Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Ok, trodde att ni kunde kolla upp det via dragningar på kontot, men då har ni inte insyn på detaljnivå, vilket är bra.
Men det du skriver ovan gör ju att ni måste ha onödigt mycket kontakt och insyn ändå. Tror de flesta fixar det ekonomiska så att det löper på efter alla lagar och regler, men därefter köper var och en det barnet behöver utan att informera den andre föräldern. Vem som betalar "fotbollscupen" eller andra fritidsaktiviteter har man gjort upp om sedan tidigare.
Jag har varit i både din och ditt exs nya sits, det jag reagerar på är att du har skaffat dig så mycket inflytande över ditt ex. Dels med avtalet, men också genom att ständigt behöva ha kontakt med honom om småsaker som skor, bio, kalas osv.
Det är självklart jättebra att ni kan vara vänliga mot varandra och hade en smärtfri separation, men jag tror att du behöver backa lite. Sonen är 7(?) och ingen bebis längre, ni behöver inte ha så tät kontakt som ni verkar ha haft.
Var den större människa och befria ditt ex från den del av avtalet som gäller aktiviteter för sonen, och bestäm en summa som ska sparas. Skor klarar ni väl att köpa till sonen utan att informera varandra eller behöva ett separat konto för.
Alltså vi har inte så tät kontakt över huvud taget. Vet inte varifrån du får det?
Skulle säga att vi hörs max två gånger under veckan man inte har sonen och då brukar det vara för en uppdatering som till exempel "jag har betalat räkningen" där den andra svarar "ok" eller att den andra frågar om ngt som är rent praktiskt typ om man glömt någon playstationkontroll eller nåt.
Jag blir mer och mer övertygad om att hålla kvar vid avtalat efter den här tråden för det kommer väldigt många tips från folk som verkar biased men från sina egna trasiga skilsmässor eller bråk med ex eller riktigt osund syn på ekonomi.
Och eftersom att du skriver att "jag" skaffat mig så mycket inflytande över mitt ex genom avtalet? Det var inte jag som föreslog det själv.
Mitt ex vill inte ändra på upplägget och inte jag heller, men jag tänkte jag kunde vara den större personen och i alla fall kolla på hur man kunde göra om någon hade idéer. Men man förstår ju att folk aldrig hört talas om ett sånt här upplägg innean. Skulle som sagt inte frågat på Flashback för här tror alla jag har exet i någon slags strypkoppel