Citat:
Ursprungligen postat av
Detdundrar
Om du såg polisbilar åkandes mot Rönninge C kl. 19-21 måste det nog ha varit något annat larm.
GM kunde inte ha dömts till mordförsök för kidnappningen. Menar du att han skulle ha dömts för mordförsök pga hans sökningar efter groteska bilder på nätet?
Tror också att hans yttre är skapat för att lättare locka till sig barn och kvinnor, men även för att gå under radarn pga hans brott.
Jag misstänker det också, men tre polisbilar med blåljus i Rönninge är ovanligt, skulle jag säga.
Jag menar att han borde ha blivit dömd för mordförsök, eftersom han hade sökt efter sjuka saker på sin dator, till exempel hur man gör någon medvetslös eller sökt efter döda kroppar, och liknande.
Polisen hittade inte heller buntbanden och silvertejpen som han hade köpt på Biltema när de genomsökte hans garage och bil. Detta tyder på att han hade gjort sig av med dem tillsammans med sina kläder, skor, handskar och ghoulmasken. Polisen godtog helt enkelt hans förklaring, där han säger att han ångrade sig i samma sekund som 10-åringen var i bilen, samt att han inte hade planerat att skada barnet.
Vidare är hans märkliga beteende i fängelset, där han pratar positivt om det som hänt, ett starkt tecken på att straffet borde ha varit betydligt hårdare.