Du är ju efterbliven. Vi diskuterar vaginalt ultraljud vs abdominalt ultraljud!!
Ultraljud på magen kan man göra tidigast från v.8 innan v.8 är det vaginalt ultraljud som gäller och bilden på Linnea är med ultraljud på magen.
Jag gjorde oxå ultraljud i v.6 och såg hjärtslag men då hade jag en ultraljuds stav i mig, man kan inte se genom magen i den veckan.
Tror det är du som är lite efterbliven här. ingen ultraljudsstav då? Utan en ultraljuds stav.
Det beror på vilket landsting du bor i.....
Rutinultraljudet är vecka 18 - oavsett vart i landet du bor i.
Nej rutinultraljudet görs mellan vecka 19-21. Kub-test (kombinerat ultraljud/blodprov) görs mellan vecka 12-14. Dessutom kan man göra privat ultraljud. Du kan googla detta, men det gör du väl inte för du tror att du har rätt o blir butthurt om du blir motbevisad. Kram
Nej rutinultraljudet görs mellan vecka 19-21. Kub-test (kombinerat ultraljud/blodprov) görs mellan vecka 12-14. Dessutom kan man göra privat ultraljud. Du kan googla detta, men det gör du väl inte för du tror att du har rätt o blir butthurt om du blir motbevisad. Kram
Ursprungsdiskussionen var inte vilka veckor man kan göra ultraljud. Det den tidigare muppen menade var att ultraljud innan vecka 18 var standard, vilket det inte är. Kubtester erbjuds t.ex inte i alla landsting.
Kommer ni ihåg att dom nämnde en stämpling i dokumentären?
Här är varför jag känner mig säker på att Joakim riggade stämplingen 14/3 2024 som Chrippa anklagades för. Ta er gärna tiden att läsa igenom detta och avgör själva om det utgör tillräckligt många indicier för att kunna bilda er en uppfattning om vem som egentligen ligger bakom stämplingen och fäll upp alla flikar för detaljeras info. Allt detta finns återgett i videos och storys postade av Anjp och Chrippa vid olika tillfällen, hänvisningar till källorna finns längst ner i inlägget.
Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024
Jocke och Anjo gick in i lägenheten i början av februari och filmade Linnea. Den gången var det hyresvärden som släppte in dom, ursäkten han använde sig av till varför dom tog sig in i lägenheten var att han trodde att barnet var ensam i lägenheten med Linnea och i akut fara (vilket vi i senare skede vet är lögn, eftersom dom väntat i timmar utanför lägenheten och sett Chrippa lämna lägenheten tillsammans med barnet).
Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Joakim lurade Chrippa att polisen och socialtjänsten hade beordrat Jocke att ta sig in och kan mycket väl ha lurat hyresvärden detta för att få tillträde.
[/b] Googlejuristen Jocke ville inte riskera hemfridsbrott och ljög därför om att det förelåg en fara för barnets liv.
" Föreligger det en nödsituation kan detta föranleda ansvarsfrihet enligt BrB 24:4. Detta kräver dock att fara hotar liv, att faran är närstående (dvs. ”aktuell”) samt att det för övrigt inte är oförsvarligt att agera på det sättet."
Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen
Jag har initialt tänkt att Jocke använde den fejkade läckan bara för att han skulle få ansvarsfrihet för hemfridsbrott när Jocke gick in i Chrippas lägenhet, sen kom jag på att Jocke och Anjo var tvugna att ringa hyresvärden för att bli insläppta när dom tog sig in i februari - alltså hade Jocke ingen nyckel då och med tanke på vilket stort bråk som blossade upp för detta ser jag det som en omöjlighet att Chrippa skulle gå med på att ge Jocke egna nycklar efter detta. Att hyresvärden låste upp finns på film.
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden
Felanmälningar till hyresvärden Söderstaden görs via ett formulär utan krav på inloggning https://soderstaden.se/felanmalan/ Det som pekar mot Jocke är att Chrippas privata e-post och telefonnumer har angivits. Ingen vattenläcka har rapporterats i någon annan lägenhet.
14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
Under morgonen 14/3 skriver hyresvärden till Chrippa att hyresvärden har gått in och kontrollerat läckan, strax efter detta skriver Jocke att han varit i lägenhetenför att undersöka läckan.
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Stämplingen skrivs eftermiddagen 14/3 2024 (jag kan ta fram exakt tid)
Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Nästan direkt när Chrippa kommit hem från Dubai i mars 2024 går Jocke till hyresvärden och tar ut en egen nyckeltag, under tiden ringer Julia Chrippa för att veta var han är, att Jocke tagit ut en egen nycke avslöjas eftersom hyresvärden kodar om låset vid uttag av nya nyckeltags. Jocke ville inte att Chrippa skulle veta att han tog ut en tag.
Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Han var sen med hyran - Chrippa hade precis landat från Dubai och var två eller tre dagar sen med en hyra Jocke offentligt gått ut med redan var betald och han skulle stå för i tre månader.
Jocke skulle hyra ut lägenheten för att inte behöva ligga ute med pengar - Jocke låg aldrig ute med pengar för lägenheten eftersom han aldrig hade betalt i någonting i förväg, inte heller den månad han bytte låset, han hyrde aldrig ut lägenheten och fick alltså inte in några pengar, han hade sagt upp lägenheten redan månaden innan. 1. Han kan inte utan Chrippas medgivande hyra ut lägenheten eftersom Chrippa var brukare, Jocke var borgenär. 2. Hyresgästen skulle bara kunna bo i lägenheten i mindre än två månader, eftersom kontraktet redan hade sagts upp och skulle löpa ut i maj.
Olivia skulle bo i lägenheten - Olivia var redan mitt uppe i sin flytt för att flytta till Norrköping och närmre sitt jobb hos Jocke och Jonna. Hon flyttade några veckor efter låsbytet, men flyttade aldrig in i Chrippas lägenhet, hon folkbokförde i Jocke och Jonnas lägenhet efter flytten, men berättar i poddar att hon har bott hos en kompis innan hon fick tillträde till den hyreslägenheten hon senare flyttade till.
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Anjo berättar detta. Det har tidigare framkommit att Jocke gav eller lånade ut denna telefon till Chrippa och efteråt krävt att få den tillbaka
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Chrippa berättar att Stämplingen lagts ner för att polisen konstaterat att telefonen stämplingen skrevs från befunnit sig i Sverige nät planeringen av stämplinen ägde rum. Han säger att han var utomlands, men han verkar inte ha lagt märke till att det hände i samband med "vattenläckan".
Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Chrippa berättar att polisen har informerat honom om att Jocke personligen anmodade polisen att leta upp denna konversation
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om
14/1 2025 kontaktas målsägande i ärendet om att Chrippa misstänks för stämpling till misshandel, det får Joakim att gå ut på sin story och cosplaya chockad och rädd för sin familjs säkerhet. Varför är han det om han vetat om chattarna sen han bad polisen titta på det?
Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Praxis är att man som målsägande blir kallad för att få ta del av vad som framkommit. Så sker även i detta fall, men innan dom målsägande Anjo och Jocke kallats, hinner Anjo gå ut med flera videos om stämplingen - Joakim har tydligen fått veta vad "Chrippa skrivit" om honom per telefon med polisen, men Anjo får inte veta något alls innan han är kallad till polisen och blir delgiven detta. Dagboksbladet avslöjar att detta sker mer än en månad efter att dom blivit informerade om att dom är målsägande.
Källor till varje punkt:
Jag orkar inte lyssna på alla videos med Anjo igen, så jag punktar upp information som gör att just dessa videos är lätta för er att hitta. Jag är säker på vad jag har hört och läst.
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Datum stämplingen hände (tid finns angiven i annan video på Anjos kanal, det är em 14/3): https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=354
Jockes storys, Anjos videos dagarna som följer efter nyckelbytet som hände någon gång mellan 2/3-4/3 2024, podd mellan Olivia och hennes vän Shyrin.
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Finns att hitta i Anjos videos om stämplingen (den första har jag för mig), dom får reda på detta 14/1 2025
Chrippa berättar också det här (denna video är dock uppladdad efter mitt inlägg, men backas upp av Anjos egna uttalande i januari 2025): https://youtu.be/-v61aDB6cr0?t=476
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Har skett via hans story där han säger "meddelandena skickades från sverige", och i en video publicerad i mitten av November där han preciserar att polisen kommit fram till att telefonen befann sig i Sverige.
Chrippa nämner detta också här: https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=430
Chrippas story för några dagar sedan (innan jag skrivit mitt inlägg om kopplingen mellan dessa meddelanden och att Jocke tog sin in i hans lägenhet).
Ursprungsdiskussionen var inte vilka veckor man kan göra ultraljud. Det den tidigare muppen menade var att ultraljud innan vecka 18 var standard, vilket det inte är. Kubtester erbjuds t.ex inte i alla landsting.
Det beror nog på var du bor då, det erbjuds ultraljud både i vecka 11-13 och det "gamla" vanliga vid 18-20.
Kommer ni ihåg att dom nämnde en stämpling i dokumentären? Här är varför jag känner mig säker på att Joakim riggade stämplingen 14/3 2024 som Chrippa anklagades för. Ta er gärna tiden att läsa igenom detta och avgör själva om det utgör tillräckligt många indicier för att kunna bilda er en uppfattning om vem som egentligen ligger bakom stämplingen och fäll upp alla flikar för detaljeras info. Allt detta finns återgett i videos och storys postade av Anjp och Chrippa vid olika tillfällen, hänvisningar till källorna finns längst ner i inlägget.
Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024
Jocke och Anjo gick in i lägenheten i början av februari och filmade Linnea. Den gången var det hyresvärden som släppte in dom, ursäkten han använde sig av till varför dom tog sig in i lägenheten var att han trodde att barnet var ensam i lägenheten med Linnea och i akut fara (vilket vi i senare skede vet är lögn, eftersom dom väntat i timmar utanför lägenheten och sett Chrippa lämna lägenheten tillsammans med barnet).
Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Joakim lurade Chrippa att polisen och socialtjänsten hade beordrat Jocke att ta sig in och kan mycket väl ha lurat hyresvärden detta för att få tillträde.
[/b] Googlejuristen Jocke ville inte riskera hemfridsbrott och ljög därför om att det förelåg en fara för barnets liv.
" Föreligger det en nödsituation kan detta föranleda ansvarsfrihet enligt BrB 24:4. Detta kräver dock att fara hotar liv, att faran är närstående (dvs. ”aktuell”) samt att det för övrigt inte är oförsvarligt att agera på det sättet."
Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen
Jag har initialt tänkt att Jocke använde den fejkade läckan bara för att han skulle få ansvarsfrihet för hemfridsbrott när Jocke gick in i Chrippas lägenhet, sen kom jag på att Jocke och Anjo var tvugna att ringa hyresvärden för att bli insläppta när dom tog sig in i februari - alltså hade Jocke ingen nyckel då och med tanke på vilket stort bråk som blossade upp för detta ser jag det som en omöjlighet att Chrippa skulle gå med på att ge Jocke egna nycklar efter detta. Att hyresvärden låste upp finns på film.
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden
Felanmälningar till hyresvärden Söderstaden görs via ett formulär utan krav på inloggning https://soderstaden.se/felanmalan/ Det som pekar mot Jocke är att Chrippas privata e-post och telefonnumer har angivits. Ingen vattenläcka har rapporterats i någon annan lägenhet.
14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
Under morgonen 14/3 skriver hyresvärden till Chrippa att hyresvärden har gått in och kontrollerat läckan, strax efter detta skriver Jocke att han varit i lägenhetenför att undersöka läckan.
Stämplingen skrivs eftermiddagen 14/3 2024 (jag kan ta fram exakt tid)
Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Nästan direkt när Chrippa kommit hem från Dubai i mars 2024 går Jocke till hyresvärden och tar ut en egen nyckeltag, under tiden ringer Julia Chrippa för att veta var han är, att Jocke tagit ut en egen nycke avslöjas eftersom hyresvärden kodar om låset vid uttag av nya nyckeltags. Jocke ville inte att Chrippa skulle veta att han tog ut en tag.
Han var sen med hyran - Chrippa hade precis landat från Dubai och var två eller tre dagar sen med en hyra Jocke offentligt gått ut med redan var betald och han skulle stå för i tre månader.
Jocke skulle hyra ut lägenheten för att inte behöva ligga ute med pengar - Jocke låg aldrig ute med pengar för lägenheten eftersom han aldrig hade betalt i någonting i förväg, inte heller den månad han bytte låset, han hyrde aldrig ut lägenheten och fick alltså inte in några pengar, han hade sagt upp lägenheten redan månaden innan. 1. Han kan inte utan Chrippas medgivande hyra ut lägenheten eftersom Chrippa var brukare, Jocke var borgenär. 2. Hyresgästen skulle bara kunna bo i lägenheten i mindre än två månader, eftersom kontraktet redan hade sagts upp och skulle löpa ut i maj.
Olivia skulle bo i lägenheten - Olivia var redan mitt uppe i sin flytt för att flytta till Norrköping och närmre sitt jobb hos Jocke och Jonna. Hon flyttade några veckor efter låsbytet, men flyttade aldrig in i Chrippas lägenhet, hon folkbokförde i Jocke och Jonnas lägenhet efter flytten, men berättar i poddar att hon har bott hos en kompis innan hon fick tillträde till den hyreslägenheten hon senare flyttade till.
Anjo berättar detta. Det har tidigare framkommit att Jocke gav eller lånade ut denna telefon till Chrippa och efteråt krävt att få den tillbaka
Chrippa berättar att Stämplingen lagts ner för att polisen konstaterat att telefonen stämplingen skrevs från befunnit sig i Sverige nät planeringen av stämplinen ägde rum. Han säger att han var utomlands, men han verkar inte ha lagt märke till att det hände i samband med "vattenläckan".
Chrippa berättar att polisen har informerat honom om att Jocke personligen anmodade polisen att leta upp denna konversation
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om
14/1 2025 kontaktas målsägande i ärendet om att Chrippa misstänks för stämpling till misshandel, det får Joakim att gå ut på sin story och cosplaya chockad och rädd för sin familjs säkerhet. Varför är han det om han vetat om chattarna sen han bad polisen titta på det?
Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Praxis är att man som målsägande blir kallad för att få ta del av vad som framkommit. Så sker även i detta fall, men innan dom målsägande Anjo och Jocke kallats, hinner Anjo gå ut med flera videos om stämplingen - Joakim har tydligen fått veta vad "Chrippa skrivit" om honom per telefon med polisen, men Anjo får inte veta något alls innan han är kallad till polisen och blir delgiven detta. Dagboksbladet avslöjar att detta sker mer än en månad efter att dom blivit informerade om att dom är målsägande.
Källor till varje punkt:
Jag orkar inte lyssna på alla videos med Anjo igen, så jag punktar upp information som gör att just dessa videos är lätta för er att hitta. Jag är säker på vad jag har hört och läst. Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024 https://youtu.be/C51FOCdtqFw?si=5Ww-8cRewSzrEuUx Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Jocke påstår att akut situation föreligger: https://youtu.be/C51FOCdtqFw?t=308
Vad lagen säger: https://lawline.se/answers/15634
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden https://youtu.be/oWpyTT1N7so?t=691 14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
meddelande om att hyresvärden gått in (14/3 2024): https://youtu.be/oWpyTT1N7so?t=696
Kort efter skriver Jocke på messenger att han gått in: https://youtu.be/oWpyTT1N7so?t=697 Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Datum stämplingen hände (tid finns angiven i annan video på Anjos kanal, det är em 14/3): https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=354 Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Nyckelbyte månadsskiftet (mellan 2/3-5/3 2024): https://youtu.be/6VLdnH9XMuM?si=rawHEnrv_tKcWd_z (han säger felaktigt april, men han avser mars, se datumstämpel i video)
Samtal med hyresvärden: https://youtu.be/Mkh9euVrR1c?si=QWOtHNPPd7_DK93J Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Jockes storys, Anjos videos dagarna som följer efter nyckelbytet som hände någon gång mellan 2/3-4/3 2024, podd mellan Olivia och hennes vän Shyrin. Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Finns att hitta i Anjos videos om stämplingen (den första har jag för mig), dom får reda på detta 14/1 2025
Chrippa berättar också det här (denna video är dock uppladdad efter mitt inlägg, men backas upp av Anjos egna uttalande i januari 2025): https://youtu.be/-v61aDB6cr0?t=476 Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Har skett via hans story där han säger "meddelandena skickades från sverige", och i en video publicerad i mitten av November där han preciserar att polisen kommit fram till att telefonen befann sig i Sverige.
Chrippa nämner detta också här: https://youtu.be/Vs9c_W-QJz4?t=430 Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Chrippas story för några dagar sedan (innan jag skrivit mitt inlägg om kopplingen mellan dessa meddelanden och att Jocke tog sin in i hans lägenhet). Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum
Anjo berättar vad som står i stämpligen 20/1 2025 innan Jocke varit på förhör (se länkat dagoksblad): https://youtu.be/Bi85KDuoqKw?si=duVq_uDZEqqmDeXO https://pixeldrain.com/u/NCS52coT
Fick du ingen respons häromdan, när du la ut samma traggel, så du försöker på nytt?
Vad bra! En av bröderna borta ur leken under ett par år. Nu gäller det bara att bli av med Jocke också. Men efter senaste dokumentären på SVT sköter sig nog det där självt.
Tiden han satt häktad efter att han brutit mot reseförbud kommer inte att räknas av! Och det andra gällde misshandeln Linnea satt honom på, det räknas inte här.
Varför inte?
Han har suttit häktad mer än två gånger tidigare. Han kommer kunna räkna av 2-4 månader.