Citat:
Ursprungligen postat av
sfarisk
Du överdriver hela tiden hur mycket vi är inblandade i varandras liv. Pengarna förs över, sen täcker man utgifter man har eller om man betalar direkt från kontot för någon räkning. I slutändan finns det inget tjafs om vem som bidragit med mer eller mindre och sonen kommer ha ett bra kapital när han ska starta sitt vuxenliv. Låter mest på dig som du själv har svårigheter kring ekonomi med ett ex och en bitter skilsmässa med barn inblandade...
När han är 14-15 år kommer han ha ett eget konto med ett eget swishnummer och eget betalkort och då får han göra precis vad han vill för den månadspeng som förs över till hans konto
Men varför skulle det bli tjafs om någon bidragit mer eller mindre till sonen, ni har ju det gott ställt båda två? Har riktigt svårt att förstå det där.
Mitt ex och jag klarade av att lösa det utan konstiga avtal.
Har ni redan avtalat vad månadspengen ska bli, eller är det flytande?
Jag har full förståelse för att man vill att barnets levnadsstandard inte ska ruckas på pga. en skilsmässa, men det blir knepigt i praktiken. Speciellt när han lever halvtid i en familj med barn där levnadsstandarden är betydligt lägre.
Jag har ingen lösning, men ert upplägg känns fel och att ösa pengar över sonen kommer inte att gynna honom i förlängningen.