2026-01-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xaiphod
Dessutom syntes rödmålade naglar på ultraljudsbilden, något som inte förekom vid häktningen. Det framstår snarare som ett sätt att väcka sympati.

De som följt henne på Snapchat vet att hon hade röda naglar för ca 2-2,5 månader sedan. Bara en heads up.
Citera
2026-01-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipsochcola
Hon avslutar sitt inlägg med att om dramat fortsätter nu, så vet vi vilka som driver det.

FÖR ATT SEN LÄGGA UPP PÅ SIN STORY OM TINDRA, JULIAS SYSTER, OCH OM JOCKE?!
Vad har Linnea skrivit om Tindra? Lägg ut det.
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2026-01-13 kl. 00:46.
Citera
2026-01-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligaBritta
Du är ju efterbliven. Vi diskuterar vaginalt ultraljud vs abdominalt ultraljud!!
Ultraljud på magen kan man göra tidigast från v.8 innan v.8 är det vaginalt ultraljud som gäller och bilden på Linnea är med ultraljud på magen.
Jag gjorde oxå ultraljud i v.6 och såg hjärtslag men då hade jag en ultraljuds stav i mig, man kan inte se genom magen i den veckan.

Tror det är du som är lite efterbliven här. ingen ultraljudsstav då? Utan en ultraljuds stav.
Citera
2026-01-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Det beror på vilket landsting du bor i.....
Rutinultraljudet är vecka 18 - oavsett vart i landet du bor i.

Nej rutinultraljudet görs mellan vecka 19-21. Kub-test (kombinerat ultraljud/blodprov) görs mellan vecka 12-14. Dessutom kan man göra privat ultraljud. Du kan googla detta, men det gör du väl inte för du tror att du har rätt o blir butthurt om du blir motbevisad. Kram
Citera
2026-01-13, 00:43
Medlem
Taebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
Nej rutinultraljudet görs mellan vecka 19-21. Kub-test (kombinerat ultraljud/blodprov) görs mellan vecka 12-14. Dessutom kan man göra privat ultraljud. Du kan googla detta, men det gör du väl inte för du tror att du har rätt o blir butthurt om du blir motbevisad. Kram
Ursprungsdiskussionen var inte vilka veckor man kan göra ultraljud. Det den tidigare muppen menade var att ultraljud innan vecka 18 var standard, vilket det inte är. Kubtester erbjuds t.ex inte i alla landsting.
Citera
2026-01-13, 00:46
Medlem
Kommer ni ihåg att dom nämnde en stämpling i dokumentären?

Här är varför jag känner mig säker på att Joakim riggade stämplingen 14/3 2024 som Chrippa anklagades för. Ta er gärna tiden att läsa igenom detta och avgör själva om det utgör tillräckligt många indicier för att kunna bilda er en uppfattning om vem som egentligen ligger bakom stämplingen och fäll upp alla flikar för detaljeras info. Allt detta finns återgett i videos och storys postade av Anjp och Chrippa vid olika tillfällen, hänvisningar till källorna finns längst ner i inlägget.

Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024

Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott

Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen

13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden

14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten

Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024

Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen

Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller

Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo

Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna

Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om

Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum

Källor till varje punkt:
Citera
2026-01-13, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Ursprungsdiskussionen var inte vilka veckor man kan göra ultraljud. Det den tidigare muppen menade var att ultraljud innan vecka 18 var standard, vilket det inte är. Kubtester erbjuds t.ex inte i alla landsting.

Det beror nog på var du bor då, det erbjuds ultraljud både i vecka 11-13 och det "gamla" vanliga vid 18-20.
Citera
2026-01-13, 00:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Gravid eller inte? Skulle det på något sätt förändra deras situation?
Nej.
"Jag kunde inte bry mig mindre"
Citera
2026-01-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Kommer ni ihåg att dom nämnde en stämpling i dokumentären?
Här är varför jag känner mig säker på att Joakim riggade stämplingen 14/3 2024 som Chrippa anklagades för. Ta er gärna tiden att läsa igenom detta och avgör själva om det utgör tillräckligt många indicier för att kunna bilda er en uppfattning om vem som egentligen ligger bakom stämplingen och fäll upp alla flikar för detaljeras info. Allt detta finns återgett i videos och storys postade av Anjp och Chrippa vid olika tillfällen, hänvisningar till källorna finns längst ner i inlägget.
Joakim hade ingen nyckeltag till Chrippas lägenhet så sent som i februari 2024
Påståenden om att akut situation föreligger ger ansvarsfrihet i hemfridsbrott
Fejkad vattenläcka 13/3 2024 när Chrippa inte är i Sverige är Jockes enda möjlighet att ta sig in igen
13/3 2024 inkommer en påhittad anmälan om en akut vattenläcka till hyresvärden
14/3 2024 går hyresvärden in, strax efter berättar Jocke att han har varit i lägenheten
Stämplingsmeddelandena skrivs timmar efter att Jocke tagit sig in i lägenheten 14/3 2024
Jocke skaffar nyckel i mars 2024 - men blir påkommen
Varför skaffar Jocke nyckel - ursäkter som inte håller
Anjo berättar att polisen berättat att telefonen stämplingen skrivs ifrån har varit i Chrippas ägo
Chrippa berättar att telefonen befunnit sig i Sverige när Stämplingen äger rum, men kopplar inte ihop händelserna
Jocke anmodade polisen att leta efter chatten
Jocke spelar överraskad och skakad över något han redan visste om
Information om chattarna läcker ut innan målsägandeförhör ägt rum

Källor till varje punkt:

Fick du ingen respons häromdan, när du la ut samma traggel, så du försöker på nytt?
Citera
2026-01-13, 00:54
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Gravid eller inte? Skulle det på något sätt förändra deras situation?
Nej.
"Jag kunde inte bry mig mindre"

Verkligheten kom ifatt dom båda två till slut
Citera
2026-01-13, 00:59
Medlem
Silltunnas avatar
Vad bra! En av bröderna borta ur leken under ett par år. Nu gäller det bara att bli av med Jocke också. Men efter senaste dokumentären på SVT sköter sig nog det där självt.
Citera
2026-01-13, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Tiden han satt häktad efter att han brutit mot reseförbud kommer inte att räknas av! Och det andra gällde misshandeln Linnea satt honom på, det räknas inte här.
Varför inte?

Han har suttit häktad mer än två gånger tidigare. Han kommer kunna räkna av 2-4 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in