Citat:
Vet inte inte vad jag upplevt, bruka resa i livet, körde över en korsning mitt i natten i Usa, en polis slår på blåljusen o stoppar, jag stannar, han rikta ett sök ljus mot mig i bilen, jag ser hur han håller handen på hölstret när han närmar sig bilen, han står snett bakom, uppmana mig o lägga händerna på ratten, sedan kommer han fram, även om det var en trevlig polis handla det inte som att bli stoppa i sverige.
Jo, man har rätt att bli stressad utan att bli skjuten. Polisens utbildning går ut på att minska stressen, inte öka den. Allt annat är orimligt.
Psykologen gör en helt vanlig analys av vad som verkar ha pågått hos ICE-mannen, baserad på filmerna och psykologens erfarenheter. De två andra behöver inte analyseras, de är offer. Om hon kört över ICE-man så hade hon varit värd att analysera, men hon svängde vänster-höger precis som vem som helst som bara ville komma ut hade gjort.
Psykologen gör en helt vanlig analys av vad som verkar ha pågått hos ICE-mannen, baserad på filmerna och psykologens erfarenheter. De två andra behöver inte analyseras, de är offer. Om hon kört över ICE-man så hade hon varit värd att analysera, men hon svängde vänster-höger precis som vem som helst som bara ville komma ut hade gjort.
Åkte vidare till Brasilien hyrde en mc, blev stoppad även där, polis med automatvapen kommer fram, efter ett tag står 5st poliser med automatvapen runt mig o det blir sedan en folk samling, tar en timme drygt, sedan kommer den sjätte fram o snacka med mig, han nämner, vi var tvungen o checka om du smitit från Usa, det fanns ingen ut rese stämpel i ditt pass, men vi har fått svar att du inte behöver ett. du är fri o åka.
Visst har man dåliga nerver ska man nog inte köra, risken o bli stoppad är hög. Detsamma borde Renee även veta, poliser har vapen, olika vapen beroende land, en värre än den andra.