2026-01-12, 18:45
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jösses. Är inte Cam Abbott en riktig surkuk? Det var väl spelarna i Rögle som ruttnande på hans buffliga stil, om jag inte missminner mig.

Det ligger i luften hur desperat Wallin är. Snaran är redan placerad runt halsen.

Att byta en tränare som inte får med sig spelarna mot någon som verkar vara samma skrot och korn. Tror Wallin går på nervlugnande just nu.

Har mer tilltro till att Tomasek "räddar" Färjestad än att Abbott skulle göra det.
Citera
2026-01-12, 18:48
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har mer tilltro till att Tomasek "räddar" Färjestad än att Abbott skulle göra det.
Håller absolut inte med. FBK 2026 är ett gäng primadonnor som inte pallar trycket. Tror det kan behövas en clown som tränare som drar lite fokus från Tomasek. Bert Robertsson som ass?
Citera
2026-01-12, 18:51
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Håller absolut inte med. FBK 2026 är ett gäng primadonnor som inte pallar trycket. Tror det kan behövas en clown som tränare som drar lite fokus från Tomasek. Bert Robertsson som ass?

Cam kan vara bra nått år... men ej 6 år som i Rögle. Han är för krävande i längden.
Citera
2026-01-12, 18:51
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Hur är Kellman? Han ska väl inte gå högre än C3?

Jag är inte nöjd med den värvningen i alla fall. Möghund...

Kellman var bra förra året, men inte i år.
Han blir nog inte kvar efter säsongen om man hittar någon bättre center, och det brukar inte Färjestad ha några problem med.

Men Cam i en Färjestadströja... Nä känns fel.
Citera
2026-01-12, 18:52
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz

Sa inte ATT han räddar men sannolikheten känns högre än att Abbott gör det.

Robertson var ett mycket bra förslag.
Kommer Tolle fortfarande va ass eller skickas han tillbaka till J20 nu?
Citera
2026-01-12, 18:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Det ligger i luften hur desperat Wallin är. Snaran är redan placerad runt halsen.

Att byta en tränare som inte får med sig spelarna mot någon som verkar vara samma skrot och korn. Tror Wallin går på nervlugnande just nu.

Ja men verkligen. Det framgick väl rätt tidigt att JJ var fel person att coacha FBK, och jag tror verkligen inte att det blir bättre med Abbott. Man skulle behöva nån sån här sansad Tommy Samuelsson-typ i stället. En medelväg.

Ett litet inpass apropå Jönsson: har ingen tänkt tanken att JJ:s små utspel "post game" kan ha spelat in när han fick kicken? Jönsson är trött på att förlora, och sen poff så är han väck. Han höll ju på så där vid flera tillfällen under hösten också. Klagade på spelarna och allt vad det var.
Citera
2026-01-12, 18:55
Medlem
Kedoxs avatar
Tycker man ska blicka västerut och sätta Patrick Thoresen i tränarbåset. Han kan nog göra karlar av sillmjölkar och primadonnor
Citera
2026-01-12, 19:02
Medlem
Suck! Jävla soppa! Wallin spelar ett högt spel! Cam Abbott? Är han verkligen rätt gubbe för Färjestad? C Olsson kvar som ass med Karlberg och Tollefsen? Samtidigt hintar NWT om att samtal förs med JJ om en annan roll i föreningen.

Blev jävligt sugen på en bamsegrogg nu!
Citera
2026-01-12, 19:03
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Jag är inte nöjd med den värvningen i alla fall. Möghund...

Haha. Nu såg jag att han redan kritat för er.
Alltså, med rätt spelare kan han va bra. Med fel spelare är han osynlig.

En duglig 2C om han håller sig hyfsad. Ingen dålig värvning men ingen game changer. Kan se dålig ur länge när det dippar.
Citera
2026-01-12, 19:06
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Kan inte skjuta och inte tacklas. Inte direkt någon playmaker heller.

Ingen jag hade byggt ett lag runt men kan nog hoppa in i vilken kedja som helst utan att göra bort sig.
Citera
2026-01-12, 19:07
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Suck! Jävla soppa! Wallin spelar ett högt spel! Cam Abbott? Är han verkligen rätt gubbe för Färjestad? C Olsson kvar som ass med Karlberg och Tollefsen? Samtidigt hintar NWT om att samtal förs med JJ om en annan roll i föreningen.

Blev jävligt sugen på en bamsegrogg nu!

Blir väl bara en win-win härifrån.
Brakar man ut tidigt försvinner väl Wallin illa kvickt.

Tycker han gjort bra ageranden ibland. Men han blir så ynklig och ful när han är desperat. Nu ser man hans värsta sida skulle jag säga där allt handlar om att rädda sig själv. Hade säkert räddat sig själv före fru och barn ur ett brinnande hus.

Blir det guld nu efter denna säsongs jävla debacle så bör man va en kandidat till bragdguldet
Citera
2026-01-12, 19:09
Medlem
Kedoxs avatar
Undrar om någon GM bränt lika mycket pengar som Wallin det senaste decenniet?

Bränner man hål i Stefans fickor blir inte domen nådig.

Edit: Kom på att HV existerar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in