2026-01-13, 06:30
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitarocken
Pappa nämnde det en gång i förhör, och då vill jag minnas att han bara sa "köpa" och inte "lukta".

Personligen kan jag tänka att det kanske var nåt R gjort rätt nära i tid i förhållande till när förhöret hölls, och därav var något som låg pappa nära i minnet och inte nödvändigtvis var något som var en faktisk hobby för R.
Men det var bara min tanke när jag läste fuppen.
Ja, pappan säger att Robin gillade att köpa parfym när han var i stan. Och sedan kopplade ngn i tråden ihop detta med stinkande vaginor mappar / filer.
Citera
2026-01-13, 06:42
Medlem
08-55331000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Var finns informationenatt helgintresset var att åka och lukta/köpa parfym? Kan du möjligtvis länka får du gärna göra det?
Sök "parfym" i FUP online https://gofile.io/d/Da1xvd eller ladda ned och gå till sid 282 i FUP. (293 i dokumentet)

"När han åker till stan brukar han åka till Drottninggatan och gå på
Åhlens och köpa parfymer."
Citera
2026-01-13, 06:58
Medlem
Hoppsan, hoppet är inte helt ute. Expressen kallar nu Vilma Andersson för "han".

https://www.expressen.se/nyheter/krim/vilma-anderssons-forsta-ord-till-polisen-/
Citera
2026-01-13, 07:04
Medlem
Det värsta bortsett ifrån det som hände med My som är givetvis värst är att man är tvungen att se denna psykopat/pedofiltransans mugshot varje gång man öppnar aftonbladet.

Det borde finnas en möjlighet att själv blocka om inte vill se det alternativt att de skuggar bilden.

Jag vill inte se hans avskräckande själlösa tryne varje gång jag öppnar Aftonbladet.
Senast redigerad av Johan201 2026-01-13 kl. 07:07.
Citera
2026-01-13, 07:22
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16Boye/aklagaren-om-vilma-andersson-han-berattar-i-forhor
Citat:
Åklagaren om Vilma Andersson: Han berättar i förhör

Vilma Andersson, 26, togs på bar gärning i ett skogsområde med kroppsdelar, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Åklagaren säger att utredningen fortsatt pågår och att nya misstankar kan tillkomma.

– Generellt när man får tillgång till den misstänktes telefon och annan kommunikation är då ytterligare brott kan uppdagas, säger han.
Citera
2026-01-13, 07:28
Medlem
Mercedes avatar
Så indirekt låter det som att han kan kopplas till fler brott, samt att det kan finnas fler misstänkta.
Möjligt grupper i så fall där det triggas som sagt var.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/16Boye/aklagaren-om-vilma-andersson-han-berattar-i-forhor

Citat:
"Åklagaren säger att utredningen fortsatt pågår och att nya misstankar kan tillkomma.

Tittar ni på om han har begått andra våldsbrott?

– Ja såklart, generellt när man får tillgång till den misstänktes telefon och annan kommunikation är då ytterligare brott kan uppdagas. Generellt tittar man om man kan misstänka personen, med hänsyn till historik, om man det finns något annat våldsbrott som kan kopplas till personen."

"Andra mord till exempel?

– Det innefattar våldsbrott överlag.

Kan det tillkomma fler misstänkta gärningspersoner?

– Man har inte heller låst fast sig vid att det är en person endast, utan är öppen för att det kan finnas andra, säger han."
Citera
2026-01-13, 07:32
Medlem
Fleavmoes avatar
Granskade en av bilderna på MGM noggrannare. Hans örhängen är precis som hårspännena, mycket barnsliga:

litet rött hjärta, en fjäril och en regnbåge.

Jag har tjatat tidigare om autopedophilia* (se nedan förklaring) och funderar än mer i dessa led nu. Lägg till alla gosedjur i förarhytten och små bröst han försökt skapa.

MGM tycks vilja se ut som ett barn/ung flicka snarare än vuxen kvinna i den ålder han är i.

Han har även i förhör och av omgivningen beskrivits som barnslig och att inte tar något på riktigt allvar. Det finns förstås andra förklaringar till att agera så. Men det är en dubbelhet i att vilja vara så liten/se så barnslig ut genom olika attribut, och på samma gång ha så mycket makt och kontroll över andra.

*"Autopedophilia, or sexual arousal by the idea of being a child (...). Furthermore, autopedophilic men tended to be sexually aroused by imagining themselves as the kinds of children (with respect to gender and age) to whom they are sexually attracted)".
Senast redigerad av Fleavmoe 2026-01-13 kl. 07:38.
Citera
2026-01-13, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffinsen27
Har ni någosin åkt förbi nattetid och sett konstiga bilar stå där eller iakttagit något?
Har ärligt talat inte varit ute så många gånger så sent på natten, men Salem är faktiskt ganska dött vid den tiden, även på sommaren. Jag åkte tåg runt 4–5-tiden på morgonen en gång i januari och då var det helt dött och ganska läskigt. Det finns dessutom mörka och trånga omvägar från tågstationen som jag brukar undvika, särskilt sena tider.

BO tog med stor sannolikhet en omväg hem som kortar sträckan med cirka fem minuter. BO hade också gått ungefär 100–200 meter efter att hon tagit sig ur omvägen vid Tallsätravägen, där hon blir anfallen. Det är betydligt ”tystare” där jämfört med resten av sträckan.

GM hade förmodligen parkerat där och väntat, eller så hade han väntat vid parkeringen vid Rönninge station och spanat. Därifrån kan man tydligt se vilka som lämnar tåget, för att sedan köra runt på andra sidan av Fågelvägen/omvägen och börja sitt …
Citera
2026-01-13, 08:08
Medlem
Det är en riktigt obehaglig mugshot…. När lammen tystnar-vibbar på den blicken.

Man borde avliva honom på direkten.
Citera
2026-01-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Om du såg polisbilar åkandes mot Rönninge C kl. 19-21 måste det nog ha varit något annat larm.

GM kunde inte ha dömts till mordförsök för kidnappningen. Menar du att han skulle ha dömts för mordförsök pga hans sökningar efter groteska bilder på nätet?

Tror också att hans yttre är skapat för att lättare locka till sig barn och kvinnor, men även för att gå under radarn pga hans brott.
Jag misstänker det också, men tre polisbilar med blåljus i Rönninge är ovanligt, skulle jag säga.

Jag menar att han borde ha blivit dömd för mordförsök, eftersom han hade sökt efter sjuka saker på sin dator, till exempel hur man gör någon medvetslös eller sökt efter döda kroppar, och liknande.

Polisen hittade inte heller buntbanden och silvertejpen som han hade köpt på Biltema när de genomsökte hans garage och bil. Detta tyder på att han hade gjort sig av med dem tillsammans med sina kläder, skor, handskar och ghoulmasken. Polisen godtog helt enkelt hans förklaring, där han säger att han ångrade sig i samma sekund som 10-åringen var i bilen, samt att han inte hade planerat att skada barnet.

Vidare är hans märkliga beteende i fängelset, där han pratar positivt om det som hänt, ett starkt tecken på att straffet borde ha varit betydligt hårdare.
Citera
2026-01-13, 08:15
Medlem
I Aftonbladet idag står det mellan raderna att dom hittar fler våldsbrott på Robin, genom fynd i telefon och kommunikation.🥵 inte så oväntat kanske kan det vara någon ung tjej som är försvunnit o fortfarande inte hittats? 😩
Man blir ju helt galen och förtvivlad hur denna sjuka människa fått gå lös!!
Citera
2026-01-13, 08:15
Medlem
Enligt "Skogen 420" så har GM alltså gjort en "Joakim Lundell" när han beskrivit sin barndom, allt för att få uppmärksamhet och sympatier, kunna skylla sitt dåliga beteende på "Mållgan".

Tänk vad kul bröderna kunde haft om GM varit en vanlig kille, ett riktigt dream team.
Senast redigerad av Florman 2026-01-13 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in