Resultat: Hoppas du mullorna störtas?
Ja, allt är bättre än dem.
74,21%
1122 röster
Nja, jag ogillar mullorna men är osäker på vilka som i så fall tar över
13,76%
208 röster
Nej, mullorna är lämpligast att styra landet.
6,61%
100 röster
Vet ej/Annat
5,42%
82 röster
2026-01-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
APT sänder nu vad som sägs vara bilder från regimvänliga demonstrationer: https://www.youtube.com/watch?v=pFRx5GMcmmY

Haha typisk diktatur propaganda. Dem har mutat typ 5 tusen bönder och släktingar till regimen att stå där. Filmar på ett sätt så att det ska se ut som 50 tusen.
Citera
2026-01-12, 18:40
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrienbroner
Haha typisk diktatur propaganda. Dem har mutat typ 5 tusen bönder och släktingar till regimen att stå där. Filmar på ett sätt så att det ska se ut som 50 tusen.

Nog är det väldigt många på bilderna men de verkar rulla samma bildsekvenser om och om igen. Om man tittar mer än 15 minuter känner man igen folk och bilder. Jag kan inte spårket men det verkar som ljudet inte hör ihop med bilderna heller. Talarna ses aldrig med demonstranterna och när de ropar "Haidar, Haidar" så brukar församlingen alltid svara men ingen i demonstrationen ropar med. Så någon form av manipulation verkar ske med bilderna och ljudet.
Citera
2026-01-12, 18:45
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Nog är det väldigt många på bilderna men de verkar rulla samma bildsekvenser om och om igen. Om man tittar mer än 15 minuter känner man igen folk och bilder. Jag kan inte spårket men det verkar som ljudet inte hör ihop med bilderna heller. Talarna ses aldrig med demonstranterna och när de ropar "Haidar, Haidar" så brukar församlingen alltid svara men ingen i demonstrationen ropar med. Så någon form av manipulation verkar ske med bilderna och ljudet.

Om du någonsin har sett en film som är "made in Iran" så kommer du se att likheten är slående.
Citera
2026-01-12, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det går bra för vänstern sedan Trump kom till makten.

Woke och pk dog ut.
Vänstern bölar.

Israel sänker hamas och hezbolah.
Vänster bölar.

Diktatorn från Venezuela plockas bort.
Vänstern bölar

Och nu kanske Iran.

Vänstern är emot individen och älskar grupp och rätta in sig i ledet. Finns inget kvar när de här staterna faller en efter en. Cuba Venezuela Iran till att börja med.
Citera
2026-01-12, 19:16
Avstängd
jugbandbluess avatar
minskad sannolikhet för regimskifte, ökad sannolikhet för amerikanskt bombande:

https://polymarket.com/predictions/iran
Citera
2026-01-12, 19:17
Medlem
Extremeflys avatar
Kan inte Trump bara gå in och störta dom nu? Hade varit glädjande nyheter.
Citera
2026-01-12, 19:20
Medlem
Europa måste nu se till att Iran inte blir ett nytt land i total kaos. Inga fler flyktingvågor!

Oavsett vem som regerar, kommer det aldrig bli en demokrati. Därför är förutsägbarhet och kontroll viktigare än vem som styr landet.

Gǒr vad ni vill där, men lämna Europa ifred!
Citera
2026-01-12, 19:28
Medlem
Bilder på demonstrationer i Iran mot upploppen: https://x.com/Seamus_Malek/status/2010709725109981555 Uppenbarligen är det inte så enkelt som att alla hatar mullorna och vill ha tillbaka kungen.
Citera
2026-01-12, 19:32
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Gemensamma nämnaren för er är att ni är smuts.

Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Nja, Iran har väl bl.a S-300 och eventuellt S-400.

Gick det bra att försvara Iran sist? Är det för att Irans militär och regim är smuts? Tror du att det kommer att gå bättre nu, om USA och Israel börjar bomba?

På onsdag börjar regimen massmörda folk som deltagit i protesterna. Genom att hänga dem publikt. Men regimen är inte smuts?
Citera
2026-01-12, 19:35
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
APT sänder nu vad som sägs vara bilder från regimvänliga demonstrationer: https://www.youtube.com/watch?v=pFRx5GMcmmY

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Om du någonsin har sett en film som är "made in Iran" så kommer du se att likheten är slående.

Har nu spelat in ungefär en timme från dessa bilder på APT. hela tiden står det att det är live men i verkligheten är det samma videosekvens som går om och om igen. Videosekvensen är på mellan 10-15 minuter skulle jag tro.

Oklart om ljudet/talarna är inspelade vid samma tillfälle som bilderna på demonstranterna. Det finns nämligen ingen tydlig korrelation melland em. Bland annat är det en sekvens när de ropar "Haidar, Haidar" vilket i shiamuslimska sammanhang brukar inenbära att församlingen skanderar med men i de här klippen är det tyst och inge som syns på bilderna repeterar namnet.

Så att materialet är manipulerat på ett eller flera sätt är tydligt men jag har inte lyckats luska ut om bilderna, eller talen, eller båda faktiskt är från idag (jag kan inte språket heller men jag hör ju att de talar om USA och Israel).

Edit: dessutom går solen ner 17:12 i Teheran. På "livebilderna" är solen fortfarande uppe

Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Bilder på demonstrationer i Iran mot upploppen: https://x.com/Seamus_Malek/status/2010709725109981555 Uppenbarligen är det inte så enkelt som att alla hatar mullorna och vill ha tillbaka kungen.

Det är väl ingen som sagt att alla hatar mullorna och vill ha tillbaka kungen?
Senast redigerad av InnesI 2026-01-12 kl. 19:42.
Citera
2026-01-12, 19:45
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Har nu spelat in ungefär en timme från dessa bilder på APT. hela tiden står det att det är live men i verkligheten är det samma videosekvens som går om och om igen. Videosekvensen är på mellan 10-15 minuter skulle jag tro.

Oklart om ljudet/talarna är inspelade vid samma tillfälle som bilderna på demonstranterna. Det finns nämligen ingen tydlig korrelation melland em. Bland annat är det en sekvens när de ropar "Haidar, Haidar" vilket i shiamuslimska sammanhang brukar inenbära att församlingen skanderar med men i de här klippen är det tyst och inge som syns på bilderna repeterar namnet.

Så att materialet är manipulerat på ett eller flera sätt är tydligt men jag har inte lyckats luska ut om bilderna, eller talen, eller båda faktiskt är från idag (jag kan inte språket heller men jag hör ju att de talar om USA och Israel).

Edit: dessutom går solen ner 17:12 i Teheran. På "livebilderna" är solen fortfarande uppe

Det är väl ingen som sagt att alla hatar mullorna och vill ha tillbaka kungen?

Det har cirkulerat mycket videos och bilder från i november, som påståtts vara dagsfärska. Det verkar vara en medveten strategi från pro-regimen att ljuga och bedra på detta sätt.

Det är nog bra att vara försiktig med tilltron till publicerat material.

https://x.com/khamenei_ir/status/2010765771962491270
Senast redigerad av HomoDeus 2026-01-12 kl. 19:49.
Citera
2026-01-12, 20:03
Medlem
Hamsterbolls avatar
UD uppmanar alla svenskar att lämna Iran nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in