promenerade runt i Vällingby vilket ligger bara ett stenkast från vårdhemmet där mamman bor.

Om man utgår från att det hon skrev stämmer, kan man anta att Robin besökte mamman ungefär en gång i veckan och att han var där på julafton eller dagen innan. Jag kom att tänka på det nu efter inlägget från den påstådda brodern, som påstod att Robin inte hade någon kontakt med familjen vilket uppenbarligen inte stämmer om han faktiskt besökte mamman regelbundet och även under juldagarna.

Vart står det i A’s inlägg att Robin INTE var där? Det står ju snarare att enda chansen A hade att träffa R var just på boendet?

Och innan var det bara sagt att brodern avsagt sig kontakt med R sedan länge. Inte att R inte hade kontakt med övriga väl?
Senast redigerad av Dieseldoris111 2026-01-13 kl. 12:33.
Citera
2026-01-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Ja mycket märkligt, eller inte... Skogstrollet råkade väl bara glömma bort alla ggr mamman drack medan han kunde minnas att R dödade myror när han var 5-6 är.

Ja, litet märkligt. Tiden får utvisa vad som stämmer eller ej.
Undrar förresten om man kan anses vara djurplågare för att man dödar myror. Det gör jag själv med glädje varje sommar då de invaderar mitt hus på landet.
Citera
2026-01-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Så.kan det absolut vara, och just därför skrev jag att det inte framgår i tidslinjen när han fick tillbaka körkortet. Det framgår däremot att han köpte en ny bil en månad före det började figurera en misstänkt sexualbrott sling i Bromma, och då sa jag att det KAN hänga ihop med att han fått tillbaka körkortet och börjat tråla omgivningarna. Då hette det "ja, eller så gick han för att han inte hade körkort". Nu heter det "han kanske fick tillbaka körkortet tidigare".... Svårt att föra diskussioner på den nivån.
Jag tror inte att han vandrade omkring. Inte långt ifrån bilen iaf.

2022-05-14
1. Vårdslöshet i trafik
2. Vållande till kroppsskada: vid 2 tillfällen
(vad menas, körde han på personen 2 ggr?)

Dom 2024-01-16 (gällande förseelsen 2022-05-14)
100 dagsböter om 260 kr (26 000 kr).

Mars 2024
Körkortet återkallas

2024-05-30
Hastighets överträdelse:
Tillåten hastighet 80 km/tim, Uppmätt hastighet 115 km/tim
Penningböter 3600 kr

Om han fick tillbaka körkortet snabbt lär det väl ha gällt med villkor? Då borde det väl rykt igen för ovan hastighetsöverträdelse?

Och att R skulle hålla sig ifrån att köra utan körkort håller jag för osannolikt, både utifrån hans person och bilintresse.
Med utgångspunkt i hans intresse för flygplan, att hans mammas boende ligger i närheten och eventuellt iakttagande av nån "emo" så är det väl troligt att det är R som det handlar om i länken nedan.

Sept 2024
Flera fall av sexuellt ofredande mot unga kvinnor har anmälts i Bromma under september.
https://www.mitti.se/nyheter/flera-kvinnooverfall-i-bromma-6.3.248797.556db0f1a5
Citera
2026-01-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag har aldrig varit särskilt intresserad av familjen heller, men svarat på inlägg med långsökta teorier, urspårade påhopp och känsloyttringar utan substans.

Ja, jag erkänner att jag spårade ur med spekulationerna men det blir lätt så när man får så många rykten som man tror på, dvs när allt tydde på att det var en dålig uppväxt så ville jag bara leta efter halmstrån på att det kunde stämma.
Det är bra att du satt ner foten ibland, jag uppskattar det nu i efterhand
Citera
2026-01-13, 12:38
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Men skogen hade ändå inte behövt skriva ". Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin"

R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.
Citerar dig men det är till oss alla som diskuterade detta ang broderns inlägg igår.

Hittade nu att Robin själv säger liknande i sitt "erkänningsförhör" s 532

Citat:
"Allt började för dryga ett år sen, då var allting bra hemma och sådär. Morsan tog mediciner utskrivna av läkare. Men hon och några kompisar för att gå med i kyrkan, och hon slutade ta sina mediciner. Det blev tokigt efter det, hon trappade inte ner. Hon fick inga nya mediciner. Läkaren trodde hon hade missbrukat och hela den biten. Hon började gå ner i vikt, mådde dåligt, sov inte. Sådant tar på en. Sen senaste halvåret började hon mixtra med alkohol osv, saker har hänt hemma som gjort att jag mått dåligt."

Så det överensstämmer en del med vad "brorsan" skrev igår.

Dock skriver brodern att mamman började EFTER att Robin togs för kidnappningsförsöket vilket inte kan stämma för då hade Robin överhuvudtaget inte nämnt alkohol i sitt förhör.

Brodern: "Min mamma drack inte en enda droppe alkohol under våran uppväxt, hon började dricka 2019 efter den förra händelsen med Robin."

Jag tolkar det som att brodern skyller mammans mående på Robin, men här verkar Robins vittnesmål trovärdigare, dvs att hon slutade ta sina mediciner och därefter någon gång började dricka ("självmedicinera"?)

Men det är som sagt 6 år sen så man kan inte klandra brodern för att "minnas" annorlunda.
Särskilt inte med tanke på vilket monster Robin är och att mammans "nya alkoholvanor" verkar inträffat nått år/halvår innan kidnappningsförsöket.

Min gissning är att hon "helgdrack" när barnen var yngre, runt 2010-2014 (efter det finns inga såna inlägg)
Men som en annan skrev här tidigare idag så verkar det ändå inte varit avsevärt mycket.

Därför drickandet 2018/2019 är det som bröderna kommer ihåg bäst iom att det var då hon "började mixtra med alkohol osv"

Möjligt att hon medicinerats några år där innan 2018/2019 och därav inte druckit alkohol.
Jag tolkar det som att hon slutade medicinera för att hon o vänner skulle gå med i kyrkan.
Och att det då gjorde henne sjukare i sin sjukdom (självklart liksom)
Och när hon sen inte fick nya mediciner så började hon dricka.
Jag tolkar det som att Robin blandar ihop delar i förhöret för jag kan inte se varför läkarna skulle tro hon missbrukade innan alkoholen, och inte låta henne fortsätta medicinera.

Obs: mitt inlägg utgår ifrån att det är Robins bror som har uttalat sig.
Jag tror själv även att det är han.
Och även om det inte är han så verkar tidslinjen om att mamman börjat med alkohol (igen) 2018-2019 stämma iom Robins förhör.

Vill även tillägga till Sthlmholmes om detta du skrev :

Citat:
R föddes säkert med psykopatiska drag. Hans mamma verkar ju vara tvättäkta narcissist. Allt handlar om henne. Lagt upp en massa inlägg på fb och många foton på sig själv, en del drömmandes om att finnas på affischer, stå i rampljuset. Även om narcissister inte behöver vara psykopater så ligger dessa ju nära varandra, till viss del överlappandes.

Jag tänkte med på det. Att hon i så vuxen ålder så att säga la upp alla dessa "idolbilder" men samtidigt är det i stort sett oftast samma profilbild hon använder och det kan lika gärna bara vara att hon "leker med ramar".

11 jan -2011 tex där det var många inlägg samma dag så har en skrivit i kommentarerna:
"Hahaha, du e rolig xD
Jag håller oxå mycket på med ramar! Finner mina i "Imikimis"! Är dina ramar oxå därifrån? 😊"
Citera
2026-01-13, 12:39
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Jag tror inte att han vandrade omkring. Inte långt ifrån bilen iaf.

2022-05-14
1. Vårdslöshet i trafik
2. Vållande till kroppsskada: vid 2 tillfällen
(vad menas, körde han på personen 2 ggr?)

Dom 2024-01-16 (gällande förseelsen 2022-05-14)
100 dagsböter om 260 kr (26 000 kr).

Mars 2024
Körkortet återkallas

2024-05-30
Hastighets överträdelse:
Tillåten hastighet 80 km/tim, Uppmätt hastighet 115 km/tim
Penningböter 3600 kr

Om han fick tillbaka körkortet snabbt lär det väl ha gällt med villkor? Då borde det väl rykt igen för ovan hastighetsöverträdelse?

Och att R skulle hålla sig ifrån att köra utan körkort håller jag för osannolikt, både utifrån hans person och bilintresse.
Med utgångspunkt i hans intresse för flygplan, att hans mammas boende ligger i närheten och eventuellt iakttagande av nån "emo" så är det väl troligt att det är R som det handlar om i länken nedan.

Sept 2024
Flera fall av sexuellt ofredande mot unga kvinnor har anmälts i Bromma under september.
https://www.mitti.se/nyheter/flera-kvinnooverfall-i-bromma-6.3.248797.556db0f1a5

1. Det var jag som postade länken... Varför sitter du och förklarar för mig vem den eventuellt handlar om?

2. Jag har inte heller uttryckt stöd för att jag tror han vandrade runt

3. Jag håller med om att det är klart anmärkningsvärt att han kört för fort två månader efter återkallandet och att påföljden endast ser ut att vara penningbot. Rimligtvis borde det vara återkallande på nytt, alternativt olovlig körning.
ska kolla vidare och se om jag får någon klarhet.

EDIT: Den enda rimliga förklaringen till datumhoppet jag kan komma på är att själva förseelsen inträffade före Mars (alltså före återkallande av körkort) men att ordningsbot en inte godkändes på plats. Datum för godkännande KAN EVENTUELLT vara då domen vunnit laga kraft, d.v.s. efter en rättegång. R kanske var en rättshaverist som.aldrig godkänner en bot utan att den prövas rättsligt?
Senast redigerad av Turphiee 2026-01-13 kl. 12:48.
Citera
2026-01-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katten0077
I Aftonbladet idag står det mellan raderna att dom hittar fler våldsbrott på Robin, genom fynd i telefon och kommunikation.🥵 inte så oväntat kanske kan det vara någon ung tjej som är försvunnit o fortfarande inte hittats? 😩
Man blir ju helt galen och förtvivlad hur denna sjuka människa fått gå lös!!

Tror de menade att man inte kan utesluta att det kan finnas fler brott, inte att de har hittat fler brott.
Citera
2026-01-13, 12:51
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Wow så en till..kan inte säga att jag är förvånad över denna infon!

Man får kanske helt enkel vända på det ”brodern” skrev och fråga sig om något stämmer eller om allt är precis tvärt om..
Fast det stämde ju med vad brodern skrev?

Kvinnan på TIKTOK:

Citat:
" Hon nämnde även mammans namn och att hon bor på ett vårdhem, samt att Robin hade varit där två dagar innan mordet och brukade hälsa på henne fyra gånger i månaden. "

Brorsan:

Citat:
"Kommer ångra mig själv resten av mitt liv att jag inte tog en för laget och brösta livstids fängelse och gick till min mammas demensboende med en kniv och väntade på honom, de enda stället jag kunde få tag på han.(vilket jag hade gjort om jag vetat att de här skulle hända).

Det var den du citerade som tolkade fel och skrev:

Citat:
" Jag kom att tänka på det nu efter inlägget från den påstådda brodern, som påstod att Robin inte hade någon kontakt med familjen vilket uppenbarligen inte stämmer om han faktiskt besökte mamman regelbundet och även under juldagarna."

Brodern har inte någonstans skrivit att Robin inte har kontakt med familjen.
Det han skrev var:

Citat:
"Han har ingenting med min familj/släkt och göra så sluta skriv om mig och min mamma!
Vad den där saken än är föddes han till!!!
Jag och min släkt har fan inget med den här tråden att göra!"

och:

Citat:
"Den dära saken har inga nära och kära han någonsin har brytt sig om!"
Citera
2026-01-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Sök "parfym" i FUP online https://gofile.io/d/Da1xvd eller ladda ned och gå till sid 282 i FUP. (293 i dokumentet)

"När han åker till stan brukar han åka till Drottninggatan och gå på
Åhlens och köpa parfymer."

Är det underligt att åka lukta/köpa parfym på helgen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in