Citat:
Ursprungligen postat av
Igelkotten453
Jo men det stämmer ju. Det som saknas på Aldi eller Lidl brukar jag handla på Rewe, Edeka eller Kaufland. Överlag är utbudet mycket sämre i mataffärer här i Tyskland. Man kan exvis gå in på Aldi eller ja tom Rewe eller Edeka en lördagkväll och så är bananerna eller sallad slutsålt, eller något annat. Det händer ju oftast inte i Sverige.
Skumt, jag ska till Tyskland nästa helg (julmarknad i Lübeck) och satt precis och kollade efter just Kaufland, gillar de också. Känns lite mer lågprisaktigt men strunt samma, de har hyggliga priser på det jag handlar. Jag har inte upplevt att utbudet är så mycket sämre, men jag semestrar ju bara i Tyskland och köper sällan ”vanliga livsmedel”. Korv är det jag vill ha 😄 Har du varit på Citti i Lübeck? Jag hade inte varit där på flera år men körde dit för några veckor sedan - jösses så stort det har blivit! Galet, förvisso många år sedan jag var där sist men då fanns där väl sisådär fyra-fem halvtaskiga klädesaffärer + Citti. Nu snackar vi en galleria med 90 butiker. Galet.