2025-05-12, 22:16
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
Säkert. Jag har aldrig sett det så, whores keeps the British Army marching and all that. Mat och sex är kroppsliga behov.

Vi får ta det i en annan tråd.

Yep. Ämnen för en hel bok. //OT-sorry! *

* ...så håller vi OT-varningarna borta i Historiequizarna...
Citera
2025-05-25, 08:18
Medlem
Tarrous avatar
Lyssnade på Åsa i podden Bildningskomplexet, och där uttrycker hon i en utläggning om betydelsen för kungahuset att ha media på sin sida att …om journalister bestämmer sig för att ta den där skalpen så tror hon att medier har den makten.

Var det inte precis det Åsa försökte göra med Benny Fredriksson
Citera
2025-05-28, 20:44
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Lyssnade på Åsa i podden Bildningskomplexet, och där uttrycker hon i en utläggning om betydelsen för kungahuset att ha media på sin sida att …om journalister bestämmer sig för att ta den där skalpen så tror hon att medier har den makten.

Var det inte precis det Åsa försökte göra med Benny Fredriksson

Känns som att Linderborg är en maktmänniska framförallt. Kommunist eller ej. Makt.
Citera
2025-11-05, 17:52
Medlem
TrueDevils avatar
Ännu en gång visar Aftonbladet att dom står på sexualbrottslingarnas sida, Åsa som trots en fällande dom av Leijnegard försvarar honom utan att veta alla detaljer fullt ut.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dRgRnX/asa-linderborg-om-domen-mot-micke-leijnegard?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2025-11-16, 12:52
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil
Ännu en gång visar Aftonbladet att dom står på sexualbrottslingarnas sida, Åsa som trots en fällande dom av Leijnegard försvarar honom utan att veta alla detaljer fullt ut.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dRgRnX/asa-linderborg-om-domen-mot-micke-leijnegard?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Sexualbrottsling, du kan väl inte kalla nån sexualbrottsling för att han gett en eller två pussar på en fest? Och sen fattat att det inte var ok, bett bett om ursäkt, ursäkten godtogs, kvinnan föreslog strandhäng?
Linderborg har läst förundersökningen, det har inte jag. Men skämtar du, tycker du han ska bli av med jobbet och dömas till dagsböter - för en eller två pussar som han redan bett om ursäkt för?
Får lite vibbar av att kvinnans äktenskap knakade och det var det hon sökte tröst hos Leijnegard för. Flirten/trösten gick över gränsen med de där pussarna, hon ringde sin man, Leijnegard bad om ursäkt.
Visst. Sånt händer. Varför i helvete polisanmälan, åtal, dom?
Citera
2025-11-16, 22:57
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Sexualbrottsling, du kan väl inte kalla nån sexualbrottsling för att han gett en eller två pussar på en fest? Och sen fattat att det inte var ok, bett bett om ursäkt, ursäkten godtogs, kvinnan föreslog strandhäng?
Linderborg har läst förundersökningen, det har inte jag. Men skämtar du, tycker du han ska bli av med jobbet och dömas till dagsböter - för en eller två pussar som han redan bett om ursäkt för?
Får lite vibbar av att kvinnans äktenskap knakade och det var det hon sökte tröst hos Leijnegard för. Flirten/trösten gick över gränsen med de där pussarna, hon ringde sin man, Leijnegard bad om ursäkt.
Visst. Sånt händer. Varför i helvete polisanmälan, åtal, dom?

Efter jag blivit mer insatt i fallet så tar jag tillbaka det jag skrev, detta är inget ärende som ska skötas i en svensk domstol.

Håller med helt att det är kvinnans make som ligger bakom detta, ho. Ville förmodligen bli knullad av micke och säkert fantiserat mycket om det, men fick kalla fötter efter maken.
Citera
2025-11-27, 15:48
Medlem
Jag vet inte om hon fått en hjärnblödning eller så har jag fått det. Jag har flera gånger reagerat på den senaste tiden att jag hållit med om det hon skrivit!

För några år sen var hon den värsta jag visste och skrev precis det motsatta av vad jag tyckte. Nu börjar jag mer och mer hålla med henne. Vart är världen på väg? Håller jag på att få en psykos?
Citera
2026-01-11, 09:13
Medlem
Imnshos avatar
Bra artiklar idag om hemtjänstens vardag. Bra journalistik av Åsa.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BxJ29e/nar-jag-sager-att-jag-jobbar-i-hemtjansten-da-flackar-folk-med-blicken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xrRKrp/blev-chockad-over-hur-manga-som-misskoter-systemet
Citera
2026-01-13, 09:43
Avslutad
Åsa är bra. Hon lägger fokus på verkliga samhällsfrågor istället för att snöa in på vem som har rätt.

Hon efterfrågar lösningar istället för att peka finger och hata.
Det måste man respektera.
Citera
2026-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Åsa är bra. Hon lägger fokus på verkliga samhällsfrågor istället för att snöa in på vem som har rätt.

Hon efterfrågar lösningar istället för att peka finger och hata.
Det måste man respektera.

Tror näppeligen Martin Kragh, Benny Fredrikssons efterlevande eller någon som dött under kommunismen/Stalin håller med dig. Om man då inte menar att tex Katynmassakern var lösningen.
Citera
2026-01-14, 03:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Tror näppeligen Martin Kragh, Benny Fredrikssons efterlevande eller någon som dött under kommunismen/Stalin håller med dig. Om man då inte menar att tex Katynmassakern var lösningen.

Fast det var då. Det här är nu.

Ni dödade alla folk med era drev, "hoppsasteg".

Lär er gå vidare om ni vill överleva. Ni fattar inte ens grunderna och ert samhälle är döende.

Sluta tjafsa någon gång, tiden är slut sen länge.

De som kan leda leder,. Har du inte märkt det?

Åsa når ut. Hon vill lösa problem, aka överleva.
Senast redigerad av SmarterThanYou 2026-01-14 kl. 03:35.
Citera
2026-01-14, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmarterThanYou
Fast det var då. Det här är nu.

Ni dödade alla folk med era drev, "hoppsasteg".

Lär er gå vidare om ni vill överleva. Ni fattar inte ens grunderna och ert samhälle är döende.

Sluta tjafsa någon gång, tiden är slut sen länge.

De som kan leda leder,. Har du inte märkt det?

Åsa når ut. Hon vill lösa problem, aka överleva.

Vem har jag dödat? Nej, de flesta av oss vill inte ljuga i media. Inte heller har de flesta människor, inte ens de flesta journalister ljugit och drivit folk i döden. Det är unikt för Åsa.

Det är inte ”då” för folk som kände Benny Fredriksson. Och det var inte ens tio år sedan.

Inte heller har de flesta journalister blivit fällda för lögner. Såsom hon blivit för Martin Kragh. Det är inte vanligt men eftersom hon är en sån vidrig människa har hon lyckats med det också.

Och andra saker som inte var ”då” är att hon fortfarande är journalist. Fortfarande försvarar muren och försvarar Sovjets ockupation och mördande i ockuperade öststater. Tror du att det är då för alla anhöriga? De som fortfarande bär spår av tortyren? Svälten?

Det är den Åsa är. Älska diktaturer och kommunismen. Ursäktar och stöttar mord, så länge det är i Ryssland/Sovjets/kommunismens namn. Ljuger och jobbar aktivt för att stötta dem (Kragh). Det gjorde och gör hon aktivt idag. Det är inte då.

Sen ljuger hon om andra utifrån vad som passar och är hennes ställningstagande i valfri fråga. Skiter i konsekvenserna för personer (lex Benny Fredriksson). Ser bara den lilla människan när det passar och är en stor hycklare. Struntar fullständigt i lilla människan om det är en bonde som dör i av Stalins organiserade svältkatastrofer. Då hyllar hon kommunismen. Eller om den lilla människan är en kvinna som jobbar under henne och Virtanen/Cantwell får bete sig som svin på redaktionen. De små, i vissa fall miljontals mördade, struntar hon i.

Psykopat, lögnare. Diktatorkramare. Ryssälskare. Kommunist. Hycklare. Men hon skriver ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in