2026-01-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Jo, man har rätt att bli stressad utan att bli skjuten. Polisens utbildning går ut på att minska stressen, inte öka den. Allt annat är orimligt.

Psykologen gör en helt vanlig analys av vad som verkar ha pågått hos ICE-mannen, baserad på filmerna och psykologens erfarenheter. De två andra behöver inte analyseras, de är offer. Om hon kört över ICE-man så hade hon varit värd att analysera, men hon svängde vänster-höger precis som vem som helst som bara ville komma ut hade gjort.
Vet inte inte vad jag upplevt, bruka resa i livet, körde över en korsning mitt i natten i Usa, en polis slår på blåljusen o stoppar, jag stannar, han rikta ett sök ljus mot mig i bilen, jag ser hur han håller handen på hölstret när han närmar sig bilen, han står snett bakom, uppmana mig o lägga händerna på ratten, sedan kommer han fram, även om det var en trevlig polis handla det inte som att bli stoppa i sverige.

Åkte vidare till Brasilien hyrde en mc, blev stoppad även där, polis med automatvapen kommer fram, efter ett tag står 5st poliser med automatvapen runt mig o det blir sedan en folk samling, tar en timme drygt, sedan kommer den sjätte fram o snacka med mig, han nämner, vi var tvungen o checka om du smitit från Usa, det fanns ingen ut rese stämpel i ditt pass, men vi har fått svar att du inte behöver ett. du är fri o åka.

Visst har man dåliga nerver ska man nog inte köra, risken o bli stoppad är hög. Detsamma borde Renee även veta, poliser har vapen, olika vapen beroende land, en värre än den andra.
Citera
2026-01-12, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det har säkert haft betydelse för hans agerande att han avskydde typen. Det tror jag också.

Vem avskyr inte en gapig entitled Karen?
Citera
2026-01-12, 16:03
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Och du besitter någon magisk kraft som vet att hennes intentioner var att köra ihjäl agenten, och att han var rädd för sitt liv. Du kan inte läsa hans tankar.
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Att kalla en kvinna som är gift med en kvinna för flata är en korrekt beskrivning av verkligheten.

Återigen baseras hela ditt resonemang på att du besitter någon slags magisk kraft som låter dig läsa andras tankar. Du vet inte varför han bytte hand.
Citera
2026-01-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Inte ens the US police gör såna grava misstag.

Du vet förmodligen inte ens tillräckligt för att avgöra vad som är ett misstag.
Citera
2026-01-12, 16:05
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vet inte inte vad jag upplevt, bruka resa i livet, körde över en korsning mitt i natten i Usa, en polis slår på blåljusen o stoppar, jag stannar, han rikta ett sök ljus mot mig i bilen, jag ser hur han håller handen på hölstret när han närmar sig bilen, han står snett bakom, uppmana mig o lägga händerna på ratten, sedan kommer han fram, även om det var en trevlig polis handla det inte som att bli stoppa i sverige.

Åkte vidare till Brasilien hyrde en mc, blev stoppad även där, polis med automatvapen kommer fram, efter ett tag står 5st poliser med automatvapen runt mig o det blir sedan en folk samling, tar en timme drygt, sedan kommer den sjätte fram o snacka med mig, han nämner, vi var tvungen o checka om du smitit från Usa, det fanns ingen ut rese stämpel i ditt pass, men vi har fått svar att du inte behöver ett. du är fri o åka.

Visst har man dåliga nerver ska man nog inte köra, risken o bli stoppad är hög. Detsamma borde Renee även veta, poliser har vapen, olika vapen beroende land, en värre än den andra.
Spännande, mitt värsta möte är en P-bot. Du ska nog vara glad att du inte drog iväg igenom polisgänget. Men det är iofs lite annorlunda om det varit din hemmagata, som för Good. Kanske är det en viktig detalj i hur hon kände och mådde. Hon såg alldeles för relaxad ut för att vara omringad av beväpnad polis. Men det var hennes hemmagata.
Citera
2026-01-12, 16:08
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Att kalla en kvinna som är gift med en kvinna för flata är en korrekt beskrivning av verkligheten.

Återigen baseras hela ditt resonemang på att du besitter någon slags magisk kraft som låter dig läsa andras tankar. Du vet inte varför han bytte hand.
Så du vet inte skillnaden på homosexuell och bisexuell. OK.

Du vet inte heller varför han bytte hand. men till skillnad från dig är jag intresserad av detaljer som att han bytte hand. Medans du redan "vet" allt som hände. Att vilja veta mer anses mer intelligent. Trump och flera trådpersoner är typexempel på ointelligenta personer.
Citera
2026-01-12, 16:09
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Och du besitter någon magisk kraft som vet att hennes intentioner var att köra ihjäl agenten, och att han var rädd för sitt liv. Du kan inte läsa hans tankar.
Nej, jag baserar inte mina resonemang på några inbillade tankeläsningar. Jag observerar bara vad som hände i filmerna, och då kan man tydligt se att agenten blev påkörd, att han hade blivit värre påkörd om inte däcken hade slirat, samt att agenten drog vapen först när flatan försökte köra mot honom.
Huruvida hon försökte köra över honom, var likgiltig, eller trodde att han kunde teleportera sig bort i sista stund, eller vad för olika alternativ man nu kan tänka sig, är för mitt resonemang helt irrelevant. Det enda viktiga är att hon skapade en situation där agenten sköt henne i nödvärn.
Citera
2026-01-12, 16:10
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Vem avskyr inte en gapig entitled Karen?
Själv tror jag inte det är 1 ICE-man på 100.000 som hade skjutit ihjäl kvinnan. Så det räcker inte som förklaring att han blir hånad av en över-taggad person med för stor ilska som borde fått utlopp någon annanstans inte bland beväpnad personal.
Citera
2026-01-12, 16:13
Medlem
Ling.Xiaoyus avatar
Citat:

Du vet inte heller varför han bytte hand. men till skillnad från dig är jag intresserad av detaljer som att han bytte hand. Medans du redan "vet" allt som hände. Att vilja veta mer anses mer intelligent. Trump och flera trådpersoner är typexempel på ointelligenta personer.

Bytte han hand för att lättare komma åt vapnet eller hade han redan vapnet draget? Du har nämligen påstått båda saker inom kort tid.
Citera
2026-01-12, 16:13
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag förstår ärligt talat inte varför du blir så upprörd över att jag kallar en flata för en flata.

Citat:
Helt riktigt, jag vet inte varför. Det gör inte du heller. Skillnaden mellan oss är att jag inte tror att jag kan läsa tankar, och bygger därför inga argument på att jag kan läsa tankar. Det finns många möjliga anledningar till att byta hand som inte har någonting med agentens vapen att göra.
Allt du behöver veta är vad du kan se på filmerna. Flatan körde på agenten, agenten försvarade sig.
Citera
2026-01-12, 16:14
Medlem
Citat:
Använd dina ögon och spela inte 100% dum i alla fall. Meningslöst inlägg.

Det luktar Dunning Kruger om dig, du tror du är expert på något som du har noll koll om. Innan du säger hur poliser bör arbeta bör du ha förståelse för helhetsbilden.
Citera
2026-01-12, 16:16
Medlem
Citat:
Själv tror jag inte det är 1 ICE-man på 100.000 som hade skjutit ihjäl kvinnan. Så det räcker inte som förklaring att han blir hånad av en över-taggad person med för stor ilska som borde fått utlopp någon annanstans inte bland beväpnad personal.

Lär dig läsa, jag har inte skrivit att det var därför hon blev skjuten men om man är en dryg entitled Karen som tror sig stå över lagen ökar förstås risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in