Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Men jag har försökt att fråga TS nu, kanske 4 gånger, om där skon klämmer är att hon är orolig att exet kommer att spara en mindre summa till sonen. Men hon vägrar att svara på just den frågan. Därför anar jag att det inte kanske handlar så mycket om detta utan mer om att kontrollera en annan person ekonomiskt. Och det är ju inte bara exmaken hon kontrollerar ekonomiskt på detta sätt, utan även hans nya kvinna. Som du skrev i något tidigare inlägg så blir det ju jättekonstigt om dom går på bio hela familjen och han ska betala sin sons biljett från ett gemensamt konto med sitt ex och sen berätta för henne vad dessa pengar gick till. Med andra ord ha översikt över vad han och hans nya familj sysslar med.
Alltså jag har försökt förklara för dig att det inte handlar om oro för att exet ska spara mindre utan om att någon som inte har med vår sons sparande att göra påverkar hans sparande? Om han behövde sänka från 5000 kr i månaden för att han skulle bli av med jobbet så skulle det vara en omständighet som är helt rimlig men att det sker för att en ny partner inte kan spara lika mycket till sina egna barn?
Har också skrvit flera gånger att vi inte behöver redovisa för varandra vad pengarna går till så han skulle kunna föra över 1000kr till sig själv efter sin vecka och jag skulle inte ta mig tiden att fråga vad pengarna gick till för dem har säkert gjort något rolibgt
Vi gör inte det för vår son berättar massor själv men är ändå ganska normalt att skilda med barn berättar för varandra vad barnen gjort under veckorna man inte haft dom, skickar bilder under tiden, har FT-kontakt med barnet och så