Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Men du måste väl fatta att hans nya kvinna, som inte är någon flamma utan någon som han flyttat ihop med och ska dela ett liv med, inte vill att du ska ha något att göra med deras ekonomi? Har tanken aldrig slagit dig?
Herregud... Jag har ingenting med deras ekonomi att göra utan det är han själv som valt detta upplägg. Jag har inte tvingat honom att ingå avtalet?? När jag skaffade mig en sambo hade han inget som helst inflytande över hur det ekonomiska skulle se ut med mitt ex.
Tycker du samma när någon blir underhållsskyldig? Att så fort man träffar en ny som har åsikter så ska man lägga sig platt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Varför kan du inte svara på varför ni måste ha ett konto för sonens aktiviteter såsom bio och lekland?
Sparkonto köper jag rakt av, men resten sköter man ju var för sig när man har barnet hos sig.
Mitt exs nya skulle nog inte uppskatta om jag ringde mitt ex två gånger i veckan för att berätta saker som att man varit på Lekland eller bio osv. Självklart ska man kunna ha kontakt vad gäller barnets väl och ve, men ni har dragit det ett steg längre.
Du verkar älska att missförstå med flit. Vi hörs om helt normala grejer som dom flesta som har barn hörs om ganska regelbundet.
Vi måste inte ha ett konto för sonens aktiviteter men vi har valt att ha det så för att vi blev rekommenderade det och för att det känns rättvist för båda. Tycker inte mitt ex ska betala mer för sonens basala aktiviteter än jag ska för att han tjänar mer så därför har vi ett upplägg på detta viset.