2026-01-13, 11:43
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Förvisso.... En snabb googling visar att grov vårdslöshet i trafik ger 12-24 månaders spärrtid så rimligtvis bör han inte fått tillbaka körkortet före Mars 2025.Å andra sidan jobbade han som chaufför på samma ställe mellan 2023 och gripandet. Frågan är ju då om han körde under den perioden, eller om uppgiften om att man "förbereder mat som sen ska köras ut till restauranger" kommer ifrån att han blev omplacerad inom företaget och fick hacka gurka under tiden han saknade körkort.

Saxat från transportstyrelsen
"Spärrtiden är den tid då ditt körkort är återkallat och Transportstyrelsen inte får tillverka ett nytt körkort. När vi beslutar om spärrtid gör vi alltid en helhetsbedömning i det enskilda ärendet. Vi utgår från praxis som innebär att vi också väger in både omständigheterna kring brottet och vissa personliga förhållanden som exempelvis behov av körkort i arbete."

Dom kan nog ha bedömt att Robin absolut behövde körkort och spärrade det en kortaretid, så många fel i beslutskedjor angående denna dåre...
Citera
2026-01-13, 11:44
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jo jag såg det men såg inget om körkortet.. vilket bör vara självklart.
Tror ändå Turphiee trollar..

Södertälje TR B 4467-25 Aktbil 16 Belastningsregisterutdrag
fast länk
https://files.catbox.moe/h2vzgd.pdf
cred upplysa

Men häv ur dig VAD du tror att jag trollar om då...
Citera
2026-01-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jo jag såg det men såg inget om körkortet.. vilket bör vara självklart.
Tror ändå Turphiee trollar..

Södertälje TR B 4467-25 Aktbil 16 Belastningsregisterutdrag
fast länk
https://files.catbox.moe/h2vzgd.pdf
cred upplysa
Tack för detta.
Men Transportstyrelsen återkallade Rs körkort, tror det tog nästan 2 år efter händelsen.
Citera
2026-01-13, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Frågan är om han skulle vilja låta någon annan "ta äran"?

Jag kan tänka mig att han skyller på olycka.

Han råkade köra på henne.

Det var mörkt.
Hon hade ingen reflex.
Hon var full och irrade omkring.
osv osv

Med tanke på händelsen 2019 var han rädd att de inte skulle tro honom bla bla bla typ.

Konfronterar dom honom sen med att hon var strypt, då är nog svaret liknande:
Hon låg mitt i vägen, det var mörkt, jag körde på henne, jag visste först inte att hon redan var död innan bla bla bla.

Det kommer bli som 2019.

I sista förhöret när bevis efter bevis las fram. Till sist blev det bara "jag vet inte vad jag ska svara" ingen kommentar" J jag vet faktiskt inte"

Efter det ville han själv ha ett extra förhör där han "erkände " allt.

I detta fall har jag på känn att hon inte kommer erkänna mordet dock.

Ja eller så kanske han erkänner mer för att få sin ära?

Vi får helt enkelt vänta och se i Fupen.

Knepig individ det där!
Citera
2026-01-13, 11:49
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour
Saxat från transportstyrelsen
"Spärrtiden är den tid då ditt körkort är återkallat och Transportstyrelsen inte får tillverka ett nytt körkort. När vi beslutar om spärrtid gör vi alltid en helhetsbedömning i det enskilda ärendet. Vi utgår från praxis som innebär att vi också väger in både omständigheterna kring brottet och vissa personliga förhållanden som exempelvis behov av körkort i arbete."

Dom kan nog ha bedömt att Robin absolut behövde körkort och spärrade det en kortaretid, så många fel i beslutskedjor angående denna dåre...

Så.kan det absolut vara, och just därför skrev jag att det inte framgår i tidslinjen när han fick tillbaka körkortet. Det framgår däremot att han köpte en ny bil en månad före det började figurera en misstänkt sexualbrott sling i Bromma, och då sa jag att det KAN hänga ihop med att han fått tillbaka körkortet och börjat tråla omgivningarna. Då hette det "ja, eller så gick han för att han inte hade körkort". Nu heter det "han kanske fick tillbaka körkortet tidigare".... Svårt att föra diskussioner på den nivån.
Citera
2026-01-13, 11:53
Medlem
NagasakiMonAmours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Så.kan det absolut vara, och just därför skrev jag att det inte framgår i tidslinjen när han fick tillbaka körkortet. Det framgår däremot att han köpte en ny bil en månad före det började figurera en misstänkt sexualbrott sling i Bromma, och då sa jag att det KAN hänga ihop med att han fått tillbaka körkortet och börjat tråla omgivningarna. Då hette det "ja, eller så gick han för att han inte hade körkort". Nu heter det "han kanske fick tillbaka körkortet tidigare".... Svårt att föra diskussioner på den nivån.

Jaa skitsamma egentligen, det intressanta är ju om det är han som tråla omgivningen runt Bromma eller inte trots allt (med eller utan bil). Hoppas någon från området i denna tråd kan minnas mer om detta!
Citera
2026-01-13, 12:04
Medlem
Samma dag som Robin häktades, eller möjligen dagen efter, såg jag en kommentar på en TikTok-video där en person skrev att hon kände honom. Hon nämnde även mammans namn och att hon bor på ett vårdhem, samt att Robin hade varit där två dagar innan mordet och brukade hälsa på henne fyra gånger i månaden. Jag antog att personen arbetade på vårdhemmet eftersom hon skrev att hon alltid brukade undvika Robin när han kom på besök då hon upplevde honom som obehaglig. Det kändes ganska trovärdigt och när man gick in på hennes profil hade hon dessutom videor där hon promenerade runt i Vällingby vilket ligger bara ett stenkast från vårdhemmet där mamman bor.

Om man utgår från att det hon skrev stämmer, kan man anta att Robin besökte mamman ungefär en gång i veckan och att han var där på julafton eller dagen innan. Jag kom att tänka på det nu efter inlägget från den påstådda brodern, som påstod att Robin inte hade någon kontakt med familjen vilket uppenbarligen inte stämmer om han faktiskt besökte mamman regelbundet och även under juldagarna.
Citera
2026-01-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Var finns informationenatt helgintresset var att åka och lukta/köpa parfym? Kan du möjligtvis länka får du gärna göra det?

Står i FUP:en, förhör med pappan. Helgintresse vet jag inte om det var, men pappan uppgav att han åkte till Drottningatan (Stockholm) för att lukta på eller kolla in parfymer.
Citera
2026-01-13, 12:07
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobatbit
Samma dag som Robin häktades, eller möjligen dagen efter, såg jag en kommentar på en TikTok-video där en person skrev att hon kände honom. Hon nämnde även mammans namn och att hon bor på ett vårdhem, samt att Robin hade varit där två dagar innan mordet och brukade hälsa på henne fyra gånger i månaden. Jag antog att personen arbetade på vårdhemmet eftersom hon skrev att hon alltid brukade undvika Robin när han kom på besök då hon upplevde honom som obehaglig. Det kändes ganska trovärdigt och när man gick in på hennes profil hade hon dessutom videor där hon promenerade runt i Vällingby vilket ligger bara ett stenkast från vårdhemmet där mamman bor.

Om man utgår från att det hon skrev stämmer, kan man anta att Robin besökte mamman ungefär en gång i veckan och att han var där på julafton eller dagen innan. Jag kom att tänka på det nu efter inlägget från den påstådda brodern, som påstod att Robin inte hade någon kontakt med familjen vilket uppenbarligen inte stämmer om han faktiskt besökte mamman regelbundet och även under juldagarna.

Intressant. Tack för den informationen.
Citera
2026-01-13, 12:08
Medlem
Citat:

Fast han skrev ju även att han kommer att ångra att han inte tagit sin bror av daga vid besök hos mamman på boendet eftersom det var enda stället han fick kontakt med honom på.
Så det verkar som att Robin besökt iaf mamman, men att övrig släkt tagit avstånd.
Citera
2026-01-13, 12:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Fast han skrev ju även att han kommer att ångra att han inte tagit sin bror av daga vid besök hos mamman på boendet eftersom det var enda stället han fick kontakt med honom på.
Så det verkar som att Robin besökt iaf mamman, men att övrig släkt tagit avstånd.
Ja precis, så jag uppfattade det med.
Citera
2026-01-13, 12:12
Medlem
Citat:

Wow så en till..kan inte säga att jag är förvånad över denna infon!

Man får kanske helt enkel vända på det ”brodern” skrev och fråga sig om något stämmer eller om allt är precis tvärt om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in