2026-01-12, 17:48
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Hans film visar vad han gjorde och det finns ingenting i den att han ens är ICE-agent, t.ex ska han arbeta för att få bort Good. Däremot är han expert på att sätta sig i en utsatt position och den inkompetensen fick dödlig utgång.
Du har nu nått sådana nivåer av ljugande att du förnekar att det var uppenbart för alla på plats att mannen var en ICE-agent. Du vet inte heller vad hans exakta arbetsuppgift var på plats, låtsas inte som det.
Citera
2026-01-12, 17:49
Avstängd
"Tycker " är inte bevis
Då han sa det efter händelsen så är det ej relevant 😂😂😂😂

😂 men rolig är du "Där fick du känna på en rejäl karlakarl, en armed warrior, din slampa."
😂😂😂 fick ett gott skratt här .... tack

Jag visste att ni hippisar kan komma med ngt gott... ibland 😂😂😂 skrattar ihjäl mig här

Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Tycker det låter mer som att han väser/fräser ur sig de kränkande avskedsorden. Där fick du känna på en rejäl karlakarl, en armed warrior, din slampa.

Undrar om han känner sig riktigt förstärkt i sin maskulinitet efter detta och får sköna knull av sin fru eller om sexlivet kommer att påverkas negativt.

Vi frugan verkligen fortsätta knulla kvinnomördaren?
Citera
2026-01-12, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
ICE‑agenter har inte fullständig straffimmunitet. De kan åtalas både federalt och även på delstatsnivå om de bryter mot lagen.

Det stämmer att de har ett förstärkt sydd när de agerar inom ramen för sina federala uppdrag men Miller i Vita huset överdriver när han talar om fullständig immunitet. Således finns exempel på lagföring av agenter när de brutit mot lagen i tjänsten. Iofs kan det vara svårt för delstater att hävda sig mot FBI som kan ta över som de gjorde nyligen i Minnesota.

Enligt USAs vicepresident har de det. Att de inte är straffimmuna på pappret köper jag men vi såg alla vad som hände med detta fallet, hur FBI stängde ute lokala myndigheter, och vi förstår alla varför. Att straffimmuniten ändå finns där lär bli svårt att förneka tids nog.
Citera
2026-01-12, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Det var dom nazistiska lagarna också.

Och vad är din poäng?
Att du ska vara diktator och bestämma över majoriteten?
I så fall får du se till ha ha tillräckligt våldskapital för att kunna ta makten.
Citera
2026-01-12, 17:52
Medlem
Citat:
Bryt inte mot dom nazistiska lagarna och bråka inte med Gestapo!
Vilken tur att människor inte lyssnade på såna som dig under 1930 och 1940-talet.
Det var inte många som protestera när vi bomba sönder tyska civila städer med en massa civila tyskar heller, men som svensk deltog vi inte i det heller.
Däremot stötta vi tysken via vänster vriden sosse som stadsminister med sälja järnmalm o kullager så tysken kunde bygga mer o bättre vapen.

Allt hänger på hur man ser på det, för din del lär det handla om just stötta nazisten som vi svennar gjorde genom att sälja järnmalm o kullager, inte brydde vi oss om Hitler, vi var mer orolig över ryssen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geyto
Det finns vittnesuppgifter som talar för att hon tidigare hade hindrat ICE bilar.

Det har länkats om och om igen i tråden. En kvinnas vittnesmål.
Absolut. Än sen? Han sköt henne för vad hon gjorde igår?

En annan kommentar i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Vad som hänt 30 sekunder tidigare är HELT irrelevant och det vet du med.

Så jävla efterblivet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afro-Greger
Handlar inte om svartmålning utan en korrekt återgivelse. Vänstermedia vill ju måla upp bilden av den stackars 3-barnsmamman. Hon förlorade vårdnaden för 2 av dem pga hon fimpade cigaretter på dem och vanvårdade två av dem. Sedan har hon tid att obstruera ICE i sin yrkesutövning. Det är ingen ängel vi har att göra med här utan snarare en typisk vänsterkvinna och det är viktigt att allmänheten får en korrekt beskrivning av vad vi har att göra med. När vänstern ljuger ska det synas.

Nja, det finns inget som tyder på att det är sant att hon förlorade vårdnaden om de två äldsta barnen. Men hon är inte precis urtypen för en öm moder. Hon lät frivilligt sin förste man få egen vårdnad om barnen efter skilsmässan. Det är mycket ovanligt. Hon flyttade dessutom 150 mil bort från sina barn, vilket gör umgänge med barnen så gott som omöjligt. Flyget tar drygt två timmar enkel resa. Det är ett extremt ovanligt beteende för en mor. Så även om hon inte fimpade cigaretter på barnen så tycks hon inte ha brytt sig det minsta om sina två äldsta barn. Sedan är frågan hur mycket hon brydde sig om yngsta barnet heller. Om hon inte hade blivit ihjälskjuten så hade hon med säkerhet fått ett ordentligt fängelsestraff. Och då hade umgänget med barnet blivit ytterst begränsat. Det får väl ses som sannolikt att hon inte var särskilt barnkär.
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hemskt egentligen

En statsanställd "agent" kan skjuta skallen av en 37-årig småbarnsmorsa mitt framför kameror, helt oprovocerat genom sidorutan.

Sen går han bara därifrån och kommer undan med det. Vart är världen på väg egentligen?
Jag skulle känna mig ganska provocerad av att någon försöker köra ihjäl mig.
Citat:
Det är lagligt att demonstrera.

Jonathan Ross har också massor med lagar att följa och utredningen får visa om han gjorde det.
Det här handlade inte om någon laglig demonstration. De obstruerade tjänsteutövning vilket definitivt inte är lagligt, vare sig i USA eller Sverige.
Citera
2026-01-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilken tur då att jag inte någonstans talat om laga demonstration.
Jag vet inte om det är tur eller otur, men du rabblade upp massa nonsens och påstod att dessa nonsens var problemet med samhälllet.

Vilket inget av ditt nonsens alls var.
Citera
2026-01-12, 17:53
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Misstänker de att hon är illegal invandrare? Eller att det ligger fullt med mexare i bagageutrymmet? Annars förstår jag inte vad hon ska "smita" ifrån.

Jag har faktiskt själv blivit stoppad av amerikansk polis i Arizona. De ville kolla i bakluckan, vilket jag givetvis tillät. De sa att de letade efter mexare och blev både förvånade och glada när de hörde att vi var från Sverige.
Misstänker att vi inte riktigt såg ut som flyktingsmugglare.

Jag vet inte, men när det gäller ICE har de gjort mycket skit som drabbat oskyldiga.
Citera
2026-01-12, 17:55
Medlem
Citat:
Skrika "Fucking Bitch", tränar ICE även på det?

Vem fan bryr sig. Vill man säga fucking bitch när en galen terrorist precis kört på en så hårt man haltar fram så är det högst berättigat ja. Vore mean words straffbart åker ni anti-ice-terrorister i konzetrationzlager direkt för dom gapar på rätt bra rakt i ansiktet på ice som inte säger ett skit tillbaka.

Citat:
Nej man kör inte på folk som en "demonstration" och det finns inga exempel på det. Däremot kan man få panik om det kommer en man rakt framför dig och viftar med sin pistol och mobilfilmar och då kör man iväg.

Här går man händelserna i förväg för griljonnte ggn igen. Han "viftade" inte med sitt vapen fören efter hon börjat gasa med han i sikte, vilket är jävligt imponerande dessutom. Att få upp sitt vapen på sån extremt kort tid och desstuom oskadligöra henne är riktigt imponerande. Transdemonerna som skjuter kristna skolbarn som ber eller freaksen som knappt vet vilken kropp dom föds i har mkt o lära här. Hon såg inte ett dugg skraj ut när han filmade, hon satt o log i mjugg.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Hon gav sig på fel person.

Hans träning räddade hans liv.

Hade hon gett sig på civila så hade de strykt med.

Exakt.

Klassiskt fall av fuck around and find out.
Citera
Medlem
Citat:
Trump har ju lovordat dikatorer.
Våldskapital har han också.
Vi har med en führer att göra.

Dina tolkningar av vad Trump lovordat betyder noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in